influenza inenting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 11:05

he hallo
mijn paard word vandaag geent
nou hoorde ik eerst dat je hem een dag niet in het zweet mag werken toen hoorde ik weer meerdere dagen
wie weet hoe het zit
ik heb namelijk zaterdag wedstrijd
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:37

Je mag hem gerust normaal laten werken, ook als hij dan zweet. Jaag 'm alleen niet helemaal over de kling, door de aanmaak van adrenaline is de werking van de injectie minder. Geldt ook voor na toediening van wormkuren.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 11:48

oke thanx

Dante
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:13

24 uur rust, dus alleen stappen, land, losgooien of zo. Het is niet zo dat je injectie minder werkt als je je paard wel laat werken. Ze worden ingespoten met een heel klein beetje van het virus, als je je paard toch laat werken en laat zweten is er een kleine kans dat hij ziek wordt. Voor een wormenkuur maakt het niet uit, maar ik geef ze altijd na het rijden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:53

Ik rijd altijd gewoon na een enting, De één zegt een dag niet werken, de ander zet meerdere dagen niet....en onze paardenarts zegt dat het gewoon wel mag.... okay dan... Knipoog

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:58

Dat vroeg ik mij dus ook af straks komt de dierenarts mijn paard ook inenten. Ik zal het is vragen voor je dan zijn we zeker! Groetjes ps ik laat straks iets weten als ik het niet vergeet.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 13:36

oke bedankt allemaal Haha! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 22:52

Mijn paard hou ik altijd de dag zelf rustig en de dag daarna eigenlijk ook. Gewoon voor de zekerheid om te zorgen dat zijn weerstand niet minder wordt. Helaas ben ik net een enting misgelopen, omdat ik net te laat was met mijn boekje, dat is blijkbaar nogal stom geregeld.