Serieus rijden met een fokmerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Serieus rijden met een fokmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 21:16

Ik rijd nu 4 jaar op een fokkerij, en rijd daar nu weer een merrie. Ik vind het grote nadeel dat ze een veulen krijgt. Nu zullen veel mensen denken: leuk toch zo'n veulentje? Ja een keertje, maar elk jaar word ik tenminste zat. Schijnheilig Het houd namelijk meer in dan alleen dat veulen. Ik kan iets van 3 maanden per jaar geen wedstrijden rijden, nog langer kan ik niet springen, en ik rijd rond op een dikke pony. Met dat laatste zit ik op zich niet zo, maar van die opmerkingen van wat is je pony dik vrolijken je nou niet echt op. Als je pony dan weer klaar is voor wedstrijden, kun je niet te ver weg, want het veulen moet drinken, of je moet de merrie melken vanwege teveel spanning op de uier. Na de geboorte zit je nog zeker 4 maanden aan dat veulen vast waar je rekening mee moet houden. Ik ga er maar mee om, want ik weet dat ik gewoon geluk heb met gratis rijden (ook moet ik er erg veel voor doen). Ik vraag me af hoe anderen die dit ook hebben hiermee omgaan?!?

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:58

Ik heb dus een new-Forest Fok merrie gereden ... Had er totaal geen problemen mee ... ok het is niet ideaal ...
Ze is verkocht toen en is nu van de Fam. Heijdens ... Het is nu een top-sportypony en dan heb je wel zoiets van: wat nou als ik haar door mocht rijden ... Haha! maar goed ben nu ook supertrots op men meisje ...

Kippigje
Berichten: 28
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:16

Ik begrijp niet wat je te klagen hebt.Als het je niet zint,zoek je toch lekker wat anders.Wees blij dat je MAG rijden.En je mag zelfs wedstrijden rijden.Je moest in je handjes knijpen ipv zeuren.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:17

Ik heb vroeger paarden verzorgd op een draverfokkerij.Ik heb het nooit een probleem gevonden en vond het elk jaar weer leuk,die veulentjes.