veulenvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenvriend

Berichten: 101
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: groningen

veulenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 21:07

ik heb een veulen op stal, en die staat niet meer bij de moeder. maar hoe leer je zo'n beesje nou aan, hoe te drinken uit een elektrische drinkbak? ze staat nu zo'n 4 weken op stal, en telkens laat ik het drinkbakje even vollopen zodat ze wel kan drinken, vind het zo sneu om haar te laten verdorsten. wie o wie, heeft wat tips zodat ze eindelijk dat neusje van haar op die knop drukt, tis ook nog zo'n klein neusje, misschien kán ze die knop pok nog wel niet eens indrukken Verward

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:26

Tja ehm een appel in de drinkbak ofzo? Maar een veulen hoeft toch ook niet binnen te staan? Gewoon lekker op de wei of in de paddock met andere paarden.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:31

anders zet je toch voor de zekerheid er nog een emmer bij in. Ze komt er later vanzelf wel achter wat ze met die electrische drinkbak moet doen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:31

Je kunt inderdaad een stuk appel in de drinkbak leggen.

Ik vraag me trouwens ook af waarom zo'n jong paardje 4 weken op stal staat.
Kan ze niet gewoon in de wei met anderen?

dierenvriend

Berichten: 101
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 21:49

ze staat niet alleen op stal hoor. naast haar staat de moeder en tegenover haar staan 2 paarden. sinds ze op stal staan, staan ze overdag nog wel in het weiland, om de overgang voor veulen en moeder wat makkelijker te maken en de melkproductie wat gelijdelijker af te laten nemen. maar snachts hebben we ze dus wel appart. ik zal het eens met die appel proberen!