spingen bij de rijvereniging, toegestaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

spingen bij de rijvereniging, toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 19:30

Naar aanleiding van een discussie met een meneer van onze ruitervereniging vandaag vraag ik mij af of jullie op de vereniging onder begeleiding van je eigen privé instructeur een springles mag krijgen. Ik ben zelf basislid van de vereniging wat inhoud dat je betaald voor het gebruik van de faciliteiten, waar in mijn ogen ook het gebruik van het springmateriaal onder valt. Ook staat er niets aangegeven op de regelementen of op het terrein zelf dat het niet toegestaan zou zijn.

Privé instructie op dressuurgebied is wel toegestaan. De reden die deze man mij opgaf was de verantwoordelijkheid van de vereniging. Voor zo ver ik weet ben ik zelf verantwoordelijk en aansprakelijk als er wat gebeurd. Deze man vertelde mij dat ik alleen verenigingslessen mocht volgen als ik wilde springen. Nu heb ik een paar keer deze lessen gezien en was niet onder de indruk, het was allemaal 1 keertje springen en dan balkje weer hoger. Nu zei die man, dan ga je toch met de paarden meespringen... Ja ik heb een pony van 1m50, een tinker die niet een bijzonder springwonder is (ze kan wel springen, maar zeker niet op paarden niveau) die ook nog eens pas net een jaar serieus gereden word!!! Over onverantwoordelijk gesproken...

Sorry hoor, maar er zijn voor zo ver ik weet 2 pony springlessen en 1 paardenspringles, die goed vol zitten. Ik vind persoonlijk de groepen onverantwoord groot.

Wat denken jullie hiervan en hoe zit dat bij jullie op de vereniging??

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:38

ik zit bij dezelfde rijvereniging, neem ook een eigen instructrice mee en wij lopen wel regelmatig cavaletties, ze sleept iedere les wel met die balken maar daar is nog nooit iets van gezegd.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu precies zit en hoe het elders geregeld is!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:42

Hier mag t wel, meestal ( als t buitenrij weer is dan) staan dr in de ene buitenbak ook een paar hindernissen.
Binnen mag je op bepaalde dagen een parcour bouwen.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:10

Het mag wel, wel in overleg met andere ruiters. en je moet alles weer opruimen. En je mag het wedstrijdmateriaal niet gebruiken, dus niet de mooie luxe balken e.d. Er zijn genoeg wat oudere balken van 3 en 4 meter welke prima bruikbaar zijn.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:52

Bij ons mag het wel, zowel met een priveles als dat je gewoon voor jezelfd aan het rijden bent. (als je voor jezelf aan het rijden bent moet er wel zowiezo 1 iemand bij zijn)
Wel wordt geacht dat alles weer keurig op wordt geruimd en dat je de 3 meter balken gebruikt ipv de 4 meter balken.
Als je met een stel de hele bak afhuurd zou je bij ons ook bijvoorbeeld een heel parcour op kunnen zetten, daar maken ze geen probleem van.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:12

Bij ons mag het wel, alleen niet met het wedstrijdmateriaal.
Als er meerdere ruiters in de bak zijn even overleggen en natuurlijk alles netjes achterlaten

Les hoeft niet eens, als je maar niet alleen in de manege bent Dat is verboden, ook als je gewoon gaat dressuren.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:15

Ctal schreef:
Hier mag t wel, meestal ( als t buitenrij weer is dan) staan dr in de ene buitenbak ook een paar hindernissen.
Binnen mag je op bepaalde dagen een parcour bouwen.


We mogen ook niet t wedstrijdmateriaal gebruiken, en wel gewoon alleen zijn.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 09:00

Ik moet zeggen, ik vind het wel grappig om te lezen, dat het bij bijna iedereen mag hier...

De man die ik heb gesproken vertelde mij namelijk dat hij zich niet voor kon stellen dat er rijverenigingen waren die dit wel toelieten.

Ik vroeg hem namelijk om een alternatief, waar kan ik dan wel mijn springlessen volgen...? Volgens hem nergens... Verward

Denk dat ik maar eens een vriendelijke brief ga sturen en deze in de ledenvergadering naar voren ga brengen, weet nu zeker dat het op (een aantal) andere verenigingen wel degelijk mag!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:17

bij ons mag t ook hoor!
zelfs als ik helemaal alleen zou zijn

waarom zou het niet mogen? je bent toch zelf verantwoordelijk voor wat je doet

zoalng anderen er maar geen last van hebben, en je alles weer netjes opruimt!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 09:09

Renske20, ik ben het dus helemaal met je eens. Ik heb inmiddels gehoord dat er aanstaande vrijdag een ledenvergadering is, en na het spreken van een aantal leden die ook graag een springmogelijkheid zouden hebben, heb ik besloten daarheen te gaan en met diverse opties te komen.

Zo zit ik bijvoorbeeld te denken aan:
- alleen onder begeleiding van iemand van 18+
- doorgeven aan de vereniging wanneer je gaat springen
- altijd met 2 personen (1 juf bijv en 1 ruiter)
Ook wil ik graag naar voren halen dat ik hier te weten ben gekomen dat er dus WEL vele rijverenigingen zijn waar het toegestaan is...

Als jullie nog wat goede opties hebben waarmee ik een oplossing voor hun tegenargumenten heb, heel graag!!! Ik verwacht dat ze beginnen over verantwoordelijk springen (18+), dat dingen niet opgeruimt zullen worden, evt stukmaken van dingen.

Als iemand nog iets weet hoor ik het graag, hoe beter voorbereid, hoe groter de kans dat het in ieder geval serieus genomen word.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 09:18

ik heb inmiddels een aantal bestuursleden gesproken (die bij ons op stal staan) en je mag er springen met 1 van de instructeurs van Stad en Lande erbij, anders niet. Staat ergens in de regelementen.
Suc6 vrijdag....(was het niet donderdag???)

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:02

Bij ons mag het ook, zowel met een priveles als met vrijrijden mits niemand er last van heeft, en er iemand bij is die niet op een paard zit. Ook moet alles weer keurig op worden geruimd.
Ik rij overigens bij LR Omlandia. Daar werd om de 3 weken een springles gegeven. Tot dat onze nieuwe instructrice/voorzitter kwam. Een enorme dressuur***. Daarna heb ik eigenlijk geen springles meer gezien. Dus wat moet je ook anders?