Vraagje over uitkering bij ziekte (verzekering)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Vraagje over uitkering bij ziekte (verzekering)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 17:16

Eigenlijk wou ik deze vraag in een oude topic stellen maar aangezien er op alle topics al meer als twee weken niet gereageerd was (kreeg ik als melding Knipoog ) start ik toch maar even een nieuwe OK dan!

Ik zit er al een tijdje over na te denken om Ozis in de verzekering op te laten nemen bij of dan wel Interpolis of Amev. Een uitgebreide verzekering + ziektekosten. Nu hoorde ik onlangs van iemand dat medicatie etc. alleen vergoed wordt als je daadwerkelijk met je paard langs de kliniek gaat en dus terplaatse onderzocht wordt of als je paard echt opgenomen wordt Verward Dit leek mij vrij sterk, niet iedereen heeft een trailer toch? Weet iemand hoe dit zit? In de polisvoorwaarden kon ik hier helemaal iks over vinden Scheve mond

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:10

Ik ben bij interpolis verzekert. Bij Interpolis moet je bellen zodra de veearts is geweest (max 48 uur ofzo na bezoek veearts). Dan sturen ze van Interpolis een schadeformulier in (of hoe heet dat) en dat moet je invullen, je veearts ook. Opsturen en kijken wat je terugkrijgt. Dit ligt nl aan de verzekering die je hebt genomen en voor hoeveel je bent verzekert.
Dus niet kliniek wordt vergoed hoor!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:04

Bij de AMEV heb je de keus tussen beperkt en uitgebreide ziektenkostenverzekering.
Bij beperkt worden alleen de kosten vergoed gemaakt bij een door de AMEV erkende kliniek. Bij uitgebreid worden ook de kosten vergoed gemaakt door de lokale DA. Natuurlijk beiden met een eigen risico en een maximaal bedrag. Knipoog

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:17

Ik ben ook verzekerd bij AMEV en weet wel dat je voor grote ingrepen vantevoren toestemming moet vragen, verder kun je gewoon je nota's opsturen en dan krijg je 80% vergoed. Het maakt dan niet uit of de dierenarts ter plaatse komt, of dat jij met je paard naar de dierenartskliniek gaat. Maar als er foto's ofzo moeten worden gemaakt moet je toch sowieso al naar de kliniek waarschijnlijk...