Paard aan huis: ideaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:36

Wij hebben er heel bewust voor gekozen om het NIET te doen. Ze staan nu op een manege (volpension) en dat bevalt erg goed.
Als we wel een huis hadden genomen waar ze aan huis hadden kunnen staan, hadden we zowiezo al veel meer moeten regelen. Wij werken allebei fulltime, dus overdag was er geen toezicht bij geweest. Dat vind ik al geen prettig idee. De voerbeurten zijn wel aan te passen, als je 's morgens brok en een beste pluk hooi geeft, kun je best weer om 18 uur voeren.
Maar dat toezicht, dat bleef me dwarszitten.
En wat te doen als het paard eens ziek is, of zoals nu bij ons, een peesblessure heeft en meerdere malen per dag kort de box uitmoet (anders wordt ze helemaal krankzinnig), gekoeld moet worden, ingesmeerd, medicijntjes etc?
Dan komt er nog de tijd en moeite bij van het zelf inkopen en opslaan (!!!) van hooi en stro. Kost weer veel ruimte, en een aardig sommetje om voor te schieten als je een bulkpartij laat komen. Komt weer verhoogd brandrisico bij, aantrekken ongedierte, mestafvoer zelf regelen etc etc.
Dan wil je ook nog rijden, dus zul je een bak aan moeten (laten) leggen en erger nog: onderhouden. Lijkt in eerste instantie mee te vallen, tot het gaat vriezen, of je een droge stofzomer krijgt. Dan maar een pomp erbij (ze hebben hier weinig sloten dus zul je grondwater op moeten gaan pompen), sproeiinstallatie.... Iets om de bak te trekken.....

De voordelen lijken me hartstikke fijn, maar ik vond de nadelen zwaarder wegen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 109 bezoekers