Hoe doen jullie dat met jullie zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Hoe doen jullie dat met jullie zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 11:54

Ik heb gisteren dus mijn nieuwe zadel (Passier) opgehaald.
Ik voel er weinig voor om dit zadel 's nachts op stal te laten liggen.
Ik heb niet zo'n goede kast en ik ben te bang voor diefstal.

Een nieuwe kast kopen is geen optie, omdat ze momenteel een nieuwe zadelkamer bouwen en ik het dan met de kast van stal moet doen.

Ik zit te denken aan een zadelsteun met slot. Maar waar koop ik deze???
Is zoiets handig?? En is dit echt veilig?

Voorlopig neem ik het zadel steeds mee naar huis. Hoe leggen jullie het zadel in de auto?? Ik heb niet echt een grote kofferbak en het lijkt me niet zo fijn voor het zadel om steeds in een slechte vorm te leggen.

Hoe doen jullie dat met jullie zadel?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:00

Was daar pas niet eens een topic over geweest?
Dat de zadels met zadelsteun van de muur af waren geschroeft en zo mee genomen?

Kun je het zadel niet op zijn kop leggen in je achterbak? Als dat niet past misschien de achterbank

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:14

Als je idd echt zeker wil zijn, dan moet je hem mee naar huis gaan slepen....
Als ze echt je zadel willen hebben, is een zadelsteun met slot een eitje voor ze...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:25

misschien over de leuning van de achterbank? Die zadelsteunen met slot kun je idd zo van de muur afschroeven en meenemen.

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:36

Mijn zadel ligt in een schuurtje er vlak bij, die is op slot, en dan heb ik ook nog een slot op mn zadelkast

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:08

Waar ik sta op stal was een zadelroof geweest een tijdje terug, ik heb nu nieuwe zadels en die neem ik elke dag mee. Heb een auto dus leg ze op de achterbank. Het is wel klote wand je moet t telkens heen en weer sjouwen en elk paard van mij heeft z'n eigen zadel...
Straks is het gelukkig allemaal anders, dan hebben we onze eigen stal en heb ik alles lekker dicht bij de hand liggen. Maar ja ik durf me zadels niet meer in de kast op de stal te laten liggen. Je hebt inderdaad van die alarm sloten voor zadels maar dan moet er ook wel iemand zijn die het moet horen snacht's.

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:21

Ik heb onlangs een nieuw zadel gekocht. Deze laat ik gewoon op de stal liggen in een kast.
Ik zie het namelijk niet zitten om het iedere keer mee naar huis te nemen.
Toen er was ingebroken bij ons op stal, heb ik een aantal weken mijn zadel meegenomen.
Nu ik ivm een gebroken pink niet kan rijden, heb ik mijn zadel wel thuis! Mijn vriendin rijdt hem met haar eigen zadel.

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:58

Je kunt je zadel ook verzekeren onder voorwaarden, informeer maar bij de paardenverzekeraars, wellicht optie? Anders met hoes (ik heb er een dubbele omheen zitten een zachte katoenen en een kunstleren) op de boom op de achterbank, chabrak eronderuit (is vaak vochting en stinkt! zou ook singel op stal laten). Thuis losse zadelbok neerzetten of zadelsteun aan de wand bevestigen voor het in vorm houden. Succes,

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:03

Zadelsteun met een slot kan je denk ik gewoon bij Divoza kopen of bij één van de Hypo's. Je hebt een slot van kabel. Die lijkt me niet echt veilig. Je hebt ook een zadelsteun wat je dicht kan doen (weet niet hoe je zoiets moet uitleggen). Daar zit de zadel dan tussen. Die lijkt me wel erg stevig.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:39

Tja..als ze willen maken ze zo'n slot open. Maar goed, dat is wel iets wat afweert, zo'n steun met slot. Ik zou dan zo eentje weer in een goed afgesloten kast hangen.
Ik heb mijn zadels gewoon thuis hangen op een schraag. Tja..die neem ik dan elke keer mee, maar weet zeker dat ie er s'morgens weer hangt.
En vervoeren: zadel op voorkant zetten en lepel ergens tegenaan laten steunen. Dan blijft ie het beste in model enzo.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:28

Pappa heeft een grote kast gemaakt van hout met stevige scharnieren en een goed slot Haha!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:42

Je zou de zadelsteun met slot ook met van die schroeven kunnen vastzetten die je er wel in kan schroeven, maar nooit meer uit! Wel even kijken met gewone schroeven natuurlijk of alles goed hangt, ander heb je een probleem .

Dieven hebben een hekel aan veel (=tijdrovend) werk en als ze een slot op de kast, een slot op de zadelsteun en dan ook nog eens lastige schroeven tegenkomen gaan ze wel bij de buren snuffelen. Hoe langer ze bezig zijn hoe meer kans ze maken om opgemerkt te worden en dat is nou net weer niet de bedoeling!

boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 22:49

Bedankt voor jullie reacties!

Voorlopig neem ik het zadel steeds mee in de auto. Ik heb er nu 2 hoezen over (1x fleece en 1x skai) en dat beschermd wel goed.
Maar eens zien of ik thuis ergens een zadelsteun kan maken.
Mijn zadel leg ik op de voorboom op de achterbank en dekje en singel haal ik er gewoon af.

Voor het geval dat ik 's morgens een keer vergeet het zadel mee te nemen (ik ga vaak na mijn werk rijden), heb ik nog een springzadel op stal liggen, zodat ik me in ieder geval kan redden.