Hoe kan ik haar helpen!!!--> masseren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Hoe kan ik haar helpen!!!--> masseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 16:02

We hebben op de manege een pony (Shera) en zij heeft heel veel last van haar rug. Onze instructrice die nu met zwangerschapsverlof is heeft haar een tijdje alleen maar met gevorderden laten lopen in de les en dan met chambon. Dit ging eigenlijk heel goed. Daarna heeft er een hele tijd een ruiter op gereden zonder chambon en dat gind ook heel goed. Maar toen ging onze instructrice dus met zwangerschapsverlof en vond de andere instructrice dat Shera maar weer in de les mee moest gaan lopen. Dit ging een tijdje wel goed.
Maar nu kun je heel goed merken dat ze weer heel veel last heeft van haar rug. ze trapt naar ander paarden in de les en legt haar oren plat in de nek als een ander paard te dicht in de buurt komt. in de wei doet ze dit overigens niet!!!
Ook op stal wil ze niet graag meer dat er iemand in haar stal komt en als je met het zadel aankomt schopt ze je half de stal uit. Ik vind eigenlijk dat ze niet meer in de lessen mee mag lopen maar dat vind de eigenaar waarschijnlijk onzin.
Ik vind het echt heel zielig voor haar want je kan gewoon merken dat ze pijn heeft Huilen . Ze drukt tijdens het rijden ook best veel haar rug weg.
Nou vroeg ik me af of iemand weet hoe ik haar kan helpen door haar bijvoorbeeld een massage te geven of iets anders.
wie kan mij helpen!!!! Ik wil heel graag iets voor haar doen!

.



iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 17:15

jah da hoopte ik ook!!!!
please bokkers help ons onze arme shera te helpen!

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 19:07

heb je daar zelf ervaring mee dan???
en hoeveel kosten die dingen en hoe gebruik je ze?
Met de eigenaar praten heeft toch geen zin. Ze hebben haar gewoon nodig in de lessen omdat er anders nie genoeg paarden zijn. ze zouden wel nieuwe paarden erbij kopen maar die zijn er nog niet!
Maar als da helpt zou da heel fijn zijn! Misschien maar eens proberen.

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 10:09

Lermy schreef:
Als je echt geintresseerd ben in massage om het paardje te helpen, kan ik je het boek "je paard in topconditie"aanbevelen.
Hier staan veel massage technieken in uitgelegd en ook waar en wanneer je het toe kan passen.
Ook het boek T-team van L. Tellington Jones is een goede, hier staat heel veel in en op een makkelijke manier uitgelegd.
Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, zoveel kan er niet verkeerd gaan. Eigenlijk zou je haar moeten laten ontspannen en elke keer voor het rijden masseren, maar dat gaat niet zo makkelijk bij een manege pony.
Heel veel succes ermee!


Nee das het probleem met Shera dat ik haar maar 1 keer per week zie dus dat ik haar ook maar een keer kan masseren. maar iig heel erg bedankt voor de tip. ik zal eens naar dat boek gaan kijken!!!

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 11:59

Annetje schreef:
Dat boek van Linda Tellington Jones heb ik gelezen, maar ik vind het erg moeilijk om die grepen na te doen. Je weet zonder (praktijk) voorbeeld nooit of je het precies doet zoals zij bedoeld. Maar het is op zich wel een goed boek, misschien als ik nog een paar van die grepen weet, dat ik die zaterdag wel op Shera kan toepassen.
Ik heb t-team en t-touch ook op mijn verzorgpony van toen toegepast, omdat zij pijnlijke achterbenen had en toen werd ze heel lekker ontspannen en leek ze daarna iets minder pijn te hebben. Dus het is het proberen denk ik wel waard.


owww jah anne da moet je zeker proberen! het kan iig nooit kwaad denk ik.
en als het niet werkt kan ik misschien wel een massage borstel kopen zoals ilovepepper zei.

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 14:36

ik denk wel dat het een spierenkwestie is omdat ze er niet altijd last van heeft. Bijv. met de chambon ging ze haar rug veel meer ontspannen en kon je merken dat ze minder pijn had. Maarjah we kunnen haar moeilijk altijd met chambon blijven rijden. Dus ik denk dat we het maar eens gaan proberen met de massage. Annetje heeft dat boek gelezen en zij gaat het proberen toe te passen op shera's rug.
bedankt allemaal voor jullie tips. Ik hoop dat het gaat helpen.

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 21:10

ja maar das anders irma.

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 15:53

mmmh ik denk dat we hier wel wat aan hebben voor shera. Zou idd fijn zijn als jij dat boek haalt anne dan kunnen we het zaterdag eens proberen.

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 16:24

euh ellenlouise ik heb al gezegd dat het paardje gewoon in de lessen moet blijven lopen. Daarom willen wij haar zoveel mogelijk helpen. En trouwens je hebt niet het recht om zo te zeuren over de zadels want daar heb ik niks over te klagen. De zadels passen perfect. ze zijn allemaal precies door de zadelmaker op maat gemaakt en passen dus precies. en het zijn ook echt geen slechte zadels, nee sommige paarden hebben zelfs superdure kiefferdressuurzadels. Dus ik snap niet hoe je bij die klotezals komt eerlijk gezegd.
we gaan haar probereb zo goed mogelijk te helpen maar ik vind het niet erg leuk dat je zo reageerd. reageer dan niet als je dingen gaat zeggen waarvan je niet weet of het zo is.
sorry maar dit moest ik effe kwijt.

En Annetje fijn dat je het boek hebt. dan kunnen we morgen kijken wat we gaan doen.

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 21:50

oke even iets rechtzetten. de zadles passen wel en zijn door de zadelmaker op maat gemaakt. daar dus geen problemen meer over.
en wij zouden ook willen dat ze niet meer meeliep in de lessen. maar we hebben gemerkt vandaag dat ze al veel beter loopt dan eerst. ik denk dat het wel beter gaat worden met haar.

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 13:37

hey rosaatje ik heb je hierover al gepbt. Het gaat nu stukken beter met shera. Ze is niet meer zo DE chagie Shera. Gelukkig!

.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 18:22

sharir schreef:
Jah als het een manege pony is is er niet veel aan te doen. Okey het is wel HEEL zielig.

Maar als je echt wil helpen. zou ik met de lesgeefmensen praten. En niet zelf erop los gaan masseren. als je het niet goed doet kan je het alleen maar erger maken.



het gaat al stukken beter met haar. ze heeft al veel minder last dan eerst. Maar als het weer terugkomt dan zal ik het idd eens met de instructrices overleggen.

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RianneH en 41 bezoekers