twijfels, wat te doen????????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

twijfels, wat te doen????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 19:00

Bij deze vraag ik jullie nederig om advies.
Dochterlief rijdt pony. Maar nu is het zo dat de combinatie niet verder komt.
Wat verder nog belangrijk is om te weten:
Dochterlief is wat angstig met rijden...
Rijdt nu ruim een jaar, dat betekent elke week (prive)les en verder rijdt ze nog 5 dagen per week thuis.

Nu zijn we zoekende naar een andere pony voor haar zodat ze weer verder kan groeien met haar rijkunsten.
Nu hebben we een aanbieding gekregen van een 19 jarige braaf gereden pony van 1.30m, de pony zou ongeveer 2 jaar moeten overbruggen tot de 2 jarige bereden is (zal profecioneel ingereden worden, uiteraard als hij 3 is, en daarna ongeveer een jaar door een gevorderde ruiter door worden gereden)
Als we de 19 jarige zouden nemen zou dat betekenen dat concoursen en springen in iedergeval vergeten kunnen worden (niet dat ze die ambities nu heeft) De pony in kwestie heeft dit jaar nog wel dressuurwedstrijden gelopen.
Ik zit dus te twijfelen of dit een goede keus zou zijn....gezien de leeftijd van de pony. En de kans dat ze dus dan weer verkassen moet......

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:10

Ik denk dat het best kan. Je dochter is heel jong, dus echt hard werken zou die pony niet hoeven denk ik. Bovendien kan ze mooi ervaring opdoen met een oudere pony. Een jonge pony wordt heel snel verpest door een onervaren ruiter. Ik heb zelf ook een 19jarige pony gekocht, inmiddels is ze al 22, en doet ze het nog goed! (ze is nou alleen ff ziek Verdrietig )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:19

Ik begrijp niet waarom er geen wedstrijden gereden kunnen worden met die 19-jarige. Zeker pony's kunnen heel oud worden. Ik zou iig voor je dochter een ervaren oudere pony kopen, zeker geen jong beestje. Na het inrijden kun je nog tegen zoveel problemen aanlopen. Je dochter rijdt pas een jaar en het zou het beste zijn, als ze een pony zou krijgen waar ze een hoop van kan leren en bovenal een hoop plezier aan kan beleven.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 19:28

We zaten in eerste instantie te denken aan een pony van rond de 10 a 11 jaar.

En even ter verduidelijking Dailan (de bijna 2 jarige) is al ons bezit..

De pony waar ze nu op rijdt is bijna 5 jaar, toenertijd gekocht omdat ze zo braaf was, en nog is. Maar Winnie is lui, echt liever lui dan moe, waardoor mijn dochter vaak met een wanhopige blik op de pony zit en er gefrustreerd van wordt, ik wil haar de lol om te rijden niet ontnemen.

Zit dus een beetje te twijfelen over de leeftijd, we hebben zelf geen ervaring met pony's van die leeftijd.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:38

Vooral (kleinere) pony's kunnen erg oud worden, en zijn de ideale leermeesters.
Naast mijn weiland staat een 35 jarige die regelmatig nieuwe beginnertjes leert rijden. Echt een ideaal beestje!

Houdt er wel rekening mee dat een oudere pony over 2 jaar ook weer moeilijker te verkopen is, maar ja, daar is de prijs ook wel naar neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:38

Wat ik helemaal mis in dit verhaal is wat je dochter graag wil. Wil ze wel door met pony rijden en wil ze haar rijkunsten wel laten groeien. Misschien crost ze wel liever met een fjord door de bossen Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 19:53

Dat klopt Jippie...
We hebben Britt, dochter, gevraagd wat ze wil en we zijn daarbij ook niet over 1 nacht ijs gegaan en overlegd met haar instructrice wat het beste zou zijn, met Britt's eigen wensen voorop uiteraard.
Als Britt aangegeven zou hebben dat ze liever Winnie houdt en daarop, zoals ze het zelf noemt, een paar jaar door blijft kachelen...prima hebben we geen probleem mee. en had ik dit topic niet gestart. Als ze maar plezier heeft...
Op andere pony's rijdt ze zo weg ook in de buitenbak bij de ponyclub, maar ze durft absoluut niet op haar eigen pony daar in de buitenbak te rijden (is maar afgezet met linten...wordt aan gewerkt)
Haar pony is echt superlief en braaf, Britt is vlak voor we Winnie gekocht hebben, flink van een pony gevalllen...
Toen tijdens de eerste lessen is Winnie een keer geschrokken (van haar eigen spiegelbeeld)en weggecrost, Britt is zich toen wezenloos geschrokken.....
Sinds een maand of 2 durft ze weer los te rijden met Winnie tijdens de lessen (bedoel dan los van de longe) en heeft ze afgelopen dinsdag voor het eerst een klein sprongetje/huppeltje gemaakt.