manege in omgeving Gent???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bab
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-01
Woonplaats: Bornem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 14:49

Vermits ik op kot zit en terug graag zou gaan rijden(krijg het water in de mond van alle paardenverhalen) zocht ik een locatie in de buurt van Gent(belgie).
Iemand een leuk adres???

Alvast bedankt voor julie moeite
Bab

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:52


Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:10


Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:43

Hallo, ik woon zelf in Gent, dus ik kan je wel een eindje op weg helpen. Er zijn massa's maneges in de buurt, hoor.

De dichtstbijzijnde is de Ponderosa in Destelbergen, maar die vind ik zelf niet zo goed, ze hebben heel weinig plaats en ook geen weides.

Zelf ben ik begonnen met rijden op manege Arteveldehof in Heusden. Dat is een echte familiemanege met veel kindren en ponies en zo. Wel een goeie infrastructuur met weides en buitenpistes,longeer- en springbak.

Verder zijn er nog twee andere in Heusden, De lathouwer en nog een, maar die veranderd voortdurend van eigenaar en naam dat ik in fiete niet meer weet of die bestaat.

Dan heb je nog de hoefslag in Zwijnaarde, daar heeft mijn nicht leren rijden, een best wel degelijke manege en je kunt er ook paarden huren. Daar geven ze ook de studentenrijlessen die door de RUG georganiseerd worden wat wel in prijs scheelt.

Als je dan iets verder gaat, richting Bottelare, heb je er ook nog twee. De Jumpers in Vurste, dat is mijn laatste manege. Is een nette manege en ik heb er geen kwaad woord over, behalve over de blasé mentaliteit die soms wel boven komt te drijven. Maar als je er alleen lessen volgt, heb je daar totaal geen last van.

The green corner, ook in Vurste, wordt geleid door een ex-instructrice van het Arteveldehof, een tamelijk jong, heel vriendelijk meisje. De gebouwen zijn al oud maar in orde. De sfeer is goed maar de lessen worden op een aparte manier gegeven: je rijdt vrij rond en kiest zelf waaraan je werkt en Maya geeft aan iedereen individueel aandacht. Dus geen treintjesformatie achter elkaar op de hoefslag.

Er zullen er nog wel zijn maar dat zijn diegene die ik het beste ken.
Hopelijk heb je er wat aan en als je nog iets wilt weten, PB me maar (ook voor adressen en telefoonnummers)



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Minne op 2001-12-12 14:46 ]</font>

Louisee_
Berichten: 338
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Gent

Re: manege in omgeving Gent???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:12

ik woon zelf ook in gent en rij in the green gorner
http://www.greencorner.be

en ik rij ook nog in een privéstal (je hoeft geen paard te hebben om er les te volgen)
die in velzeke/balegem ligt

horelijk heefd het je wat geholpen

Anoniem

Re: manege in omgeving Gent???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:49

Ronduit antiek topic... --> slotje dus Lachen

Ik mag hopen dat TS inmiddels al een manege heeft gevonden na 6 jaar Lachen