casting bureau voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

casting bureau voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 23:30

Ik meende hier ooit iets over gehoord te hebben en zelfs hier op bokt een topic erover te hebben gelezen..
Uit de zoekfunctie komt helaas niets bruikbaars,maar misschien dat iemand van jullie er iets meer over weet?
Lijkt me wel een leuk bijbaantje Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:46


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 23:55

klopt,ik heb net via google gezocht en gevonden Haha! ..
Had ik wel eens eerder mogen doen Bloos
Maar misschien dat iemand nog een tip heeft? ( bedankt stef!)

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:55

Bij de meeste mag je eerst 'n hoop inschrijfgeld betalen en dan is het maar afwachten of ze wat voor je hebben Scheve mond

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 00:00

Ow...Ach,iig al leuk om te weten of ze mijn paard mooi genoeg vinden .

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:31

ze vinden elk paar mooi genoeg zolang je genoeg betaald .
zij horen in jouw paard te investeren niet jij in hun bedrijfje.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:22

Ik zou het niet doen als ik jou was, ik bedoel; er worden heel veel paarden ingeschreven, waarom zouden ze dan net jouw paard 'nodig' hebben? Om eerlijk te zijn is je paard niet echt bijzonder, daar bedoel ik mee: Ze heeft niet een super uitstraling en is niet geweldig showend als je het vergelijkt met sommige andere paarden. Niet om jouw paard af te kraken hoor! Ik bedoel gewoon, voor een reclame-campagne hebben ze natuurlijk het liefst een super showend stoer paard met dikke lange manen en dat soort dingen of juist een lief klein pony'tje met een ondeugende blik in zijn ogen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:43

Hon heeft er ingeschreven gestaan toen inschrijven nog gratis was. Jaar of 3... Nooit wat gehoord

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:46

Kais schreef:
voor een reclame-campagne hebben ze natuurlijk het liefst een super showend stoer paard met dikke lange manen en dat soort dingen of juist een lief klein pony'tje met een ondeugende blik in zijn ogen.
Of.... een pony die alles braaf over zich heen laat komen en waar je alles mee kunt doen... Deze opmerking van jou vind ik dus een beetje kort door de bocht.

De mensen in de reclames zijn ook beslist niet allemaal fotomodellen hoor! Kijk maar naar die vent van CelaVita, die het altijd over "vroegah" heeft. Ook niet bepaald een beauty... In de meeste spotjes gebruiken ze hele "normale" mensen. En denk eens aan (korte) films? Of een figurantenrolletje, waarbij de pony "alleen maar" voorbij hoeft te lopen? Is maar een klein rolletje, maar kan een hele leuke ervaring zijn!

Voor deze bureau's geldt trouwens hetzelfde als voor modellenbureau's voor mensen: oppassen als je inschrijfgeld moet betalen! Dan dus niet doen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 11:53

Kais jou reactie begrijp ik goed,hoewel ik veel mensen die haar echt zien wel anders praten....Maakt niet uit,ik begrijp wat je bedoelt en je hebt ook wel gelijk..

Ik kan wel goed met Elles meegaan ja..Inderdaad zijn mensen van reclame bijvoorbeeld ook niet moeders mooiste..Zoals die 'stevige'kerel van heineken..

Maargoed,ik weet nu zo'n bureau en ga mijn paard denk ik toch niet inschrijven..Was eerder nieuwschierigheid..

Bedankt voor de reacties

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:53

Als ze keus hebben kiezen ze natuurlijk 't mooiste paard.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:55

KellyenXena schreef:
Kais jou reactie begrijp ik goed,hoewel ik veel mensen die haar echt zien wel anders praten....Maakt niet uit,ik begrijp wat je bedoelt en je hebt ook wel gelijk..


Ik vind haar zelf er wel leuk uitzien hoor, mooi hoog op de benen Lachen Ik bekijk het vanaf hun kant.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:56

Kais schreef:
Als ze keus hebben kiezen ze natuurlijk 't mooiste paard.


Inderdaad ze kiezen het paard wat het mooist bij hun eisen past.
Mooi groot en sierlijk of juist klein dik en lelijk en misschien wel iets er tussen in.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:59

perlee"]
[quote="Kais schreef:
Als ze keus hebben kiezen ze natuurlijk 't mooiste paard.


Inderdaad ze kiezen het paard wat het mooist bij hun eisen past.
Mooi groot en sierlijk of juist klein dik en lelijk en misschien wel iets er tussen in.
[/quote]

Waarvoor hebben ze een klein dik en lelijk paardje nodig?

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:02

Kais"]
[quote="perlee"][quote="Kais schreef:
Als ze keus hebben kiezen ze natuurlijk 't mooiste paard.


Inderdaad ze kiezen het paard wat het mooist bij hun eisen past.
Mooi groot en sierlijk of juist klein dik en lelijk en misschien wel iets er tussen in.
[/quote]

Waarvoor hebben ze een klein dik en lelijk paardje nodig?
[/quote]

Omdat dat miscshien wel bij de reclame campange past die ze aan het uitvoeren zijn of omdat dat zo uitkomt in een figuranten rol of juist wel een hoofd rol.
Waarom zouden ze alleen de mooiste paarden gebruiken dan volgens jou?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:07

perlee"]
[quote="Kais"][quote="perlee"]
[quote="Kais schreef:
Als ze keus hebben kiezen ze natuurlijk 't mooiste paard.


Inderdaad ze kiezen het paard wat het mooist bij hun eisen past.
Mooi groot en sierlijk of juist klein dik en lelijk en misschien wel iets er tussen in.
[/quote]

Waarvoor hebben ze een klein dik en lelijk paardje nodig?
[/quote]

Omdat dat miscshien wel bij de reclame campange past die ze aan het uitvoeren zijn of omdat dat zo uitkomt in een figuranten rol of juist wel een hoofd rol.
Waarom zouden ze alleen de mooiste paarden gebruiken dan volgens jou?
[/quote]

Als je reclame maakt voor je product neem je toch geen lelijk paard Verward

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:08

Kais schreef:
Waarvoor hebben ze een klein dik en lelijk paardje nodig?
Waarom kozen ze Nelly Freida voor de rol van Ma Flodder? Omdat zij in de rol paste, en een fotomodel niet..... Waarom kozen ze die lelijke kerel voor die aardappelreclame? Omdat ze een engerd nodig hadden, om de juiste boodschap uit te dragen.
Krijgen jullie geen les in marketing en reclame op school?

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:10

Kais"]
[quote="perlee"][quote="Kais"]
[quote="perlee"][quote="Kais schreef:
Als ze keus hebben kiezen ze natuurlijk 't mooiste paard.


Inderdaad ze kiezen het paard wat het mooist bij hun eisen past.
Mooi groot en sierlijk of juist klein dik en lelijk en misschien wel iets er tussen in.
[/quote]

Waarvoor hebben ze een klein dik en lelijk paardje nodig?
[/quote]

Omdat dat miscshien wel bij de reclame campange past die ze aan het uitvoeren zijn of omdat dat zo uitkomt in een figuranten rol of juist wel een hoofd rol.
Waarom zouden ze alleen de mooiste paarden gebruiken dan volgens jou?
[/quote]

Als je reclame maakt voor je product neem je toch geen lelijk paard Verward
[/quote]

Waarom niet ik kan me voorstellen dat er voor bijvoorbeeld My little pony Shetlandertjes of andere kleine paardje voor gebruikt worden omdat dat bij het product past, ik zou het geen gezicht vinden als ze daar een standaard KWPNer voor gebruiken.

Het paard van Pippi langkous was ook niet echt een beauty met vreselijk veel uitstraling maar werd toch ook gebruikt.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:14

Elles"]
[quote="Kais schreef:
Waarvoor hebben ze een klein dik en lelijk paardje nodig?
Waarom kozen ze Nelly Freida voor de rol van Ma Flodder? Omdat zij in de rol paste, en een fotomodel niet..... Waarom kozen ze die lelijke kerel voor die aardappelreclame? Omdat ze een engerd nodig hadden, om de juiste boodschap uit te dragen.
Krijgen jullie geen les in marketing en reclame op school?
[/quote]

Nee, ik doe ICT. Voor een product dat je gaat aanprijzen, bijv. paardenvoer, neem je natuurlijk een geweldig uitziend paard.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:21

Kais"]
[quote="Elles"][quote="Kais schreef:
Waarvoor hebben ze een klein dik en lelijk paardje nodig?
Waarom kozen ze Nelly Freida voor de rol van Ma Flodder? Omdat zij in de rol paste, en een fotomodel niet..... Waarom kozen ze die lelijke kerel voor die aardappelreclame? Omdat ze een engerd nodig hadden, om de juiste boodschap uit te dragen.
Krijgen jullie geen les in marketing en reclame op school?
[/quote]

Nee, ik doe ICT. Voor een product dat je gaat aanprijzen, bijv. paardenvoer, neem je natuurlijk een geweldig uitziend paard.
[/quote]

Ja een geweldig gezond uitziend paard inderdaad.

Maar voor sportbrok ga je geen fjord of haflinger gebruiken (met alle respect voor deze rassen) en voor veulenbrok ga je ook geen ouder paard gebruiken en voor basis broek weer geen super de luxe wedstrijdpaard wta met stang en trens rond huppeld.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:29

Kais schreef:
Voor een product dat je gaat aanprijzen, bijv. paardenvoer, neem je natuurlijk een geweldig uitziend paard.
Ik weet niet of je wel openstaat voor andere inzichten, want je blijft terugkomen op deze zelfde zin... maar ik zal het nog een keertje proberen. Knipoog

Inderdaad, voor paardenvoer of iets dergelijks wil je een schitterend, glanzend paard, omdat je wilt uitdragen dat je van jouw voer prachtige, gezonde paarden krijgt. Reclamespotjes voor paardenvoer zul je trouwens op TV niet tegenkomen, behalve tussen paardenprogramma's door, omdat de doelgroep (paardeneigenaren) dan zit te kijken.

Voor andere produkten, die op zich niets met paarden te maken hebben, kun je hele andere ideeen hebben. Misschien loopt er in dat spotje, die ook de vorm van een klein verhaaltje kan hebben, gewoon een paard voorbij. Het gaat niet om dat paard, dus het uiterlijk is dan niet zo belangrijk. Voor bijvoorbeeld zo'n "verhaaltje", dat zich in de middeleeuwen afspeelt, wil je geen sjieke arabier, maar een flinke, stevige knol. Die paarden moesten immers ridders met harnas dragen, dus een smal beestje komt niet geloofwaardig over. Of een pony die voor lastdier moet spelen, hoeft ook geen sjiek beestje te zijn, want dat klopt ook niet met het tijdsbeeld.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken zo. Het gaat erom dat een dier (of een persoon) past bij het idee dat de makers van een spotje voor ogen hebben. En soms is dat inderdaad een fotomodel of een schitterend paard, soms een akelige kerel of een grove knol zonder staart.
*edit* hé, dat rijmt! Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:56

Ok, dan moet ze 'm maar gaan inschrijven, ik nam aan dat je geen kans hebt als je geen supergeweldig paard hebt Lachen

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:59

Kais schreef:
Ok, dan moet ze 'm maar gaan inschrijven, ik nam aan dat je geen kans hebt als je geen supergeweldig paard hebt Lachen


Bestaan die dan supergeweldige paarden??? waar waar waar waar waar waar waar ????????????????????????????????????????????????????????????? Lachen

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:01

ik zou het ook niet doen!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:22

perlee"]
[quote="Kais schreef:
Ok, dan moet ze 'm maar gaan inschrijven, ik nam aan dat je geen kans hebt als je geen supergeweldig paard hebt Lachen


Bestaan die dan supergeweldige paarden??? waar waar waar waar waar waar waar ????????????????????????????????????????????????????????????? Lachen
[/quote]

Ik bedoel gewoon de paarden met dé uitstraling enzo.