Kunststof rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Kunststof rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 05:50

Aangezien leren rijlaarzen nou eenmaal niet aan mij besteed zijn, heb ik twee en een half jaar geleden deze rijlaarzen gekregen van de stalhouder:
Afbeelding
(De Divoza site ligt eruit om bijna 5 uur 's nachts, waarom?? Vandaar deze beetje rare foto's, op de Divoza site staan ze duidelijker)

Nou is het zo dat de vestevigde hak van de binnenkant helemaal aan diggelen ligt. Lekker handig... Het loopt en rijdt niet echt lekker meer omdat er constant "scherfjes" in je hak prikken (ja, ook door twee paar sokken heen Haha!).
Gelukkig zijn kunststoflaarzen meerdere malen goedkoper dan lederen en wil ik graag een nieuw paar. Aangezien er via de site van Divoza maar twee fatsoenlijke laarzen te zien zijn (wat ik kan vinden dan), zit ik nu te kijken of ik dezelfde weer zou nemen of bijvoorbeeld het andere model, deze:
Afbeelding

Heeft iemand ervaringen met deze laarzen en wat denken jullie ervan?

P.S. De redenen dat ik geen leren laarzen wil zijn: ik wil ongestoord door modderplassen heen kunnen banjeren en elke dag (als er modder aanzit althans) sop ik ze even snel af met een borstel en zeep, onder de kraan en klaar. Gemakshalve dus. (Daarbij zijn en blijven lederen laarzen altijd veel mooier om te zien, maar ach...)

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 18:14

Niemand een andere suggestie of ervaring met deze laarzen?
Heeft iedereen tegenwoordig lederen dan?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:31

ik heb de onderste, en heb er veel plezier van, sommige vinden deze niet zo mooi omdat ie ietswat grover is dan de normale rijlaars, voor dress wedstr, vind ik hem niet zo staan al heb ik er zelf wel mee gereden.
hij sluit bij mij mooi aan op m'n kuit en heeft een ronde afwerking aan de bovenkant, het embleem had er van mij niet op hoeven ziteen, maar ja.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:38

Ik zou de langste nemen, en ik geloof dat dat de Equyer is, de bovenste dus.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:47

Volgens mij zijn ze even lang hoor. Ik twijfel zelfs of de onderste niet iets langer is.
Ik heb ze beide gehad en vond de onderste toch net wat mooier en fijner. Maarja, ik heb die onderste eerst een jaar of 2 gehad, en daarna euhm 3 maanden die bovenste. Toen ben ik overgestapt op leer. Maar vond dus de onderste fijner.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 19:52

Ik dacht dat de Equyer langer was, maar goed, ik heb leren, omdat kunstof altijd te kort is voor mij.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 20:01

Leer is natuurlijk altijd mooier om te zien. Ik rij geen wedstrijden of iets dergerlijks dus voor mij moeten ze functioneel zijn en fijn zitten. Ik heb dus de Equyer (is dus kapot) en dan de extra hoge zoals op de foto. Hopelijk zijn er nog meer mensen met ervaringen met deze laarzen, in ieder geval alvast bedankt!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 00:08

Mijn hele kleine eerste *schopje* ooit...

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:00

Mijn persoonlijke ervaringen met de Ecuyers zijn slecht. Ik had ze binnen een half jaar aan de binnenkant stuk. Verder scheurden ze aan de bovenkant, omdat het zweetblad er telkens langschuurde, de laars krulde op. Oftewel ze waren gewoon te kort. Daarom ben ik op leren laarzen overgestapt.
Bij mij gingen ongevoerde laarzen altijd zo'n 2 jaar mee.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 02:37

Hoi Germie. Wat ging er precies bij jou stuk? Was het hetzelfde als wat ik beschreef?
Tsja, ik heb namelijk het idee nog altijd dat je heel zorgvuldig met LEREN laarzen om moet gaan, vandaar dat ik dan liever kunststof neem. Als ze even onderhoudsarm waren als kunststoffen, dan wist ik het wel!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:18

wat zijn de prijzen daar van eigelijk Bloos want ik heb nog maat 39 liggen met stalen neus en goed in staat maar iuk vind het nit echt lekker zitten met larzen...Maar die bovendste had de vriendin van mn zus ook en die zaten wel lkkr!! dus ben benieuwd wat daar de prijs van is Schijnheilig

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 12:51

Biede kosten bij Divoza 79,96 euro.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:40

Carlaa schreef:
Hoi Germie. Wat ging er precies bij jou stuk? Was het hetzelfde als wat ik beschreef?
Tsja, ik heb namelijk het idee nog altijd dat je heel zorgvuldig met LEREN laarzen om moet gaan, vandaar dat ik dan liever kunststof neem. Als ze even onderhoudsarm waren als kunststoffen, dan wist ik het wel!

DAt van de binnenkant lijkt op jouw verhaal ja.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 02:46

Na een half jaar, jeetje... Ik stond er al van te kijken dat de mijne op die plek kapot zijn gegaan (en dat was na 2 en een half jaar), aangezien ik er geen logische verklaring voor kan geven...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 04:12

Met Aigle laarzen ben je wel wat duurder uit, maar dan
heb je wel een (duurzame) kwaliteitlaars, die bovendien
in veel meer (lengte)maten leverbaar is.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 09:36

Precies, daarom wil ik ze ook graag weer. Leer is uiteraard duurzamer en mooier, maar dit is dan wel een soort van compromis tussen de gewone kunststof laarzen en de lederen.