Welke alternatieve arts bij hoestend paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welke alternatieve arts bij hoestend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:14

Met welke alternatieve artsen/homeopaten/natuurgenezers (met of zonder dierenartsopleiding) hebben jullie goede ervaring bij een hoestend paard?

Ik zit te denken aan Van der Marel of Erik Laarakkers maar hoor graag jullie ervaringen.

Mijn paard is weer begonnen met hoesten. Niet in rust of op stal of tijdens het longeren. Alleen als hij tijdje aan het rijden is en dan vooral na een tijdje draven geeft hij een flinke hoest. Hij heeft gevoelige luchtwegen en heeft al heel vaak de dierenarts er bij gehad maar mijn ervaring is is dat het enige wat hielp niet rijden iig niet trainen is.

Cenna
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:27

Hoi!

Ik ben ook wel benieuwd wat voor middelen er zijn voor hoestende paarden. Ik heb ook een paard die erg gevoelig is. Zodoende staat ze nu weer op rust. Ze heeft dezelfde symptomen wat jij omschreef. Om het moment geef ik foenegriek (afgehaald bij de dierenarts). Ik heb nog geen verbeteringen gezien, maar ik wil haar ook nog niet aan de ventulpulmin doen. Je moet ontzettend voorzichtig omspringen met hoestende paarden, want voor je het weet zijn ze chronisch.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:32

Dynamiek had dit ook, eerste instantie had ik de dierenarts erbij gerhaalt met zijn ventipulmin, echt waardeloos spul hielp niet, toen over gegaan naar een homeopaat, te weten Jannet Companier te Amstelveen.
Zij heeft goede resultaten geboekt
Dynamiek is nu van het hoesten af.

Dus echt een aanrader om een homeopaat in te schakelen.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:33

misschien zou je de oorzaak van het hoesten op kunnen zoeken, misschien is het de overgang van weide naar stal, stal te warm of benauwd, hooi stoffig, op de tocht gestaan etc. je zou eens kunnen informeren bij Margriet Cremers van de Silverlinde ( www.silverlinde.com ) zij probeert ook eerst de oorzaak te vinden en werkt met essentiele olien en bachbloesemremedies, wij hebben op stal erg goede ervaringen met de olie! beterschap

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:15

Hoesten en "pompen" wordt eigenlijk te snel afgedaan als zijnde "dampig" mijn vorige pony die nu bij goede vrienden staat was al jaren "zogenaamd" dampig, sinds 4mnd is gebleken dat ze een allergie had voor bepaalde struiken en grassoorten, er is een serum gemaakt van haar eigen bloed; et voila het werkt, het is over. Dizzy hier op bokt heeft hetzelfde meegemaakt met een van haar (inmiddels aan ouderdom-31) overleden paard, die bleek een berkenallergie te hebben.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:48

Hier vlakbij over de grens in Duitsland zit ook zo'n vrouw die doet dat.
Ken een paard hier in de buurt waarbij dat echt goed geholpen heeft allemaal maar helaas is hij een half jaar geleden toch ingeslapen omdat hij teveel pijn bleek te hebben.
Als je het nummer wil moet je ff pb'en dan zoek ik het even voor je Lachen

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:56

Ik vond Erik Laarakkers echt waardeloos, hij was heel onhandig met mijn paard en het was allemaal heel raar en vaag, hij hield een soort metalen antenne boven hoofd van het paarden ik moest een plastic buisje met een papiertje erin onder zijn voerbak plakken enzo.

De hele entourage was erg vreemd, een soort sekte met allemaal volgelingetjes. Het helpt niets en kost je klauwen met geld!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:31

Bij mij komt Gijsbert van der Marel. Hij komt om de paar maanden onze fries stomen en hij heeft kruiden en het gaat super. OK dan!
Onze fries heeft chronische Bronchitis. De sukkel heeft nog nooit gehoest en nu zijn we te laat Stoom uit je oren . Zijn longen zaten vol en nu komt het steeds beter los te zitten.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:05

Ik heb juist hele goede ervaringen met Eric Laarakker. Sommige mensen slaan inderdaad een beetje ver door, maar als je gewoon nuchter blijft nadenken en de juiste dingen uit zijn methode meepikt, kan hij wonderen verrichten!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:02

soraya heeft dit de laatste tijd ook we gaan weer een hoestdrankje van onze 'gewone'dierenarts halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:06

Ik heb opgecshreven wanneer hij hoest maar ik kan er geen patroon in vinden. Het jaargetijde maakt niets uit. En qua voer en stalbedekking krijg hij al jaren hetzelfde. Ik weet gewoon echt niet wat de oorzaak is van het weer gaan hoesten. Hij staat in een buitenstal, komt elke dag op de wei en heeft een waterdichte deken op en staat niet op de tocht.
Van der maarel hebben we meer dan 10 jaar geleden bij onze pony gehad en toen had ik er gemngde gevoelens bij maar hier op stal heeft hij wel een paard wat ontzettend vaak koliek geholpen (heeft al tijden geen koliek gehad terwijl hij dat vroeger al had als hij 1 dagje niet op wei kon).
Over Laarakkers hoor ik steeds andere dingen. Weet niet goed wat ik daar van moet denken.
Ik ga eens aan Feetje vragen wat die vrouw uit Duitsland doet.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:43

ventipulmin schijnt heel goed te helpen

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:09

machogirl schreef:
ventipulmin schijnt heel goed te helpen


Ventipulmin is een ontstekingremmer en een "onderdrukker". Dit wordt gegeven door dierenartsen als laatste redmiddel als zij het ook niet meer weten. Ik heb een hekel aan dit spul. Mijn ervaring hoestende paarden door de jaren heen is dat je op dat gebied er beter een homeophaat bij kan halen dan een da. Met andere dingen ga ik nog wel naar de dierenarts, maar als het op hoesten aankomt ga ik naar de homeophaat. Bij ons heeft die wonderen verricht.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:47

idd ophelia,ventipulmin stopt het probleem,maar verhelpt het niet.

ik zelf heb het ook eens moeten gegeven,en tijdje na die kuur begon ze weer opnieuw.

ik had erna de tip gekregen van een stalgenoot om hmp-horse te geven,en dat hielp echt super.
ik zou het dus daarmee eens proberen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:52

hej

Mijn paard heeft C.B en was bijna 'op' mijn laaste hoop (anders had ik hem in laten slapen)had ik gevestigd op H. Hazeleger uit driebergen/rijsenburg, zij is acupuncturiste en fysiotherapeut bij paarden.
Naast de acupunctuur behandeling die hij krijgt heeft ze mij verschillende massagetechnieken aangeleerd en huisvestings en verzorgings tips gegeven en daarnaast 2 soorten homeopatische medicijnen, bronchovetsan(VSM) en weerstandcompositum(Groene os) allebei van www.puurnatuur.nl.
Hij heeft nu weer een leven met kwaliteit, iets wat hij volgens de d.a nooit meer zou krijgen.
Mijn paard en ik zijn dus zeer tevreden over haar, en op de rijvereniging gaan ook goede verhalen over haar rond, ik ben dus niet de enige tevreden klant.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:54

mijn verzorgpony is 26 en die hoest ook. Zij gaat hoestenals je net aan het draven bent.Waarschijnlijk komt het bij bonney omdat haar longen niet zo goed meer functioneren!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:46

op medisch staat iets over Ursonne kruidden. Kan nooit kwaad denk ik.