help staart en maan exceem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 13:41

kanjer heeft dus staart en maanexceem.
ik dacht dat dat nu wel afgelopen zou zijn. maar hij heeft er dus weer last van.
ik heb een boett deken gekocht maar die was te klein dus die moet weer opnieuw besteld worden.
als kanjer al last heeft van de jeuk kan ik dan wel gewoon die deken er op leggen?
heeft dat dan wel zin?
zetten jullie je paard wel buiten met die exceem of laat je hem vanaf nu binnen staan.
dat vind ik zo zielig met dit mooie weer.
ook smeer ik zijn manen in met itch free gel en spuit ik zijn hele lichaam in met antie vliegenspray.
kan dat door elkaar heen gebruikt worden?
zou het helpen als ik hem nu al scheer? ik wilde eigenlijk wachten met scheren tot hij weer volledig op stal staat.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 13:47

he hallo
bij de paardendrogist kan je proefsetjes aanvragen dan krijg je+- 5 van die kleine potjes
daar kan je van alles elke keer weer proberen en wat dan het beste werkt ga je gebruiken
aangezien je 5 van die potjes krijgt ben je weer een tijdje verder en mischien komt het wel niet terug
veel succes ermee
groetjes

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 13:55

dank je wel!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 14:57

antivliegenspray help niet tegen de mugjes die zomereczeem veroorzaken. Scheve mond\

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 15:12

Je hebt ook kans dat het erger wordt. De fjord van de kinderboerderij had eerst alleen een klein plekje op haar staart, maar het werd steeds erger. Uiteindelijk had ze het op haar hoofd, haar manen en haar staart.

We hebben zo ongeveer alle middeltjes die er te krijgen zijn gebruikt, maar geen enkele sloeg aan. Arja (zo heet ze) is nu verkocht en waar ze nu staat wordt ze steeds helemaal kaal geschoren, maar dit helpt ook niet echt.

Ik weet dus zo ook niet echt een goed middeltje er tegen. En ik hoop voor jou dat het niet erger wordt Scheve mond\

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:39

Ik zat vanmiddag een programma te bekijken op duitsland N3, het ging over paarden en daarin zat een homeoptische dierenarts. Het ging over zomerexceem, zij maakte een middel van varkensmest en zout, een smeermiddel. Ja hoe kom je aan zo'n adres?

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:20

Nena heeft ook zomerexceem, zij staat nu wel buiten, maar wordt voor 16:00 binnen gehaald, dan schijnen die krengen actief te worden Boos! het gaat nu goed, ze heeft ook haar boett niet om nu, omdat ze gewoon op tijd op stal gaat.

Heel veel sterkte.

gr. Ziggy