Pony verhuren, hoeveel vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Pony verhuren, hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 23:39

Ik zit op dit moment een beetje met een geldgebrek. Ik had al eerder een topic geopend over wat ik het best kon doen: Verkopen, goedkopere stalling zoeken of verhuren.
Ik was bezig met een goedkopere stalling, dat schiet alleen helaas niet op, dus dat gaat jammer genoeg niet meer. Nu kreeg ik van de week een telefoontje van een mevrouw die mijn verhaal had gehoord en zij vroeg of het mogelijk was om mijn pony te huren. Ze heeft namelijk een dochtertje van 11 die op dit moment les heeft van een vriendin van mij. Ze koopt liever niet meteen een pony, omdat ze daar zelf nog te weinig verstand van heeft en bovendien niet weet of haar dochtertje daar ook echt aan toe is. Nu zit het met dit laatste overigens wel goed.
Nu komt het probleem: Hoeveel huur kan ik vragen? Ik betaal op dit moment 100 euro aan stalgeld. Verder draag ik de kosten voor de veearts, inentingen, hoefsmid, wormenkuur etc zelf als zij mijn pony huurt. Verder mag ze ook gebruik maken van mijn spullen (zadel, hoofdstel, poetsspullen etc) Hier vraag ik verder niks voor, maar wel met voorwaarde dat als zij iets kapot maakt, dit vergoed wordt.
Als laatste mag ik er de komende tijd dan nog 1 dag in de week op rijden. Dit word dan afgebouwd naar niks als mijn andere pony er over ongeveer een half jaartje toe is om ingereden te worden.
Wat kan ik dus redelijkerwijs aan stalgeld vragen? En op welke punten moet ik verder letten als we een "contract" gaan opstellen (wil namelijk wel een aantal zaken op papier hebben)?

Graag jullie advies en meningen!


AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 19:42

Hej bedankt voor de reacties!! Nu ik het zo hoor is het misschien niet zo'n slecht idee om gewoon het stalgeld te laten betalen. Een aantal zaken liggen al vast:
de hoefsmid, veearts en dergelijke zijn voor mijn rekening. Ik wil dit liever ook niet splitsen, omdat het dan allemaal een beetje onduidelijk word.
Verder wil ik ook zwart op wit hebben dat het rijden op eigen risico is.
Om een uiterlijke dag van betaling op te nemen vind ik ook een hele goede!!
Wat ik verder over de prijs van het stalgeld weet is dat het bij mij in de buurt allemaal duurder is. De buren vragen 50 euro meer en de overburen vragen het dubbele. Verder hebben wij als enige een kleine binnenbak (om te longeren, maar goed het is binnen) en zitten wij het dichts bij de bossen en hoeven daar geen weg voor over te steken, want bij de andere stallen wel is. Dus wat dat betreft heb ik het goed getroffen.

Een raar ding vond ik wel wat ik van de staleigenaar hoorde: deze mevrouw is daar al een kijken wezen nemen, om te kijken of ze het niet te ver vind en of de pony aan haar eisen voldoet (niet te groot ed). Maar ze had dus tegen de stalhouder gezegd dat hij een box vrij moest houden?? Ik ben nu bang dat als we het niet eens worden, dat zij dan alsnog een pony gaat kopen en die bij ons op stal neer gaat zetten...maar ja goed dat is dan jammer voor mij.

Verder bedankt voor de reacties nogmaals!


AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 21:39

CCCCorine"]
[quote="AnnaBabs schreef:
Een raar ding vond ik wel wat ik van de staleigenaar hoorde: deze mevrouw is daar al een kijken wezen nemen, om te kijken of ze het niet te ver vind en of de pony aan haar eisen voldoet (niet te groot ed). Maar ze had dus tegen de stalhouder gezegd dat hij een box vrij moest houden?? Ik ben nu bang dat als we het niet eens worden, dat zij dan alsnog een pony gaat kopen en die bij ons op stal neer gaat zetten...maar ja goed dat is dan jammer voor mij.


Misschien bedoelde ze wel gewoon dat de box waar je pony in staat van hem/haar moet blijven.... (Dus dat de stalhouder er niet van uit moest gaan dat de pony zou verhuizen o.i.d.).
[/quote]

Nee ik denk niet dat ze dat bedoelde. Forrest blijft namelijk gewoon in zijn eigen stal staan, dat weet ze ook. Er is nu een stal leeg bij ons en die stal bedoelde ze...maar goed niks ernstigs denk ik. Toch bedankt!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 00:03

BlueStar schreef:
€ 100,= vind ik heel redelijk.

Staat je pony op ijzers? Als er geen ijzers onderzitten en hun rijden veel buiten en er moeten dan ijzers onder dat het voor hun de kosten zijn.

Zo kan je ook denken aan? willen scheren, willen verhuizen met pony, willen wedstijden rijden, willen pony meenemen op vakantie, willen anderen erop laten rijden. Maak duidelijke afspraken op papier dit scheelt later een hoop problemen.

En wat misschien handig is: een duidelijke opzegtermijn, en dat alle veranderingen/plannen altijd met jou besproken moeten worden.


Bedankt Bluestar!
We hebben een contract opgesteld waarin staat wat de kosten zijn en wanneer die voldoen dienen te zijn. Verder nog wat voorwaarden, onder andere die van jou(allemaal). Dus ik denk dat we het goed hebben geregeld op deze manier.
Mensen bedankt voor de tips nogmaals!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers