Paarden slaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:05

Ik hem mijn paard nog NOOIT echt geslagen... weleens een bestraffend tikje, maar slaan, NEE.
(behalve tijdens het rijden dan, dan geef ik hem gerust een harde lel)

Ik heb wel een hoefsmid gehad die het normaal vind een paard met zijn hamer in zijn buik te slaan (helaas laten nogsteeds mensen op stal hun paard door hem beslaan), maar toen ik dan eenmaal zelf met eigen ogen heb gezien was dat direct de laatste keer dat hij een vinger naar mijn paard uitstak!

En nu... mijn paard is super braaf bij de hoefsmid, heeft nieteens een boze stem nodig, hij is gewoon super braaf!!
Volgens de hoefsmid die ik nu heb is hij een voorbeeld voor menig ander paard, zo braaf staat hij stil en tilt zijn voetjes op!



_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:11

Margreet schreef:
Cinzano, ik ken een hoefsmid die dat ook doet EN TERECHT vaak!!!
Paarden veranderen bij hem van etters in dieren die braaf stilstaan, geen gezeik gewoon luisteren. Wie bij die 1e waarschuwing niet horen wil, moet maar voelen.
Jonge dieren die voor het eerst gaan of paarden die echt bang zijn is natuurlijk een ander verhaal, maar ik vertrouw er volkomen op dat hij het onderscheid kan maken en ik heb er totaal geen moeite mee dat een paard dat gewoon staat te klooien een dreun krijgt.



Zodra een paard het nodig heeft en niet stilstaat is het idd terecht, maar mijn paard had zijn achterbeen omhoog en trok een beetje.... reactie van de hoefsmid, DIRECT EEN HAMER KEIHARD IN DE BUIK!!
Nou dat vind ik dus niet terrecht, zeker als je weet dat zodra je je stem verheft tegen mijn paard, hij direct weer luisterd, hier is hij namelijk heel gevoelig voor, dus dan ben ik van mening dat je bij zo'n paard dat NIET moet doen!! Bij sommige paarden zal het zeker ten goede komen, maar ook zeker niet bij elk paard.
Dus in dit geval NIET terecht!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:15

Goh wat is mijn paard dan eigenlijk braaf... die haalt op stal nooit rottigheid uit waardoor het nodig is om hem te slaan (vroeger wel, maar nu nietmeer)..... zal wel door zijn opvoeding komen Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:19

Cassidy"]
[quote="Cinzano schreef:
En nu... mijn paard is super braaf bij de hoefsmid, heeft nieteens een boze stem nodig, hij is gewoon super braaf!!
Volgens de hoefsmid die ik nu heb is hij een voorbeeld voor menig ander paard, zo braaf staat hij stil en tilt zijn voetjes op!


Cinzano: nu ken ik je paard niet, maar heb je er weleens aan gedacht dat dit zoete gedrag bij de huidige smid het gevolg kan zijn van de opvoeding van zijn voorganger? Haha!
[/quote]

NEE, daar heb ik nooit aan gedacht, omdat mijn paard altijd al braaf was, en de voorgaande (met hamer slaande smid) heeft hem slecht 2x mogen beslaan, omdat ik toen al doorkreeg wat een botte L.u.L. die smid is!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, OmgiliBot en 70 bezoekers

cron