In elkaar zetten hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 10:17

Heb laatst een nieuwe neusriem gekocht voor mijn oude hoofdstel maar toen ik hem eraan zetten en het hoofdstel omdeed vond ik het maar onlogisch lijken. De bakstukken zitten aan de voorkant en worden 'naar achter' getrokken en de neusriem kruist ze als het ware naar voren toe.
Eigenlijk zou je dus denken dat het kopstuk verkeerd om zit, zodat je dan de bakstukken recht naar beneden kunt laten lopen en de neusriem mooi zit, maar dan krijg je de sluiting van de keelriem aan de andere kant...

HMZ vaag verhaal zo, ik zal een foto erbij doen, dan kunnen jullie zelf zien dat het niet helemaal goed zit op deze manier. Heb talloze keren hoofdstellen uit elkaar gehaald en weer probleemloos in elkaar gezet maar hier kom ik ff niet uit! <br>Afbeelding

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:19

Ik kan het niet zo goed zien maar vilgens mij zit het gewoon goed...

Je hebt de riem van de neusriem toch gewoon onder het kopstuk zitten?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 10:21

Ja dat heb ik.
Maar het zou logischer lijken als de riempjes van het kopstuk waar je de neusriem aan doet VOOR hebt, en de riempjes waar je de bakstukken aan doet ACHTER hebt, zodat alles mooi naar beneden valt ipv dat het elkaar kruist. Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:22

volgens mij zit het ook goed alhoewel ik bij die ene geen gespen zie, of hoeft dat ook niet? of zitten die gespen tegen aldira aan?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 10:22

Welke gespen bedoel je?
Die van de keelriem en neusriem zitten aan de andere kant vast.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:23

Ik ben het met je eens dat het er raar uit ziet. Het enige wat ik kan bedenken is dat de bakstukken van de neusriem te dicht bij elkaar zitten zodat het stuk dat over zijn neus heen loopt te kort is. Daardoor wordt alles dus scheef getrokken. Vergelijk het eens met je oude neusriem.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 10:24

Neusriemen zijn precies even groot dat is het rare. Scheve mond\

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:30

en de frontriem? Dat zou ook nog kunnen

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:30

ja, zo te zien lijkt het goed, het enige dat zo op de foto een oplossing lijkt is een grotere neusriem!?

maar joh, maak je niet te druk, het is "slechts" een schoonheidsfoutje! ALdira zal er geen last van hebben!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 10:32

Grotere neusriem hoeft absoluut niet, het is maat Full en moet bijna het laatste (of eerste, hoe je het maar wilt noemen, houd in ieder geval veel riem 'over' Haha! ) gaatje gebruiken dus groot zat.

Raar he? Verward

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:38

Lijkt me prima zitten....maar begrijp ik het goed, heb je de neusriem over het kopstuk (dat zit achter de oren) heen in plaats van er onderdoor? Want het hoort eronderdoor. Dan kriuist de neusriem ook niet meer met de bakstukken.
Verder, het kan mooier staan als je de neusriem iets hoger doet, ongeveer twee vingers onder de 'jukbeenderen' van het paard. maar dan moet je natuurlijk nog wel wat goed uit kunnen komen met je sperriem.....

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:39

dan kan het niet anders dan dat (klinkt wat banketstaaflig) het hoofdstel gewoon van mindere kwaliteit is! het stuk van het neusriem dat over het hoofd gaat, had dus gewoon verder naar achteren vastgenaaid moeten worden aan de "echte" neusriem!

(denk ik Verward )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 10:41

Ik heb de riem van de neusriem onder het kopstuk door, dus dat zit wel goed.
Ik bedoel alleen dat de bakstukken en die riem van de neusriem elkaar x zo kruisen terwijl het logischer zou zijn als ze allebei zo || hingen zeg maar.

Ik wilde idd mijn neusriem wat hoger doen maar mijn instructrice vond hem zo prima hangen. Bovendien moest ik dan eerst een gaatjestang halen dus ja...*lui* Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 10:45

Tender: het geeft wel een wat vertekend beeld doordat ik Aldira net inhoudt op de foto omdat ze weg wilde lopen dus de bakstukken zitten normaal verder naar voren.

Heb eerder het idee dat ik het kopstuk verkeerd gebruik, maar als ik hem omdraai heb ik dus de sluiting van de keelriem aan de verkeerde kant zitten. Misschien is dat het probleem van dit hoofdstel wel...

Heb ook ooit een halster gehad waarbij de haak van de keelsluiting rechts zat...Heel irritant!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:46

Even een potje slijmen...Ik vind jullie een leuke combinatie, echt waar! Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 10:48

Dank u dank u ... Bloos

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:59

ik heb even divoza's plaatjes erop nagekeken maar daar zit ook het bakstuk achter de neusriem....dus volgens mij zit het gewoon goed.maar je bovenste riem van de neusriem vind ik wel erg laag zitten.misschien dat je het wat hoger moet doen kijken hoe het er dan uitziet?
Afbeelding
kijk maar

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 11:15

Klopt, ik zie het.
Nou ja dan zit het dus wel goed maar lijkt het misschien raar omdat ik net een ophouding maak.
Ik ga toch de bovenste neusriem een stukje naar boven verhuizen, vind ik ook beter staan.

Thanks allemaal!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:28

Volgens mij kunnen je bakstukken ook wel iets korter....

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 17:58

Geen idee, bij mij zit het ietsje anders, maar dat is waarschijnlijk omdat ik mijn teugels niet aangenomen heb? Verward
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Misschien een iets langere frondriem gebruiken, maar dat is ook niet noodzakelijk.
[img]../upload/313/wandelingrocky_001.jpg[/img]
[img]../upload/313/pony-avond_010.jpg[/img]

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 18:03

als je t kopstuk omkeert dan kom je weer in de knoop met de keelriem. das geen oplossing
zelf denk ik eigenlijk dat hij goed zit. zie niet echt wat er fout is (hoort toch te kruizen???) misschien dat als je de frontriem iets omhoog schuift (maar hij lijkt goed te zitten) dta het er wle logischer uitziet???

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 18:11

Bovenste deel van de neusriem moet idd hoger, want nu zie je al als je een ophouding maakt hoe klein de ruimte tussen bit en neusriem is. Hierdoor kan het velletje knel komen te zitten. Hij moet idd 2 vingers onder het jukbeen. Maar goed dit had niets met jouw vraag te maken Haha! volgend mij zit het verder goed zo.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 18:39

Citaat:
Op 2001-10-19 10:45, schreef Cody:
Heb ook ooit een halster gehad waarbij de haak van de keelsluiting rechts zat...Heel irritant!


Dan zit het halster binnenstebuiten! Kun je heel simpel omdraaien.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 19:14

Hahahaha nee hoor, ik weet echt wel wanneer een halster binnenstebuiten zit! Koe *LOL*
De sluiting zat gewoon aan de andere kant, vraag me niet waarom maar het was zo! Clown

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 19:59

Dat heb ik ook met een halster van de Divoza, zo'n soft halster! Daar zit de keelsluiting ook aan de rechterkant. ik gebruik hem nu dus wel binnenste buiten (heb het lipje van de maat eruit geknipt)