HBO-paardenopleiding gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nienkuh

Berichten: 98
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Helmond

HBO-paardenopleiding gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 21:09

Ik zit in mijn eindexamenjaar van de HAVO en ik zoek een leuke paardenopleiding, weet iemand er eentje?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:17

Ik zit nu ook in 5havo en hierna ga ik fysiotherapie doen. In het vierde jaar kun je een differentiatie kiezen, dan kies ik paardenfysiotherapie. Ik weet niet of dit ook wat voor jou is, want de 1e 3 jaar ben je dus niet met paarden bezig. Ik vind dat niet erg, want ik wilde eigenlijk al fysiotherapie met mensen doen, maar als je toch die differentiatie kan kiezen, doe ik dat ook wel, heb ik een 2 in 1 beroep, lijkt me best leuk!

Nienkuh

Berichten: 98
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 13:37

Wat houd dat dan precies in "paardenfysiotherapie" en heb je misschien nog meer informatie over die opleiding? Moet je er een speciaal profiel voor hebben?

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:52

biologie in ieder geval

Nienkuh

Berichten: 98
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 14:53

Dat heb ik, maar moet je er b.v. N & G of N & T voor hebben?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:08

hbo paardensport op het nhb deurne
donderdagavond van 18.00 tot 21.00 uur is er open avond

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:52

Zelf heb ik 2 jaar op IAH Larenstein de opleiding Dier- en Veehouderij gevolgd. De eerste 2 jaar zijn erg algemeen (trekkers, bedrijfskunde, koeien, varkens en een beetje paard), in het 3e en 4e jaar kun je de afstudeerrichting paardenhouderij volgen.

Momenteel doe ik (deeltijd) Bedrijfskunde & Agribussiness in Dronten, in de richting Paardenhouderij, management en sport. Deze studie bevalt me veel beter.
Het voordeel van een HBO-opleiding is dat je breder opgeleid wordt en je dus niet perse in de paarden hoeft te gaan werken.

Paardenhouderij kun je volgen (o.a.) in Deventer, Dronten, Delft en Den Bosch.
Ga vooral naar de open dagen en bedenk goed wat je wilt.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:33

Ik doe de HBO-opleiding natuurlijke geneeswijzen voor dieren Lachen

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:46

in Leeuwarden zit een van hall-instituut waar ze paard & management geven.. op 22 november is er een open dag van 11 tot drie en een week later hebben ze in larenstein een open dag (is dus op 29 november Knipoog )

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:30

Nienkuh schreef:
Wat houd dat dan precies in "paardenfysiotherapie" en heb je misschien nog meer informatie over die opleiding? Moet je er een speciaal profiel voor hebben?



Paardenfysiotherapie is gewoon fysiotherapie maar dan voor paarden met bewegingsproblemen. Je masseert ze, en geeft hun eigenaren oefeningen mee, en begeleidt ze rijtechnisch. Maar je moet dit alleen kiezen als je het vak fysiotherapie op zich leuk vindt, en niet omdat je alleen maar in de paarden wil; de meeste paardenfysiotherapeuten zijn ook mensenfysiotherapeuten, maar doen paarden erbij. Er zijn namelijk niet zoveel mensen die een paardenfysiotherapeut nodig hebben, vaak kan de dierenarts het zelf af, en een paardenfysiotherapeut is ook niet bepaald goedkoop.
Je kunt met alle profielen fysiotherapie doen, biologie is handig, maar niet verplicht!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:31

Summertje schreef:
Ik doe de HBO-opleiding natuurlijke geneeswijzen voor dieren Lachen


daar heb ik nou nog nooit van gehoord, wat is dat dan?

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:21

Die in dronten lijkt meook wel wat, is dat erg praktisch?
Ik houd nl. niet zo van leren. En doe je ook wat met het paard zelf? Of is het meer economie etc?

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:44

Westernfreak schreef:
Zelf heb ik 2 jaar op IAH Larenstein de opleiding Dier- en Veehouderij gevolgd. De eerste 2 jaar zijn erg algemeen (trekkers, bedrijfskunde, koeien, varkens en een beetje paard), in het 3e en 4e jaar kun je de afstudeerrichting paardenhouderij volgen.

Momenteel doe ik (deeltijd) Bedrijfskunde & Agribussiness in Dronten, in de richting Paardenhouderij, management en sport. Deze studie bevalt me veel beter.
Het voordeel van een HBO-opleiding is dat je breder opgeleid wordt en je dus niet perse in de paarden hoeft te gaan werken.

Paardenhouderij kun je volgen (o.a.) in Deventer, Dronten, Delft en Den Bosch.
Ga vooral naar de open dagen en bedenk goed wat je wilt.


amen.. Alleen bevalt mij de opleiding op IAH Larenstein in Deventer wel heel goed.. Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:17

Ach ja, in Deventer heb ik het ook naar mijn zin gehad, alleen had ik een achterstand (2e leerjaar) en zou ik uitgeschreven worden tot januari 2004.
Bovendien ben ik thuis al in de praktijk bezig waar ze op school ook niet al te blij mee leken te zijn (je moet immers 40 uur/week maken) Haha!
De stimulatie om te leren heb ik nu in Dronten wel (heb nu tenminste ook paardenvakken)

Over de praktijk in Dronten kan ik niet echt een oordeel geven, omdat ik deeltijdstudent ben. We hebben wel regelmatig workshops (zoals exterieur beoordeling), maar ik denk dat een voltijdstudent hier beter op kan antwoorden. Lachen

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliƫnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:24

Ik zit op de HAS Den Bosch en volg de richting dier- en veehouderij, ook hier zijn de eerste twee jaar (als in Larenstein) heel algemeen (varkens, koeien, bodem, bedrijfseconomie etc), daarna kun je idd de richting paardenhouderij kiezen.