rubberen bitschijven, waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

rubberen bitschijven, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 18:07

nog es een vraagje over rubberen bitschijven,e.d Lachen
zon schijven gebruik je bij watertrensen, waarom en bij welke bitten nog? Verward
en als het enkel om dat velletje is dat tussen de ringels van het bit geraakt, waarom koopt dan niet iedereen een bustrens? of heeft de bustrens nog een andere werken zoja welke? Verward
en een D-trens, is dat hetzelfde als bustrens of is dat iets anders? Verward
(als het even gaat graag met foto's)
ik vroeg me deze dingen al lang af, en nu is het tijd om te zorgen dat ik me dat niet meer hoef af te vragan
thanks and greetz dutske OK dan!


Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 18:56

oke, thanks, maar wat is de juiste werking van : een trens,bustrens,D-trens (uitleg over andere bitten mag ook hoor!:D)

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:04

jammer genoeg heb ik het geld niet om dergelijke boekjes te kopen, zon boekjes vallebn namelijk nogal duur uit
ik heb al in de bib gekeken voor zon boekjes, kheb al alle paardenboeken van boven tot onder omgespit, maar uitleg over de werking van de trens beperkt zich tot: heeft een notenkraker effect
ik zal wel es de zoekfunctie gebruiken, dank je *LOL*


Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:13

thanks melissa!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:17

dank je Anjakos, eindelijk een antwoord waar ik iets aan heb !

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:26

dank je wel Anja
your the best!!!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:33

effe off-topic, ik had een andere topic geopend met de link naar hier, omdat ik de verkeerde titel had gekozen, en er schijnbaar geen mensen op reageerden, nu hebben ze dat bericht verwijdert, met de uitleg van dubbelposts mogen niet!
met dit tekstje helamaal onder de mail:
quote bokteam:
De regels van Bokt gelden ook voor jou. Of anderen het ook doen of niet, dat
maakt niet uit.
Als je weinig resposn krijgt op je items zal men het niet interessant vinden om
op te reageren.
Ipv op anderen te wachten kun je zelf ook wat speurwerk doen op Internet (google
oid).
quote

en dit enkel omdat ik een dubbelpost had gezet Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

on-topic, meerdere reacties mogen komen hoor

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:36

maar die ringen, als een paard op een bit kauwt,dan doet hij de mond meerdere keren lichtjes open en toe, brand dat dan niet?
zoals rubberen bitten ook branden als ze droog zijn?
en wat zjn de nadelen van die ringen?

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:46

dank je anjakos, maar jammer genoeg kun je zon boekjes niet vinden in belgie Scheve mond
maar ik zal er es voor kijken Lachen
echt bedankt voor al je informatie! ja bent een grote hulp OK dan!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 20:10

oke dank je wel
(ik stel deze vragen omdat ik er nu nog altijd niet uit ben welke bitten het beste zijn, moest ik ooit een eigen paardje kopen/krijgen dan zal ik zeker een bustrens gebruiken, want dat zijn zoals ik lees de zachtste Haha!)
nogmaals 10000 maal dank!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 20:51

ja, dat heeft zeker iets te maken met het bit die dan altijd op de lagen drukt?
maar ook, ik heb in een ander topic gelezen over de sperriem, dat het paard niet mee met zen mond zou kunnen werken? wat heeft het nut van de sperriem dan, behalve de mond toehouden?

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 21:01

kan een pony dat ook aangeleerd hebben om de mond te openen?
ik heb een eindje (jaar) op een pony gereden, en in het begin deede ze dat verschrikkelijk (mond openen) ook al had ze een lage neusriem, ik deed en doe die neusriem nooit strak, gewoon dat hij vast zit, omdat hij naa mijn gedacht niet 100 procent past bij haar( zit te hoog, drukt tegen het bit als je hem vaster det, maar doe je hem lager dan snoert hij de neus dicht, het is trouwens een pony van tegen e 30 j. en ze heeft al ademhalingsproblemen) hoe meer ik haar leerde kennen hoe vlugger ze reageerde, en hoe minder ze haar mond opende, maar als ze dreigde haar volte te groot te maken om naar de andere paarden te gaan (ze reageerd totaal niet op beenhulpen om te wenden enzo) dan doet ze al haar mond open voordat je aan de teugels komt Verward


en als ik haar nu nog zie lopen (ik ben sedert een jaar overgestapt naar gevordert, maar rij nu met betere paarden omdat ik met haar niet meer vooruit kom en ik haar dat niet meer il aandoen om op zaterdag nog 2.5 uur te lopen) dan loopt ze bijna de hele les met haar mond open,en sedert dat ik er niet meer mee rij is ze nog verslechterd met te reageren
(als ik haar vroeger uitstapte,en ze was doodmoe, en ik vroeg om te draven deed ze dat,na een beetje weigeren, nu doet ze gewoon niks meer Scheve mond )

nuja, kan dat aangeleerd gedrag zijn?

en waarom gebruiken ze een sperriem bij een bustrens? een bustrens ligt toch al stil in de mond? Verward

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:53

DeesDeBest schreef:
Wat dacht je er van om eens een goed ruiterboek te huren in de bieb of desnoods kopen.


sorry hoor deesdebest! maar zoals je al eerder in men topic kon lezen kon je al zien dat ik alle boeken uit de bib gelezen heb
ik heb de boeken bedoeld voor jongere kinderen gelezen een jaar of zo geleden, de boeken voor volwassenen heb ik ook uitgespit, van mennen tot hogere dressuur toe, al de romans die ook maar iets met paarden te maken hebben he ik gelezen
mijn boekenkasten zitten vol met paardenboeken,
maar in geen een van dieoeken zit er veel uitleg over bitten en dergelijke
het beperkt zich tot:
-notenkrakerwerking
- scherp, niet voor beginners
-goed voor gevoelige paarden

meer vind je daar niet in

maar je hoeft me niet te zeggen van huur een boek, want ik huur er om de 2 weken!
en dan nog, bokt is vrij zeker om vragen te stellen? het is een forum om ervaringen te vertellen,en uit te wisselen en voro diegen die willen om bij te leren
srr voor het offtopic gaan mensen, maar ik kon het niet laten om daar op te reageren. Boos!

meer reacties zeer zeker welkom

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:59

srr, maar ovr de pc komt het nogal harder over dan je denkt Bloos!
(en eenmaal ik aan het typen ben blijf ik doorgaan)

ik zal als ik no es in een boekenzaak ben rondkijken, maar in roeselare vind ik dat nergens, alleen een encyclopedie, maar die heb ik al Scheve mond

nou ja toch bedankt voor de tip Lachen

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 16:28

annegti, heeft dat dan geen soort van hefboomwerking? (weet niet echt welk bit je bedoelt (hoezo dom?)
karuna, als je zonder sperriempje zou rijden zou het kunnen dat het dan blijkt dat je paardje bv veel gevoeliger is (al lijkt dat maar zo omdat hij de signale beter doorkrijgt?)
dat is wel niet zo handig met zon gevoelig huidje bij tinkers, maar iik zit daar al een eindje op te denken, als je bv, een wend hulp geeft, en je paardje speelt met zen kop, of je moet hem omtrekken door het een of het ander , dan bewegen die bitringne toch ook, en schuren toch ook? of niet
(wat bedoel je ik ben dom?)

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 17:11

pessoa bit,is dat zoeen met 3 ringetjes( 1 groot en 2-3 kleintjes?
ennuh, ik vaag me nu wel af, hoe heb je ze erom gekregen? (kweetet ben droog Haha!)

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 18:15

dank je margreet, ik had denk ik die titel over het hoofd gezien
maar ik steraks es zoeken met google *LOL*

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 18:35

thanks, op andere sites vin d je hem ook maar daar is hij 19.09 euro (?)

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 18:40

oke thanks, ik zal dan es gaan zien in de gewone boeken winkel, en of ze hem daar kunnen bestellen
(men ma is er een beetje grandioos op tegen als ik via internetbest:/ )

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 19:50

is het waar? on nee, kga vant weekend proberen te gaan kijken (ik woon in roeselare(nou ja beitem eignlijk))
hoop dat ik er geraak, kan ik men gespaarde geld weer verdoen:D
weet je misschien ook de prijs van de boeken? *LOL*
enne, die catalogussen,over wat gaan die?( zijn het catalogussen van holvoet?)

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 17:03

ahzo, wat ik me wel vind is dat de boeken die niet afgeprijsd zijn( de gewone prijs dus) wel redelijk duur zijn daar, maar als er zon afgeprijsde tussen zitten ga ik wel es gaan kijken Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Majestic-12 en 3 bezoekers