beugels continu kwijt...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

beugels continu kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 12:04

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden.

De laatste tijd ben ik weer heel druk met mijn benen, waarom? geen idee..
Wat ik dus doe is bij iedere pas aansporen, probeer m'n benen stil te houden maar dat lukt dus niet.
met als gevolg dat mijn beugels verschuiven en uiteindelijk in de bal van m'n voet zitten.
Dit rijd niet alleen vervelend ik persoonlijk vind t ook nog eens gevaarlijk.

M'n beugels een gaatje korter is geen optie aangezien ik dan echt verrek van de pijn in m'n enkels, evenals m'n hakken verder uitdrukken.
Dit probeer ik wel zoveel mogelijk maar doe ik t TE OVERDREVEN dan kan ik beter stoppen met rijden omdat de pijn dan ondragelijk wordt.

Zonder zadel rijden zodat ik leer m'n benen stil te houden, of zonder beugels is ook geen optie omdat ik een heel slecht evenwicht heb en mijn lieve Mick het lollig vind om af en toe ineens blij op te springen onder t draven.

Ik rij overgens met schuine beugelblokjes

Nog 2 foto's zodat jullie kunnen zien hoe lang ik zit met mijn beugels..
De eerste is in stap..

Afbeelding

De 2 e in draf..
Afbeelding

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:08

Heb je dan misschien gladde zolen onder je rijschoenen/ laarzen? Ik rijd nu tijdelijk met schoenen en daar heb ik dat probleem ook mee, terwijl ik er met mijn laarzen nooit last van heb. Misschien zijn die metalen beugelblokjes iets voor je, die zijn namelijk stroever.
Vooral op de tweede foto is te zien dat je nauwelijks gewicht op je beugels hebt, ik denk dat je ook met oefenen om meer druk op je beugels te krijgen veel oplost. Naar mijn mening oefen je dat door je been langer te maken en dieper te gaan zitten, dus meer op je kont.
Veel succes.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 12:10

Nee ik heb geen gladde zolen..

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:16

Je beugel mag net achter je tenen zitten. Dus niet op het puntje van je voet.

Verder blijf je voet op de grond denken. Je moet in gedachten je been door trekken naar de grond. Dan maak je je been lang en blijft je beugel dus zitten. Wat ook helpt je knie laten zakken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:42

Probeer je hak goed uit te blijven drukken als je aanspoort. Je moet proberen met je kuiten aan te sporen en met je hakken.

Verder lijkt het zadel waar je in zit wat te klein voor jou, misschien heeft het daar ook mee te maken.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 12:46

zadel is niet te klein hoor...
Ik zat gewoon op t verkeerde been en ging dus net zitten.. vandaar de vreemde houding

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:50

Ontspannen in je bovenbeen en je billen (schud ze maar eens een keer los, voor je gevoel zak je dan waarschijnlijk nog een heel eind naar beneden in het zadel), knie laag houden (werkt psychologisch beter dan hakken laag Haha! ) en lichtrijden vanuit je heupen, niet vanuit je knieën. Dat zou al een stuk moeten schelen.
Met schuine blokjes krijg ik altijd last van m'n enkels/knieën, alsof er iets wringt, ik vind het ondingen, misschien gaat dat bij jou ook beter met rechte?
Verder lijkt me dat het zadel ook niet echt ruim bemeten is voor je achterste, maar dat is maar net wat je lekker vindt. Het lijkt ook wat voorover te liggen, kan het niet goed zien op de foto's, maar het is net alsof je een beetje naar voren glijdt in het zadel omdat voor- en achterkant niet even hoog zijn.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:55

Doe ze ipv 1 gaatje 1/2 gaatje korter, dus er 1 bijmaken, misschien helpt het.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:15

Ja, dit probleem heb ik dus ook altijd Scheve mond

Bedankt voor deze tip, ik denk dat ik hier heel veel aan heb Haha!
Margreet schreef:
Ontspannen in je bovenbeen en je billen (schud ze maar eens een keer los,

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:33

goed proberen je been lang te houden en steun op de beugel houden.

ik weet niet of je je hakken optrekt? maar anders zou je een tijdje zonder beugels kunnen rijden. dat helpt bij mij ook

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:59

je been goed langhouden en je hakken uitdrukken. en idd zoals loulou al zegt je zou een tijdje zonder beugels kunnen rijden. Hierdoor leer je automatisch je been goed lang te houden. Zodra je dat niet doet ga je heel onstabiel zitten en zul je je evenwicht niet goed kunnen bewaren. Je MOET dus wel je benen lang houden.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 16:56

Ik kan heel slecht door zittten.
Doordat ik vrij zwaar ben is zonder beugels rijden geen goed idee voor de rug van mijn paard..helaas!!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:11

Margreet schreef:
en lichtrijden vanuit je heupen, niet vanuit je knieën. Dat zou al een stuk moeten schelen.


Dit kan helaas niet bij elk paard, het is natuurlijk wel de bedoeling, maar veel haflingers en fjorden (robuuste paarden) gooien niet hoog genoeg op waardoor je dus ook geen kracht hebt en het dus uit je knieën moet doen, dit probleem heb ik zelf met mijn haffie.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:18

Je hoeft in principe ook helemaal niet hoog uit het zadel te komen toch?

Maar ben wel met je eens dat het op een paard dat iets meer opgooit makkelijker is, maar dat heeft weer andere nadelen om de boel stil te kunnen houden.
Zo is het altijd wat he Haha!