hulp gevraagd met rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

hulp gevraagd met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 19:40

ik weet niet of het hier op zijn plaats staat, maar ik probeer het toch ff

ik heb mijn paard geleased van mijn manege, ik mag hier alles mee doen.. ik betaal alles, heb hem alleen niet gekocht.
hij heeft denk ik een jaar of 8 meegelopen in de lessen.. ik denk dat hij 15 is, omdat hij paieren schijnt te hebben, een kwpner is en hij officieel gambler heet...

na een poosie gerotzooit te hebben met zadel enzo(heeft altijd met een te klein zadel in de lessen gelopen) heb ik denk ik dan toch de goeie gevonden..

ik heb hem van de zomer 2,5 maand rust gegeven(niet opd e wei) maar alleen 3 keer in de week gelongeerd en 1 keer zonder zadel.. de rest los en gewandeld. het gingn iet meer met zijn rug(vanwege verkeerdzadel)
dus ik moest die bespiering weer trainen.

nou is dat best goed gegaan. dit doe ik nu ook nog 2 keer in de week met pessoa teugel. hier loopt hij lekker op, lekker ontspannen\

maar nou gaat het met rijden gewoon nergens heen. hij is dan al wat ouder.. ontzettend stijf en is niet anders gewend dan rondjes rijden enzo. ik heb hem nu ruim 11 maanden.. voor de rustperiode ging het wel redelijk.. maar nu(logisch misschien) ben ik veel knopjes kwijt.
hij is niet voorwaarts, krijg hemniet meer voor mijn been. nageeflijk kan ik hem al helemaal niet rijden en het is vaak frustrerend voor ons beiden.

buitenritten is hij voorwaarts, vrolijk enlooptie wel lekker door, maar ik wil dressuur rijden.

ik heb er ooit een bijrijder op gehad( zij reed toen hij van de manege was 3 keer in de week ophem) en zij rijd hem met 2 pinkies zo naar beneden.. zo lijkt het.. gewoon meteen vanaf begin.. lekker voorwaarts en ruim. zet dan wel de achterhand eronder.

bij mij dus absoluut niet.
nu heb ik met wedstrijden(onderling) wel steeds een winstpunt (156 en 1 keer 165 Haha!:D) maar echt lekker gaatie nie.. heb nu 3 winst in de b maar ik ga echt problemen krijgen als ik de l1 ga doen.

maar heb dus een heel lang verhaal getypt. wat ik wilde vragen is of iemand mij zou willen helpen met mijn paard. ik zoek niet naar een verzorger of bijrijder, wil het gewoon zelf doen, maar iemand die me bij het rijden kan helpen.
ik mag geen instructrice van buitenaf laten komen en ik kan ookniet naar een ander toe(geen trailer en meneer vind de trailer maar nix)

maar wat ik dus hiermee bedoel is of iemand terwijl die mijn paard rijd, mij kan vertellen hoe ik bepaalde dingen moet doen. ik heb wel priveles vanaf de manege.. maar dan wordt vanaf de grond tegen mij gezegd hoe ik het moet doen.. maar ikkrijg dat gewoonniet voor mekaar.
daarom wil ik iemand op mijn paard laten rijden, zodatje hem zelf aan kunt voelen(iets wat ik nl niet zo goed kan ) en daarna dat ik er zelf op stap en mij dingen kunt aanwijzen, omdat je het zelf gevoeld hebt, zeg maar..

ik weetniet of het een beetje duidelijkis Haha!
maar ik heb er gewoon niets aan als iemand mijverteld hoe ik mijnpaard moet rijden zonder dat ze mijnpaard onder zich gevoeld hebben...

ik ben echt een zeur wat dat betreft, mijn paard is heilig en ik laat echt nooit iemand op hem rijden..
dus ik zoek wel iemand die van een hoger niveau is, met veel ervaring en goed aavoelen van paarden, zodat je me misschien verder kan helpen
eventueel wil ik er ook voor betalen, maar ik zit echt vast met hem en wil dat heelgraag oplossen..

het is trouwens een paard van 1.78 Haha! dus je moet wel een beetje overwicht hebben, anders doetie helemaal niets voor je

ik hoop datiemand mij hiermee kan en wil helpen.

mijn paard staat trouwens in rotterdam zuid.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 00:29

neej ik wil niemand van stal, die beunhazen.. om maar ff te zeggen moe iknie op me paard hebben..
maar ik heb nu gewoon ff iemand nodig die mij uit de brand kan helpen..

ik heb al vaak zat om tips hier gevraagd.. krijg ik allemaal leuk antwoord op, maar zoals ik wel eens gezegd heb in topics.. iedreen weet hoe ze eenpaard correct moeten rijden.. en keuren dingen af of goed wat je doet.. maar vervolgens komen zenietlaten zien op je paard hoe het wel moet.. en daarvraag iknu om
ik kanniets met de tips, puur omdat ik het gevoel niet echt heb p mijn paard en degene van wie ik allemaal les heb het mijookniet kunnen vertellen(duidelijk)

iemand die goed kanr ijden kan toch wel een paard aanvoelen als ze er op zit? tenminste da zeggen ze hiero allemaal...
nou dat wil ik gewoon metmijn paard proberen..
ik kom met hem gewoonniet verder...

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 17:46

pfff.. had wel gedacht dat iemand zou kunnen helpen.. niet dus..
blijkt weer eens dat er een veel te grote mond opgezet wordt hiero en dus geen actie..

jammer.. dan probeer ik het wel ergens anders...

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 13:00

er is geenbos in rotterdam, mijn paard staat vlak aan de a12 :S
enige wat ik heb is een parkje waar je niet eens mag komen met je paard. afgelopen zondag stondie alweer te steigeren, is nei erg, maar neit midden op een drukke weg dus

ik kan wel foto's maken, maar dat kan pas van het weekend. ik heb zondag ook meteen weer een wedstrijd, dus vraag wel ff of ze daar dan foto's van maken.

en een ander paard kopen? ik heb dezenogniet eens gekocht, maar hell no dat ik hem weg doe.. ik vind dat je dan geen hart hebt en om de reden dat ik hem nu bijna een jaar heb en als ik zou zeggen ik wil je niet meer.. zou hij gewoon weer 3 uur in de manegelessen lopen, een te klein zadel op krijgen ennooit gepoetst worden, kortom het paard wordt dood ongelukkig... ik ga hem juist kopen om hem lekker op een weitje te zetten en hem een btje recreatief te berijden.
ik wil wel een ander paard, maar daar wacht ik gewoon mee, ik denk dat hier best nog wat uit te krijgen is, want die stalgenoot van me kon er ook alles mee.. het probleem is dat ik niet genoeg middelen lijk te hebben(ik ben ook te lief schijnt) en ik kan hem kennelijk gewoon niet consequent genoeg rijden... bij veel paarden moet je dat doen, zeker als je hoger in de dressuur wil komen, dus bij een ander paard zou ik op den duur op het zelfde probleem stuiten.. dus geen optie..

maar idd, ik mag geen intructeur latenkomen.. maar het is natuurlijk anders als ik iemand op mijn paard laat rijden, dat heb ik ook wel eens met een vriendin van me gedaan.. en in de buitenbak letten z eniet eens op.. dankan je eigenlijk best stiekum iemand les laten geven.. ik mag mijn vriend mij ook geen les laten geven.. maar die doet dat toch wel eens Haha!
schijnt dat aanwijzingen mogen.. geen volledige les dus..
jah.. vaag zooitje daar..

maar helaas ik heb dus geen bos, anders zat ik daar wel iedere dag in.. mijn paard is er nl ook zo1 die alsie buiten is ineens wel de hulpen kent en zodra die de hekjes ziet ineens niet meer weet wat te doen Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 14:25

omdat die heel druk is, die heeft hem een poosie voor me gereden, maar die zit met school, haar eigen paard stage en dat soort dingen..
ik heb haar ook al om raad gevraagd.. maar zij kon het me dus niet uitleggen.. ze zei van gwoon zo en gewoon zo.. maar das zo makkelijk niet voor mij.. dus ik had er helaasniets aan..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers