oudere merrie kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:26

Ik vind 2000 euro voor een 19-jarige merrie te veel. Is het een KWPN'er met papieren ? Even afhankelijk van het ras en de afstamming en wat je nicht ermee wil gaan doen, zou ik maximaal tussen de 1000 en 1500 euro willen uitgeven.

Een keuring (klinische) zou ik zeker laten doen.
Mochten hier onvolkomenheden aan het licht komen, kan er altijd nog geröntgend worden.
Ik zou elk paard laten keuren ongeacht de leeftijd.

Dan nog even over deze leeftijd.
Als een paard met 19 jaar nog goed fit en bij de tijd is, waarom zou een 19-jarig paard dan meer gezondheidsproblemen moeten geven dan een jonger paard ??? Die argumentatie snap ik niet helemaal. Met een jong(er) paard kun je ook enorme pech hebben. Daarnaast heb je te maken met een dier en of ze nu oud zijn of jong, ze kunnen allemaal koliek krijgen of dood omvallen. En dan is de leeftijd echt niet doorslaggevend.



Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:03

denz schreef:
Tuurlijk kan ieder paard ieder moment hoe oud dan ook gezondheidsproblemen krijgen, maar bij een ouder paard heb je daar nou eenmaal eerder kans op, vooral verslijtings problemen.


Dat is waar, doch ik denk dat het ook te maken heeft met het ras, de hardheid daarvan en de grootte van het paard.
Ik zweer zelf bij een Volbloed Arabier en ik durf rustig nog een oudere VA te kopen. Een VA is een gehard ras, mits je hem niet verpest door hem teveel te verwennen en altijd een deken op te leggen.
Maar bijv. een Shire of een trekpaardtype (groot, lomp en zwaar), die zou ik niet zo makkelijk kopen ivm - inderdaad - slijtagemogelijkheden aan de gewrichten van de benen.
Ook een grote KWPN'er zal dit soort problemen mogelijk kennen.

Maar deze discussie kan eindeloos gevoerd worden als de vragenstelster niet vermeld om welk ras het gaat.....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, AhrefsBot, Bytespider, Duhelo, Groetje, NorwayFjord en 32 bezoekers