Wanneer draagt jouw paard peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:13

gekke_koei schreef:
ik gebruik ze nooit, simpelweg omdat je paard daar lelijke plekken van kan overhouden( schuren enzo)
paarden die vaak met kappen rijden en die verkeerd gebruikt worden hebben altijd van die witte strepen op de benen..
en ze kunnen van kappen juist gaan strijken! onze had ook kappen, want ze streek. bleek dus met kappen nog erger te zijn.. kappen eraf.. nix geen gestrijk meer over

vaak wordt het ook gebruikt omdat het stoer zou staan.. jaja je hebt van die huppeldoosjes... maja.. dan hebben we nog wel een waslijst Haha!

alleen als ik ga springen doe ik 3 in 1 beschermers om en bandages achter.. ik heb een hekel aan kappen..


Ik doe ze om voor de veiligheid en voor geen enkele andere reden. En verder hangt het er maar net van af welke kwaliteit de peeskappen hebben of ze schuren. En of ze schoon zijn natuurlijk. Je moet ze niet te lang omlaten bijvoorbeeld in t land, maar verder vind ik goede bescherming erg belangrijk! LIever voorkomen dan genezen!

Culemborg here I come!!


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:59

xxappiexx schreef:
Maar dan vraag ik me nog 1 ding af:
Hoe krijgt je paard het voor elkaar dat hij met zijn achterhoeven op de pees van het voorbeen kan klappen...die van mij heeft dat helemaal nooit. Terwijl ik toch ook regelmatig ruige buitenritjes maak. Verward


Pff makkelijk zat, er zijn genoeg paarden die zichzelf 'vangen'. Een vriendin van mij heeft haar paard kunnen afschrijven nadat die in galop het sesambeentje aan gort had getrapt. Een andere vriendin van mij had haar paard mét beschermers in de bak gezet: waarschijnlijk is daar iets scherps naar boven gekomen want én de peesbeschermers was kapot én de kogel tot op het bot. Pezen waren gelukkig nog heel, maar de schade zonder bescherming was vele malen groter geweest.

Culemborg here I come!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jos_1 en 31 bezoekers