Ervaring paarden die op hengstenkeuring zijn gew?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Ervaring paarden die op hengstenkeuring zijn gew?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 19:44

Ik heb een heel braaf paard. Maar hij is op de hengstenkeuring geweest en hij showt zijn eigen te graag. Thuis in de bak is ho ho dat doet hij zelfs los naast me.
Zodra ik op vreemd terrein kom en hij ziet paarden of er gebeurd wat om hem heen dan gaat meteen de staart omhoog en showen. Met het gevolg dat ik hem niet kan houden. Zelfs met hengstenketting heb ik mijn handen vol. Ik ben niet groot van stuk . Mijn man gaat iedere keer mee naar de les om hem naar de bak te brengen.
Wie heeft hier ook last van? Of weet een oplossing?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:00

Tja, Dennis is ook naar de hengstenkeuring geweest, goedgekeurd als dekhengst, dekt ook en is super braaf. Hij heeft een verzorgmeisje van 10 en dat gaat echt super!!!! Hij is pas 6 maar heeft al meerdere kinderen leren rijden.

Toen ik hem net verzorgde(hij is eerst mijn verzorgpony geweest) was het een draakje. Kon nog niets en had last van zijn hormonen. Nu is het een super fijn paardje in de omgang en heb ik 'schijt' aan zijn hormonen.

Thuis is hij wel net ff makkelijker dan op vreemd terein. Op het voor terein bij shows en keuringen blijft het een lief sullig watje. Maar zodra hij de ring in stapt veranderd hij in 1 klap in een showbink die niets liever doet dan zich zelf laten zien. Maar in positieve zin, hij blijft braaf, alleen die kop gaat er op, hij groeit 10 cm en is in eens super scherp aan de hulpen(of dit nu aanwijzingen zijn welke kant hij op moet, hulpen voor VD oefeningen oid, maakt niet uit).

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 22:02

Een beetje show is niet erg maar mooi.Als ze wat kleiner zijn zijn ze daardoor wat makkelijker te hanteren. Zodra ik op mijn paard stap is het weer goed. Alleen aan de hand heeft hij geleerd dat hij moet showen.
Hij is 1.65 .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:19

daar hoeven ze niet voor op de hengstenkeuring te zijn geweest hoor,
er zijn gewoon ruinen die lang hengst zijn geweest en ook echt vinden dat ze "the man zijn" , dat laten ze vaak vooral op vreemd terein merken.
kwestie van stug volhouden en superconsequent zijn .
veel meer kun je er niet aan doen