Wat geef je uit voor een zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-01 22:41

Aaaah, ik ben me kapot geschrokken vandaag. We hebben een nieuw zadel gekocht (zijn 3 uur !! geadviseerd en geholpen) en ik schrok onwijs van de prijs. Mijn vraag: wat hebben jullie voor je zadel uitgegeven en ging je voor nieuw of voor tweedehands?
BTW. We hebben nu een euroline (fl. 2300,-) en kregen voor onze wintec nog fl. 300,- terug. Ik denk dat we in 3 weken dat we Maggy nu hebben ongeveer het dubbele van Maggy haar aanschaf aan spullen hebben gekocht...
Dit moet zo niet langer doorgaan. Mijn moeder vind het al helemaal te gek worden... Tja, ik zal haar nog maar een knuffel geven!! Lovers

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:50

Ik heb voor mijn vzh zadel nieuw 1800 betaald, voor een 2de hands dressuurzadel 1800, dat nieuw 3100 kost Lachen en mijn laatste nieuwe dressuurzadel kostte me 2650 ...

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:52

mijn zadel kompleet was volgens mij iets meer dan 2500 kanme vergissen


THis een kieffer leg profie

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:57

ikkuh 100 gulden 2de hands
met hoofdstel
tjsa van helen gekocht he
wat wil je dan ook..

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:02

mijn duurste zadel is 4000,-

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:03

jullie zijn gek dat jullie zo'n dure zadels gaan kopen man, ik zou gewoon 2de hands doen, hoeft toch niet zo super mooi te zijn?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:21

Ik heb een Ainsley dressuurzadel met verstelbare boom ,was demo model compleet voor f1800,-
Ik heb ook nog een Wintec 500 2-hands compleet f550,-
ik heb je proberen te waarschuwen Verward

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-01 23:30

Gerrie, ik ben echt heel blij nu met dit zadel. En ik ben heel blij met je adviezen, maar het is toch anders als je bij zo'n man komt. Die zag dat dat Wintec zadel Maggy beperkte en totaal niet goed lag. Ik heb goede berichten over deze 'toko' gehoord en als er iets niet goed is mag ik zo weer terug komen. Het is veel geld, maar ik ben blij dat ik weet dat dit perfect voor maggy zit. Dat is vooor mij erg belangrijk en daarnaast wil ik er ook lekker op kunnen zitten en maggy goed kunnen aanvoelen...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 00:04

No hard feelings hoor Knipoog
Fijn dat je goed terecht bent gekomen,veel geluk ermee.
En goed oefenen met laden he Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 08:55

Weet je, je kan ook niet rijden op je paard met de gedachte dat het dier afziet. Wij waren ook geschrokken toen we in de winkel aankwamen en merkten dat we gewoon een nieuw zadel moesten kopen.
We zijn twee keer naar de winkel gegaan om een zadel mee te nemen, 2 keer was het het evrkeerde en dan zijn we met ons paardje naar daar gegaan en we hebben van het goedkoopste zadel tot de duurste Stübben op het paard gelegd en de Stübben lag nog het allerslechtste van al. Dus zijn we thuis gekomen met een JC van... 1220,- . Als de tübben het beste geweest was, hadden we die waarschijnlijk wel gekocht, want ik kan echt niet leven let het idee dat een zadel niet goed past, net zoals ik niet kan leven met schoenen die niet goed passen Knipoog .
Het zijn nu eenmaal zware kosten waar je je helemaal niet kan aan onttrekken. Het paard zelf is uiteindelijk nog goedkoper dan alle zorgen er rond Haha! .

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 09:07

Hai allemaal
Heb 4000,- betaald, voor een zadel op maat, waarbij het paard ook echt is opgemeten.
De vorm van het lichaam is via een flexibele stok op papier gezet, en aan de hand daarvan is het zadel gemaakt.
Ik weet 4000,- is veel geld, maar het zadel heeft wel de perfekte pasvorm, vond ik het belangrijkste.

groetjes Ton

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 09:22

Bij het zadel van Dikke had ik mazzel , een (prima !) tweedehands (of misschien wel 3de Verward *gg* ) Kieffer "Aachen" voor 500 DM (= ca 550 pieken) . Dit zadel paste Beer in principe ook goed, dus ik zou er niets op tegen gehad hebben als ik er voor hem ook zo een had gevonden.
Toevallig kwam in Juni iemand voorbij met zadels, voor een ander paard bij ons op de stal. Daar zat dus idd ook een Kieffer "Aachen" voor 800 DM (ca 880 piek) bij. Helaas Verdrietig voor mij nam mijn stalcollega die voor haar paard (kon ik wel begrijpen hoor! ) . Uiteindelijk heb ik voor Beer (Hafi) een (bruine) Kieffer "Europa CT " (uit de "silverline") voor 2300 DM (=ca. 2550 piek) gekocht. Past fantasties en ziet er klasse uit Kwijl !

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-21 09:23 ]</font>

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 09:28

Hoi,
ik heb net afgelopen week een nieuw zadel gekocht voor Rivjenn, een Stubben Scandica.
Hij kostte 2850,-
Mijn oude zadel(Kieffer Aachen) heb ik ingeruild en daar kreeg ik nog 850,- voor.
Ik wilde eigenlijk een Kieffer maar die pasten helemaal niet goed.
Het zadel wat ik heb ingeruild was 14 jaar oud dus heeft zijn geld goed opgebracht.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 11:08

jaguar heeft wel 25 zadels opgehad en hebben we geprobeert maar die pasten allemaal niet hij krijgt heel snel drukplekken.
Ik heb uit de divoza het goedkoopste veelzijdigheids zadel bestelt f299,00 en dat past perfect!!!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 11:31

Hoi, ik vind dat een zadel zowel het paard als de ruiter goed moeten passen. Ik ben er dan ook absoluut geen voorstander van als mensen hierop gaan beknibbelen.

Ik heb op mijn eerste paard wel 20 zadels gehad voordat we er 1 gevonden hadden die zowel goed lag op het paard als die lekker zat. En dan ben je daar zo blij mee, dat het je niet zoveel meer interesseert of het een paar honderd gulden boven de begroting ligt.
Trouwens, dat zadel heeft zichzelf allang terugverdiend: het ligt nu al op het derde paard en op alledrie de paarden ligt het perfect.
Een goed zadel behoudt altijd zijn waarde wel, als je het normaal onderhoudt.

Ik heb een Prestige met x-tra zachte zitting, en deze was kaal f 2.500,-.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 12:02

hoi hoi, toen we amu vorig jaar kochten is divoza zadels wezen passen (doen we noooooit meer Boos! )
Maar goed in iedergeval volgens "deze-zadel-pas"meneer zat het zadel van (in dit geval FL 895'-)Pagony het beste, maar aangezien amu toen wat problemen met z'n gezondheid had gehad (hmm hoe zeg je dat Verward ) was hij enorm mager, dus mijn vader dat toch maar tegen die man gezegd en die zei van dat loopt wel los als hij wat dikker wordt. hm dus wij die man toch maar vertrouwen, en ja hoor na +- 2/3 maand begon het ge *piep* dus ijw naar divoza, meneer mijn paard heeft drukplekken, zou u een keer kunnen komen kijken, want adt lijkt me niet gezond. Maar nee dat hoorde erbij.
Naja het einde van het verhaal is dus, dat divoza het zadel twee keer heeft versteld en dat het nog steeds niet goed zit.
Dus wij zijn gister naar een zadel maker geweest die er hopelijk WEL verstand van heeft, volgens de verhalen wel in iedergeval en we zijn daar tot de conclusie gekomen dat mij een stubben parcival het beste past en nu word hij over twee week gepast en op maat gemaakt voor het paardje.
Maar om toch maar een antwoord te geven op je vraag dit komende zadel kost FL2580'- en het oude FL 895;-. Haha!
Verder geen hard feelings naar divoza toe hoor, maar ik vind die passervice waardeloos.

_________________
Van fouten moet je leren, daarom maak ik er ook zoveel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Amulet op 2001-10-21 12:02 ]</font>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 12:31

Je moet ook kijken waar je het zadel voor gaat gebruiken. Toen ik nog fanatiek dressuurde had ik een passier grand gilbert. Best prijzig, maar het zat heerlijk, had een goede ligging en het had 'uitstraling'.
Tegenwoordig rij ik met kunststof, wat ook mooi ligt op mijn paard en wat heerlijk zit.
Maar wat fitz al zei, je kunt beter een paar gulden meer uitgeven, dan heb je als het goed is een fijn en goedpassend zadel met sterke kwaliteit.
Daarbij moet ik ook wel zeggen dat sommige zadels wel belachelijk duur zijn. Net zoals bij ons sommige kleding, betaal je ook vaak voor het merk. Sommige beweren dat de kwaliteit veel beter is en ook de pasvorm, maar dit is echter maar gering. Ik heb weleens met een zadelmaker gesproken, van zijn verhaal gingen mijn oren echt klapperen. Je wil niet weten hoeveel winst ze maken op een zadel met een merkje, eigenlijk helemaal niet in verhouding met kwaliteit. Maar goed that's buisness, dat hou je altijd en daarbij moet je je maar bij neerleggen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 15:23

Ik ben begonnen met een 2e hands Kieffer Aachen. Was een oudje, voor 700 gulden gekocht. Dit zadel heb bijna 3 jaar gebruikt, en weer ingeruild op een nieuw dressuurzadel. Kreeg toen nog 600 gulden terug voor die Kieffer!
Toen heb ik 2 jaar met een Ainsley dressuur gereden, maar daar ben ik nooit helemaal gelukkig mee geweest. Lag wel heel mooi op m'n paard, maar zat mij gewoon niet lekker. Toen ik tegen een 2e hands (half jaar oud, was echt z.g.a.n.!!) Passier Grand Gilbert aan liep, en met inruil van mijn Ainsley 600 gulden moest bijbetalen, was voor mij de keus snel gemaakt Lachen
Ik rijd dus nu anderhalf jaar met mijn Passier en daar ben ik echt heel tevreden over!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 15:47

Ik geef niet meer uit aan een zadel dan 500, maar dan ook wel tweedehands.
Geen nieuwe, dat zit niet echt lekker.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 10:13

Alice, zo'n nieuw zadel zit natuurlijk niet lekker omdat het leer soepel moet worden!! Ik heb gisteren een uurtje erop gezeten en toen ik afstapte schoot de spierpijn zo door mijn kont heen! AUW...
Het moet allemaal gewoon inrijden net zoals je nieuwe schoenen moet inlopen!

Iedereen bedankt voor jullie verhaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 10:22

3 jaar terug heb ik een KN gekocht. Ik geloof dat ik daar kaal f.2750 voor betaald heb.
Het is wel veel geld maar niet duur want ik heb er vreselijk veel plezier van en het leer is van prima kwaliteit en blijft lekker zacht en mooi. Bovendien ligt dit zadel op de meeste paarden erg mooi en daardoo ris het makkelijk te verkopen als ik dat zou willen. Een duurder zadel behoud relatief veel meer zijn waarde.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 10:30

Tegelijk met mijn ijslander heb ik een tweedehandszadel gekocht voor 1000 gulden. Deze past helaas niet goed. Ik heb nu besloten toch een goed passend, fijn zittend zadel te kopen en daar dit keer wel een rib uit mijn lijf voor over te hebben . Kaal zijn goede ijslanderzadels tegen de 3000 gulden.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:10

ik heb laatst een nieuw zadel gekocht bij de HEUVELHOEVE
Zij is heel deskundig en keek heel naukeurig naar mijn paard.
Het is uiteindelijk de Lemetex Galant geworden(dressuur zadel)
Die was f 2550
Ik ben er heel erg tevreden over, en ook over de service! *LOL*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:23

Ik heb eens een 2e hands vzh zadel gekocht voor 250,-. Het zadel zag er nog uitstekend uit. Maar ja.. ik wou graag een dressuurzadel. Toen heb ik een 2e hands Kieffer Munchen dressuurzadel gekocht, het was een oudje, want ze worden al jaren niet meer gemaakt, maar hij verkeerde in perfecte staat. Het zadel moest 800,- kosten, maar ik kreeg ook nog eens 350,- terug voor het vzh zadel wat ik voor 250,- had gekocht Knipoog
Helaas heb ik dit Kieffer zadel weer verkocht.

Momenteel zoek ik weer een zadel. Liefst dressuur of veelzijdigheid richting dressuur.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:29

ik heb 350,- uitgegeven voor een 2e hands zadel, daar kwamen de singel, stijgbeugels, stijgbeugelriemen nog bij, dus je kunt er gerust 100,- bijoptellen!

Dus ik kwam op ongeveer 450,- uit.

-Maaike-