Ik twijvel..dierenbescherming bellen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Ik twijvel..dierenbescherming bellen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 00:07

Omdat er bokkers zijn die dit paard w.s kennen ga ik geen namen noemen.

Ik ken O. (noem haar even O) al een tijdje en ik weet hoe ze is.
Ze is veel te makkelijk. Zo makkelijk dat ze het niet nodig vind om werk te hebben. Er bestaat nou eenmaal een uitkering Frusty

Maar het gaat mij om haar paard.
Dat paard is al minstens aan half jaar niet bekapt. En heeft zeker al langer dan een jaar last van zijn rug en krijgt nu last van zijn achterhand.

Verschillende mensen hebben haar aangesproken over die hoeven van dat paard.
Maar volgens haar is er niks aan de hand. Die hoeven slijten vanzelf Boos!
Dat er nu gaten in z'n hoeven zitten..tja daar kan zij ook niks aan dan.
Dat hij struikeld...welnee deed hij altijd al. Waarom hij toch ''stalbenen '' heeft?? Ze heeft geen idee maar het is uiteraard niet haar schuld.

Dat paard is straks echt rijp voor de slager als ze zo door gaat.
En wij hebben haar genoeg proberen te helpen, ik heb zelf voorgesteld een keer een bekapping te betalen maar dat vond ze niet nodig.

Het is zo zielig en zij is gewoon echt niet fris naar mijn inziens.
Ik zit er dus aan te denken om de dierenbescherming eens op haar dak te sturen.
Ik weet dat de dierenbescherming niks kan doen zolang dat paard gevoerd wordt en water krijgt, maar het gaat mij erom dat ze gewoon even schrikt.

Zou dit werken ?
Of hebben jullie een beter idee ?

Het negeren gaat best maar het blijft zielig .

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.



SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 00:18

Citaat:
Komt het door die uitkering, dat ze geen centjes heeft om haar paard te onderhouden, of uit gemakszucht?


Beide helaas.
Ze had een bijrijder die echt heel veel voor dat paard betaalde en heel veel met dat paard deed. Maar ook het contact met de bijrijder behouden was haar te moeilijk en dus is die bijrijder er mee gekapt.

De staleigenaar heb ik er niet over gesproken maar ik vraag me af of die er iets aan doet.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 18:45

Thanks voor het meedenken allemaal !

O. heeft echt een plaat voor haar kop. En er zijn echt al meerdere mensen geweest die haar verteld dat ze die hoeven moet bekappen.
Die hoeven zijn overgens niet schrokkend lang maar dat komt omdat ze ''actief'' met hem rijdt. Dus ze slijten wel maar hij loopt onderhand op zn straal. En hij heeft nu gaten in zijn hoef.

Om trouwens een voorbeeld te geven hoe erg ze een plaat voor dr kop heeft ; Paard had vrij dikke ijzers 8mm geloof ik .
Dus dat duurt wel even voor die helemaal gesleten zijn. Maar zij heeft het voor elkaar gekregen die ijzers zijn zo dun als mesje geworden.
Ze sneed zich er zelfs aan.

Ik ben bang dat als ik de staleigenaar inlicht dat O. er misschien achterkomt. Tja en in ruzie met een halve zool heb ik niet zo'n zin.
Maar misschien dat ik het er wel op waag, we hebben hele aardige eigenaren.
En als ik jullie reacties zo lees denk ik toch dat ik de DB eens ga bellen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 20:00

De laatste dagen zijn nogal druk geweest dus heb nog niks ondernomen.

Maar daar gaat verandering in komen . Vandaag of morgen ga ik met de staleigenaar praten want het loopt de spuigaten uit.

Ik hoor namelijk net dat het paard twee dagen kreupel loopt en ze het niet nodig vind om de Va erbij te halen.
Ik zal de reden maar niet vertellen Frusty

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 21:36

Ik kom net van stal maar kon niet even het hele verhaal aan de staleigenaar vertellen omdat het nogal druk was. Maar ik heb wel een afspraak voor morgen gemaakt en verteld dat haar even onder 4 ogen wilde spreken.

Ik ben benieuwd !!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 21:58

Nee hoor het is geen bokker maar er zijn bokkers die haar kennen.
Ik wil liever geen risico lopen.
Ik sta overgens niet alleen want er is nog een bokker die haar best doet om dit probleem aan te pakken.



Citaat:
Ik denk dat je het beste voor of na dat gesprek met de eigenaar ook even met de stalhouder kan gaan praten


Met de stalhouder heb ik morgen een gesprek niet met de eigenaar van het paard. Sorry dat was denk ik wat verwarrend.
Met die eigenaar valt toch geen zinnig woord te wisselen over het paard.

Ik vertel de stalhouder morgen dat meerdere mensen zich zorgen maken om dat paard omdat hij al langer dan een half jaar niet bekapt is, last van zn rug heeft en door zn achterhand zakt. En dat de eigenaar het niet nodig vind de hoefsmid en de veearts te laten komen.

Ik kijk wel wat de stalhouder zegt. Ook zal ik haar op het hart drukken nooit iets te laten merken aan de eigenaar dat ik ''gekletst'' heb.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 18:48

Ik heb net de staleigenaar gebeld en die gaat de hoefsmid naar de hoeven van het paard laten kijken en aan de hand daar van, gaat ze actie ondernemen.

Ik ben een stuk gerustgesteld want de staleigenaar nam me absoluut serieus en ik heb er alle vertrouwen in dat ze er iets aan gaat doen OK dan!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 23:52

Nou stoer ben ik echt niet hoor. Ben nog steeds bang dat ze erachter komt.
Maar ja het kan gewoon niet ongezegt blijven.
Ik hoorde vandaag dat ze 2 uur met hem is gaan wandelen omdat ht paard kreupel is. Welja dan ga je 2 uur wandelen Scheve mond


Basje, super dat je de DB hebt gebeld !
Ik denk echt dat de staleigenaar er alles aan gaat doen. Ik vertelde nml dat ik de DB al wilde bellen maar dat ik het eerst haar haar aanging.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers