Dag op stal blijven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:06

mijne staan weleens een dag op stal, een heel enkele keer ook weleens 2 dagen. (krijg ik nu heel bokt over me heen???)
Ideaal is het niet, maar je hebt niet altijd keuze. Het liefst heb ik ze er elke dag uit, maar dat lukt gewoon niet altijd. Gaan ze niet dood van....
Heb aan mijn paarden nog nooit wat gemerkt. Ok, ze zijn wat joliger als ze een paar dagen binnen hebben gestaan, maar dat is ook logisch



LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:00

Botervlieg schreef:
Helemaal mijn idee, Jeddah! OK dan!

Dus, Stef, doe je strafgebedjes maar weer
en beter je leven (en dat van je paarden)!!
"Gaan ze niet dood van"... FOEI!! Boos!
"Je hebt niet altijd keuze"... stierenpoep!

Knipoog


Nop, dit keer geen strafgebedjes Haha!
Laat ik nou mijn paarden kennen Haha!
Zeker Hon heeft er totaal geen problemen mee als ze eens binnen blijft. Mijn paarden hebben het goed, komen er zeer regelmatig uit (en dan niet alleen maar om gereden te worden)
Maar je moet wel eerlijk zijn, en niet je paard verrot slaan als ie een dag binnen heeft gestaan en hij is een beetje jolig. Dat is te begrijpen.
Hon zou ik trouwens bij wijze van spreke een week op stal kunnen laten staan en er dan zo mee weg rjiden....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:56

In de zomer staan mijn pony's over het algemeen 24/7 buiten. Dit zo tot ongeveer eind september.
Vorig jaar hadden we een leuke situatie...
Het was pokke weer geweest, ijzel, sneeuw, heel de mikmak. De bak en weilanden waren gevaarlijk hobbelig bevroren, het erf was een ijsbaan....
Aangezien het elke nacht opnieuw donderen was, heeft dit een week ofzo geduurt. Paarden konden niet naar buiten. Uit frustratie een beetje de stalgang op en neer gestapt, je moet toch wat...
We hebben geen binnenbak (tnx to de gemeente Boos! ) Wat had ik dan gemoeten? Mijn paarden tegen willens en wetens in buiten gooien met het risico op de meest afschuwelijke blessures? (of erger...) Nee, dan blijven ze maar binnen met een lekkere plak hooi, en een lekkere flinke borstelbeurt.
Onze stal zit in the middle of nowhere, waar dus ook niet of nauwelijks gestrooid wordt. Dan moet je ten eerste dus al je eigen leven riskeren om vervolgens het leven van je paard te riskeren?
Dacht het niet.

Ook als het noodweer is (regen) dan weet ik dat ik mijn paarden er totaal geen plezier mee doe om ze buiten te zetten. Het enige wat ze doen is zielig met een hangend hoofd in een hoekje staan, smeken of ze alsjeblieft weer naar binnen mogen... En dat MOGEN ze van mij dan ook.

Betreft als je ziek bent..
Ik ben migraine patient, en weet dus heel goed wat het is om regelmatig uit te vallen.
Dus ik meld me ziek op mijn werk, maar ga 's avonds wel lekker naar mijn paard toe... Jaja, en dan verwachten dat mijn werkgever dat begrijpt? Als je naar je paard kan, kan je ook werken.

Ik geef absoluut geen hol om mijn beesten, aangezien ze weleens een dag binnen blijven. Het zal me een rotzorg zijn al liggen ze morgen allebei dood, ben ik daar ook weer vanaf Frusty Want zo wordt er hier door sommige wel geredeneert Boos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:04

Sonja"]
[quote="IngridM"][quote="stef schreef:
Ik geef absoluut geen hol om mijn beesten, aangezien ze weleens een dag binnen blijven. Het zal me een rotzorg zijn al liggen ze morgen allebei dood, ben ik daar ook weer vanaf Frusty Want zo wordt er hier door sommige wel geredeneert Boos!


ja eignelijk zijn ze alleen maar lastig he Haha!
[/quote]

Eet je ze toch op? 'k Zag laatst op Voedertijd nog een topic over paardenbiefstuk.....
*LOL* *LOL* *LOL*
[/quote]

Jij had het weleens over paard in plakjes snijden en dan op de bbq... heb je daar geen recept van??? Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:01

Sjuimpje schreef:

En Stef,
ik snap niet dat op een complete pensionstal een ieder zijn paarden een week binnenhoudt, ik heb hier ook een vrij groot terein en maar sta met 2 man de boel ijsvrij te maken en houden.
Zeker als je met een paar man bent is met een paar tientjes aan zout en een half uurtje de schouders eronder het hele terrein ijsvrij zodat je iig buiten kunt stappen.


Dit was vorig jaar, en ik was toen een van de weinige pensionklanten, stalhouder werkt overdag (toen zeker, aangezien hij in de winter bij de strooidienst zit Haha!).
In mijn uppie kan ik niet de hele parkeerplaats ijsvrij gaan maken, eer dat ik het dan schoon heb kan ik alweer naar huis

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:05

Lenn schreef:
Verder begrijp ik niet hoe iemand op een dag écht niet naar stal kan?? (Noodgevallen uitgesloten)
Het druk hebben is relatief, en ik denk dat mensen al veel te snel denken dat ze geen tijd hebben. Een dag bevat zeeën van tijd, als je die maar bezwemt. haha wat banketstaaf ik nou Scheve mond


Ziekte, rare werktijden, kapotte auto, geen vervoer, geen zin (ook dat kan gewoon voor komen *ja maar daar heeft je paard niks mee te maken*) etc etc etc

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:23

Kan best dat dat er bij jou niet ingaat. Mijn paarden hebben het prima, gaan optijd naar de smid, krijgen optijd hun entingen, worden optijd ontwormd, krijgen brokken, hooi, water. Komen er BIJNA dagelijks uit...
Krijgen veel liefde en aandacht, We hebben met zijn 3tjes ontzettend veel lol. We hebben onze ups en downs, maar als het ff niet gaat, dan ga ik ervoor en ben ik niet zo'n simpele ziel die zegt: Owh, het gaat niet, ik verkoop hem maar...
Dat er hier mensen zijn die vinden dat ik mijn paarden niet waard ben of whatever, omdat ze weleens een daagje binnen staan. Kom gerust eens langs om te zien hoe gruwelijk slecht mijn paarden het hebben. Wat een hulpeloze zielige ongelukkige scharminkeltjes ik heb staan.
Dit is MIJN manier van hoe ik met mijn paarden om ga. Dat wie dan ook anders met zjin paarden omgaat, PRIMA! Maar veroordeel mij niet over mijn manier.
Het zijn volgens mij nog altijd mijn paarden, en daar komt Sonja's uitspraak weer: Al snij ik ze in plakjes en flikker ik ze op de bbq, dat zijn MIJN zaken.
Ja, ik sta voor heel erg veel open, maar een mening geven en een mening opleggen is een wereld van verschil.

(in zijn algemeen)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:37

von12 schreef:
ze hebben beweging, ze hebben sociaal contact, de veiligheid van elkaar (rangorde) ..


Die van mij gaan zowiezo altijd samen los, en vaak ook met meer (zie ITP).
Je mag niet vergelijken in dit topic om een of andere rede, maar ik ga het toch doen.
Die van mij die WELEENS een dag binnen blijven, maar (zeer) regelmatig met een groep soortgenoten los gaan (het zij bak, het zij wei). Of het paard dat in zijn remi op de wei moet, want owhjee hij zal een blessure krijgen....
Ik weet het dan wel hoor

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:09

Eerder in dit topic heb ik gezegd dat ik mijn paarden er geen plezier mee doe ze in de regen buiten te zetten. Gisteren toch gedaan (jamaica los, hon heb ik later gelongeert). Jamaica stond al snel bij het hek te chagerijnen *vrouwtje, ik wordt nat* Haha!
Ik was Hon aan het longeren, zie ik ineens Jamaica langswandelen, zo de stal in Haha!
Die heeft dus net zo lang tegen het hek staan duwen tot het open ging Haha! (voortaan maar dichtbinden dus Haha!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xAlice en 94 bezoekers