Verveling op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:23

Wilgentakken. Vinden ze heerlijk om op te kauwen, en het is niet ongezond. Als je ze aan een touwtje hangt is ie er nog veel langer mee bezig.

Ook kun je, als je hooi voert, het hooi in 2 of 3 hooinetten doen ipv op de grond of in 1 net. De gaatjes zijn dan kleiner, en ze zijn heel wat langer bezig om het hooi eruit te krijgen.

Zacht muziekje aan in de stal is ook altijd leuk voor ze, maar zorg dat het paard niet bij het stopcontact / radio kan komen!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:49

Sterre"]
[quote="carola schreef:
..Ook kun je, als je hooi voert, het hooi in 2 of 3 hooinetten doen ipv op de grond of in 1 net. De gaatjes zijn dan kleiner, en ze zijn heel wat langer bezig om het hooi eruit te krijgen.


Ik zou nóóit een hooinet in de box ophangen! Ze zijn idd lekker lang bezig met het hooi er uit te frunniken, maar ik heb een keer een paard wat met z´n achterhoef (ijzer) in het net vast zat, los moeten snijden Scheve mond . Ik heb geen idee hoelang hij zo heeft gestaan, maar het was iig geen leuk gezicht ! We vermoeden dat hij zich achter z´n oor heeft willen krabben en toen vast is geraakt in het net. Als je het hoger ophangt, staat je paard in een onnatuurlijke houding en kan niet genoeg speeksel produceren, wat belangrijk is voor de vertering. Bovendien kan hij er een onderhals van krijgen !
[/quote]

Nou, je moet het wel op de goede hoogte hangen natuurlijk! Minimaal 1 m. van de grond (als ie leeg is). En in die houding krijgen ze echt geen last van hun speekselproductie of van een onderhals hoor!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Pony2024 en 140 bezoekers