Hoe hoofdstel bewaren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Hoe hoofdstel bewaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 19:50

Ik heb vandaag mijn spulllen gehaald, waaronder mijn hoofdstel. Ik wilde hem op mijn kamer hangen, maar ben er achter gekomen dat leer dus best je kamer doet stinken Scheve mond

Maar in de schuur lijkt het me te vochtig, in een opbergdoos in de kast ligt hij in de kreukels en haal ik hem er dan over een tijd heb issie vast helemaal uit vorm... Hoe kan ik het beste hem bewaren? En waar?

Iemand wat tips?

Groetjes Ingrid

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:51

Invetten, en met een oud kussensloop erom ergens ophangen? Ik weet eigenlijk niet zeker, maar dat lijkt me het proberen waard.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:57

schuur of kelder.

vocht is beter dan droogte(zoals zolder of bij de verwarming)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:59

Goed schoonmaken, en in een koele en redelijk droge ruimte weghangen.
Liefst dus onverwarmd! Want dat doet leer erg snel uitdrogen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:35

En als het beschimmelt is dat helemaal niet erg, dat beschermt juist tegen uitdrogen, kun je er weer makkelijk vanaf poetsen als je het weer gaat gebruiken.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:13

toch ophangen en regelmatig invetten... en wennen aan de geur Lachen het verbind jullie.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:15

Margreet schreef:
En als het beschimmelt is dat helemaal niet erg, dat beschermt juist tegen uitdrogen, kun je er weer makkelijk vanaf poetsen als je het weer gaat gebruiken.

ik ga hier helemaal in mee, de meeste mensen vinden het verschrikkelijk als er schimmel op staat maar het houdt je leer alleen maar goed.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:17

Er zijn grenzen natuurlijk, als het uit zichzelf dreigt te gaan lopen, dan haal ik er toch even een lapje over Haha!
Maar mijn wedstrijdhalster hangt ook lekker beschimmeld in m'n kast, die poets ik zaterdag wel weer op, je haalt het er zo af.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 02:13

Beter vochtig dan droog weghangen, zoals al verteld...

Wil je toch op je kamer hangen, maar vindt je de geur te sterk... dan een halve dag een kommetje/schaaltje melk (= flinke mok, qua inhoud dan) neerzetten... de scherpe geur is dan zo verdwenen, en komt niet weer terug... behalve na onderhoud (schoonmaken/olieën enzo, gewoon weer een schotteltje melk)
Dit werkt perfect voor scherpe geuren bij kamer temperatuur.
Heb je veel je raam open (vooral nu bij vriespunt) dan helpt een kleine halve ui, gesnipperd in een kommetje (= wederom flinke mok) water beter (= ook een goede tip voor geurtjes in de koelkast)

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 08:30

Hoofdstel een keertje behandelen met leerolie van Rapide , dat ruikt wel ZO lekker naar amandeltjes....Vingers aflikken

Die geur is een aanwinst voor je kamer