Wie kent deze pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Wie kent deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 21:40

Ik weet het, volgens mij worden jullie gek van deze vraag maar het zit mij eigenlijk nog steeds dwars waar mijn vorige pony heen is gegaan. Misschien kennen jullie haar of hebben jullie d'r gekend?

Ze is een vosmerrie van '93, dus 10 jaar oud. Ze heette Ramona, maar weet niet of ze nu nog zo heet natuurlijk..
Ze heeft een paar aftekeningetjes: een kolletje en een sneb en op haar linkerachterbeen aan de binnenkant een klein witvoetje. Ze is ooit gemeten op 1.54m en gechipt (zit dus als het goed is een NHS paspoort bij). Ze was altijd vreselijk lief, maar wel een echte merrie dwz gevoelig voor hengstigheid en nogal kietelig. Ze likt je hand altijd graag, met de onderkant van d'r tong. Verder was ze nogal vaak aan het schrapen als ze alleen vaststond en bij haar wegliep. Overigens is ze een echt vrouwenpaardje, van mannen moest ze niet zoveel hebben.

Afbeelding

Ik heb haar 3 jaar gehad, reed vrij fanatiek wedstrijden (was al aardig op dreef in de L dressuur) maar helaas kreeg ze in het voorjaar van 2000 last van hoefkatrol waardoor ik niet meer met haar verder kon in de wedstrijden. Ik was altijd behoorlijk gehecht aan haar, omdat ze mijn eerste pony was en een hechte band met haar had (daarom knaagt het nu nog steeds aan mij dat ik niet weet waar ze nu is). Omdat ik eigenlijk toch ook graag wedstrijden wilde rijden heb ik met pijn in mijn hart besloten haar te verkopen en een nieuwe opvolger te zoeken. Die opvolger kwam al snel, in de zomer kwam mijn 2e pony: Zoe/Finesse. Ramona werd na een heleboel tegenslagen na een half jaar verkocht (voor een heel zacht prijsje, 750 gulden incl zadel en hoofdstel), in januari 2001. Ze ging naar mensen toe waarvan ik dacht dat ze heel goed terecht kwam: bij het bos in Lunteren, recreatief rijden, leuke baasjes kortom wat wens je d'r nog meer toe. Ik kon haar altijd op komen zoeken...
Het telefoonnr. was ik kwijtgeraakt, maar had via internet achter hun emailadres kunnen komen. Toen kreeg ik een vreselijke mail terug: ze was na een maand alweer doorverkocht omdat ze maar bleef kreupelen, maar ze wisten niet naar wie (gek, je weet toch wel naar wie je een paard verkoopt...). Sindsdien ben ik haar dus kwijt. Ik acht de kans groot dat ze naar een handelaar is gegaan en daar weer op transport naar de slager, maar toch zit het mij nog steeds dwars dat ik daar geen bevestiging van heb...

Ik heb nu mijn laatste hoop op bokt gevestigd, kent iemand Ramona? Scheve mond

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:58

Heb je ook foto´s waar het paard helemaal op staat misschien is het dan beter?
Ik ken wel een Ramona maar ja ik weet niet precies of zij er zo uit ziet!

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 22:06

Jawel, maar de mooiste foto's van haar heb ik niet digitaal... Hier nog wel een digifoto van haar:

Afbeelding

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:11

Nee dit is de pony niet die ik ken want die had nog 2 sokjes aan de onderkant hele witte en volgens mij is het deze niet maar ik zal eerdaags nog eens goed naar de foto´s kijken.
Maar weet je misschien ook waar ze door is verkocht naar welke eigenaar of plaats of wat vermoet je?
Maar ik wens je veel geluk...!

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 22:17

Dank je wel iig voor de moeite Knipoog

Maarja, dat is het probleem juist. Ik weet alleen dat wij haar naar mensen in Lunteren hadden verkocht (weet de naam niet meer...)
Tja, en die mensen wisten dus gekgenoeg zelf niet naar wie ze haar hebben doorverkocht. Een heel gek verhaal, heb er zelf zo mijn twijfels bij... Ik heb een beetje het gevoel dat ze haar hebben gekocht om winst te maken, omdat ze zo spotgoedkoop was (goed thuis was immers belangrijker dan prijs)...
Tja, en als ze niet weten waar ze heen is vermoed ik dat ze de handel in is gegaan...

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:20

tja ik ken wel zo‘n pony maar dat kolletje niet sorry

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:23

Ik wens je veel sterkte als ik een pony zie die veel op Ramona lijkt dan waarschuw ik je!!!!!
Succes!

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:00

Is die foto toevallig genomen op de wedstrijd in Elfbergen? Denk het te herkennen, vind ik wel grappig. Ken je paardje niet, sorry voor het offtopic gaan Bloos (haalt je topic wel weer omhoog ).

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 23:02

Ja dat is idd Elfbergen, dat was op mijn eerste wedstrijd in april '99 Knipoog

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:05

Nu heb je wel iemand die je pony heeft gezien maar ja daar heb je niet veel aan!

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:13

hm... paardje kwam me een beetje bekent voor, maar aftekeningen komen toch niet over een.... sorry... succes nog verder iniedergeval!

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:00

kun je niet op het internet ergens een stamboek ervan vinden?

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:10

Als hij een paspoort heeft, kan je dan niet via de KNHS iets te weten komen??

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:14

ja dat is misschien wel handig of heb je dat niet?

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 19:31

Misschien, maar dan staat ze waarschijnlijk nog op onze naam, we hebben eigenlijk nooit iets aan het paspoort gedaan terwijl je geloof ik wel moet laten weten wanneer het paard van eigenaar wisselt? Maarja, dat wist ik toen niet... Waar zou je het paspoort kunnen achterhalen dan?

Tja, en een stamboek heeft ze niet...

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:56

sorry...ik ken geen ramona!

Sterkte en sucses met het vinden van haar OK dan!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:25

Als het goed is staat het transpondernr. op een startcoupon. Op die manier moet je toch verder kunnen komen. Stel dat de pony en paspoort gescheiden zijn--> voor een pony gechipt wordt (opnieuw) wordt er eerst gekeken of er al een chip aanwezig is. Op die manier moet je er toch misschien via de site van de KNHS achter kunnen komen. Zou het iig eens proberen. Misschien levert het resultaat op... succes