Pony sloopt dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Pony sloopt dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 13:36

Jordy ontpopt zich dus de laatste tijd ineens als fanatiek dekensloper, vooral op de borst moeten de dekens eraan geloven, hele stukken worden eruit gescheurd Scheve mond

Hij staat in een stal met uitloop, tussen 2 andere uitlopen in, er zit alleen schriklint tussen hem en zijn buren. Jordy is nogal dominant tegenover andere paarden, vooral tegen zijn ene buurman. Hij maakt zich groot, gaat lopen showen en met zijn voorbenen krabben. Maar wat hij dus ook doet als hij loopt te showen is zijn deken bij de borst vastpakken en scheuren maar.... Zelfs een canvas deken kwam hij doorheen.
Is er iets speciaals om op dekens te smeren (vies smakend o.i.d.) zodat hij het uit zijn hoofd laat? Er staat hier nog wel cribbox, maar ik weet niet of het een idee is om dat op zijn deken te smeren.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:41

denk dat crobbox ook wel op de deken kan, maar weet het eigenlijk niet zeker.

loulou sloopt ook dekens Boos! zij doet het alleen nie door te bijten, maar door langs de draad ofzo te schuren

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:43

Heb je een goede canvas deken gehad dan? Ik heb n hele dikke van hyposport en die heeft al heel wat moeten doorstaan, maar (laat ik het ff afkloppen) die is nog helemaal heel.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:25

paardje van mn moeder laat ook geen dekens heel, eerst had ie een nieuw zeeland deken ofzow Verward en nu een stevige canvas deken met fleece aan de binnenkant, best zware deken maar hij krijgt hem niet stuk Haha!
ik weet alleen niet van welk merk die is want dat heeft ie eraf gesloopt...

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:40

anti-bijt (ze zeggen dat het helpt)
maar een canvas deken slopen?? was die helemaal nieuw ofzo?
macho kan er ook soms wat van maar zijn nieuwe BR deken krijgtie egt NIET stuk..Haha!:D

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:19

IK herken dit, die van mij doet het ook, ik heb toen zo'n antibijtkap gekocht en toen kon 'ie nog vanalles maar niet meer de voorkant van zijn deken vastpakken (en slopen)

Het is zo'n oranje plastic ding wat je met gespjes aan het halster vastmaakt.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:36

Ik ken een meisje en die muilkorft haar paard. Werkt prima volgens haar.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:27

cribbox zou ik er niet opsmeren. dat wordt echt een smerig zooitje.
mijn paard heeft een tijd terug bij een paard manen gebeten en een stuk uit de staart.
kreeg van de dierenarts de tip om minalgan erin te spuiten. dit is een rode spuitbus en ze verkopen het bij de drogist en kruitvat. het is een middel tegen spierpijn. je hebt er een warme versie van en een extra hete. ik had de extra hete. als ze dit in hun mond krijgen, dan laten ze het de volgende keer wel. het wordt dan even flink heet in hun mond.
dit spul is verder helemaal veilig en kan hiervoor gebruikt worden. dierenarts heeft het nagevraagd en deze fabrikant maakt ook diverse paardenmiddelen/medicijnen. ze hadden vroeger ook een speciaal spul voor manen/dekenbijters, maar dit werkte net zo goed. is ook niet zo duur als speciale paardenmiddel.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:35

xxLisaxx schreef:
paardje van mn moeder laat ook geen dekens heel, eerst had ie een nieuw zeeland deken ofzow Verward en nu een stevige canvas deken met fleece aan de binnenkant, best zware deken maar hij krijgt hem niet stuk Haha!
ik weet alleen niet van welk merk die is want dat heeft ie eraf gesloopt...

Hahahahaha!!!!!!!!! OK dan! Haha! *LOL*

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:49

zijn het nieuwe dekens? ik kreeg de tip deze een nachtje in de stal te laten liggen, of anders in een dichtgeknoopte vuilniszak met een andere oude deken zodat zijn geur erin ging zitten.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 02:06

criboc is idd het beste om erop te doen en het is nu ook in een vloeibare uitvoering te krijgen. zit in een spuitflacon. dus kijk eens bij een ruitersportshop bij je in de buurt of je dat kunt krijgen.
het is kleurloos dus je deken wordt er ook niet goor van.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 11:58

Jep, hij sloopt echt dikke canvas dekens, ik heb er ook 1 van hyposport en die heeft er ook al aan moeten geloven. Ook nieuwe dekens sloopt hij. De enige die er tot nu toe zonder schade uit is gekomen is een ongevoerde HH regendeken, die heb ik nu over zijn gewone deken heen liggen, maar ik vrees dat als hij een keer de sluitingen goed te pakken krijgt die er ook aan gaat.
Hij bijt niet zomaar uit speelsheid in zijn deken, maar echt uit nijd, soort machtvertoon tegenover het andere paard ofzo Verward Staat hij gewoon alleen dan blijven ze heel. Maar ik zet hem liever niet in een andere stal, dan heeft hij geen uitloop meer.
Bijtkap wil ik ook niet, ze krijgen de hele dag door hooi, en dat zou hij dan ook niet meer kunnen eten.
Denk dat ik toch eens ga kijken voor die cribbox spuitbus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:12

Dit is die anti-bijtkap:

Afbeelding

Dan heb je ook nog dit, een muilkorf:
Afbeelding

En dit heb je er ook nog voor:
Afbeelding

Het lijkt mij namelijk erg duur om een hele deken in te gaan spuiten met cribbox Scheve mond

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:13

Ja, maar ze kunnen toch moeilijk een hele dag een bijtkap omhouden, dan kunnen ze niet meer eten!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:58

Met bepaalde anti-bijtkappen / muilkorfen kunnen ze nog wel eten maar geen dekens en bandages meer slopen, is misschien een idee ?

Succes

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:11

Owen heeft de antibijtkap van het plaatje en kan er uitstekend hooi mee eten.
Dat ding werkt alleen goed in als hij met zijn mond te dicht bij zijn deken/lichaam komt. De kap zit dan tussen de deken en mond en hij kan dus dan niets vastpakken.

Je wil niet weten hoe inventief paarden zijn met dergelijke atributen aan hun halster als er eten in het spel is. Binnen no time hebben ze het door!

Ik weet niet hoe het gaat met een automatische drinkbak, want die van mij krijgt te drinken uit een waterton en dit gaat ook prima!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:37

Mag ik je de hand schudden. Ik heb ook zo'n schatje op stal staan. Kreeg ook alle dekens stuk, zelfs canvas dekens. Heb hem ook een plastic bijtkap opgehad, daar kon hij gewoon mee eten en drinken, alleen niet mee aan zijn deken komen (dus wel aan die van de andere paarden!), maar hij kreeg hier gigantische schuurplekken van. Heb hem een hele tijd geen deken opgedaan, maar heb het deze herfst maar weer eens geprobeerd. Heb hem inderdaad ook een al door andere paarden gedragen HH regendeken opgedaan, ingesmeerd met Cribox, en wat schetst mijn verbazing. Hij laat deze deken heel. Heb nu een nieuwe regen en waterdichte winterdeken van HH voor hem gekocht. Zelfde model als de dunne regendeken. Ook weer ingesmeerd met Cribox en, afkloppen, het gaat nog steeds goed.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:59

Wij hebben ook een dekensloper.
Hij loopt bij Luna op de wei en Luna staat onder de deken.
Met mijn vorige pony heeft ie dr al vele stuk gemaakt en heb ik vanalles (antibijtspray, sambal, groene zeep) geprobeerd, niets hielp.
Zelfs cribox bracht hem niet op andere gedachten.
Tot ik van Lonneke (irish_lady) de tip kreeg hertshoornolie te proberen, dit werkt perfect.
1 keer per week spuit ik de deken in met hertshoorolie, en noah heeft hem nog niet 1 keer aangeraakt.