wintec zadel ligt scheef....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 15:12

Wij hebben sinds kort een nieuwe pony en het wintec zadel erbij gekocht. Nu heb ik het idee dat dit zadel naar links neigd.... tijdens het rijden. Moet ik het dan laten opvullen? Ik denk er eventueel ook aan om een tweedehands veelzijdigheidszadel voor een haflinger te kopen. Hoe weet ik de maat en wat ben ik voor zo'n zadel kwijt?

Groeten,

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 15:20

hoi
als de vorige eigenaar scheef op dit zadel zat of ongelijke stijgbeugelriemen had, kan je zadel langzaam krom trekken, dit moet je kunnen zien of even de zadelmaker er na laten kijken anders kan hij ook gelijk zeggen of bijvullen nodig is!
succes!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 15:53

Een Haflinger moet een breder zadel hebben. Divoza heeft ook tweedehands zadels, volgens mij kunnen ze daarmee ook komen passen.

Even nieuwsgierig: Wat voor pony heb je gekocht, een Haflinger neem ik aan. Maggy toevallig?

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-01 15:58

Jaaaa! Klopt Maggy! Kom jij ook op hippics, ja toch?
Oeps beetje off topic!

Doeg *LOL*

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 16:25

Nee, ik kom niet op Hyppics.

ik ben zelf tijdens mijn speurtocht naar een Haflinger bij Maggy wezen kijken. Leuke pony, veel plezier ermee.

Sorry, beetje OT

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 17:39

Het kan ook zijn dat die pony zo scheef als de pest is (in zijn rug), en dat het daardoor lijkt dat het zadel scheef ligt.
Zo'n geval hebben we op de manege waar ik iedere zomer werk. Alle zadels lijken scheef te liggen, maar het is gewoon de pony.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 18:29

Hahaha...over wie hebt je het nu ??? carola???

die kleine witte rakker..?

sorry beetje offtopic

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 19:29

Tuurlijk over Liberty dorine! Wie anders?

Trouwens: een wintec kan niet worden opgevuld, en dat is ook niet nodig. De kussen zijn (zoals het hele zadel) niet van leer en kunnen ook niet uitzakken.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 22:20

Een kleine correctie .........een wintec kan wel opgevuld worden Haha!
De kussens zijn niet van leer Verward maar de inhoud van die kussens kan wel degelijk veranderen!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 23:01

Klopt Gerrie, een wintec kan wel opgevuld worden!! Ik heb er zelf navraag over gedaan bij de zadelmaker!! *LOL*

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 00:42

Juist een wintec kan makkelijk opgevuld worden, zit gewoon een wollen vulling in. Mijn wintec is zelfs speciaal op maat gemaakt voor mijn pony.
Laat de zadelmaker kijken of het zadel goed ligt, hij/zij moet je kunnen vertellen of er iets in de rug scheef zit.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 08:56

Ben inmiddels bij de zadelmaker geweest. Hij vind het zadel ongeschikt voor een haflinger en raad het volgende zadel aan. Heeft iemand ervaring met de:
Pagony Haflinger (bst.nr.: 00095)
Een sterk middenklassezadel met een speciale pasvorm voor Haflingers. Voorzien van een goede zit, wolgevulde kussens met keilkussen voor een optimale ligging. Geheel compleet met beugels, riemen en een singel.
Voor fl. 899,-?

Mij lijkt dit zadel meer geschikt. De man vertelde me dat het winteczadel schuift omdat een haflinger een ronde rug heeft en dat wintec zadel een hoge boom heeft, waardoor het gaat schuiven...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 10:10

Als ik je verhaal zo lees wil de zadelmaker zich niet inspannen om de Wintec aan te passen aan je pony!

Een hoge boom?nee dat is het niet,men spreekt van een smalle kamerbreedte waardoor het zadel hoog op de pony ligt (en dus drukt op de schoft).

Je hebt een goed zadel waar met voldoende kennis en vakmanschap nog aanpassingen aan gedaan kunnen worden !Neem dat maar van mij aan.

Ben je trouwens ook goedkoper uit.....
lees ook eens dit topic:


http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 35&forum=1

http://www.passier.de bovenaan de pagina klikken op de zadles dan helemaal naar onder scrollen alwaar je even moet downloaden over de correcte sattellage

http://www.wintec.net.au


p.s. was het divoza die bij je langs is geweest?


_________________
Vrouwen ,pauwen en paarden zijn de meest trotse dieren op aarde!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-10-18 10:35 ]</font>

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 10:41

Hai Gerrie,
Misshcien heb ik het niet goed uitgelegd. Ik snap het ook niet zo, maar het kwam er ook op neer dat de kussens/kamers erg plat waren en dat hij dat wel kon opvullen, maar het beste was om een keer met de pony langs te komen, heb ik dus nog niet gedaan; nam alleen het zadel mee.
Maar het is een dressuur zadel en dat gaan we niet echt met Maggy doen. Dus dacht ik dat een veelzijdigheidszadel misschien beter is. Ik wordt ook echt gek van die korte singel de hele tijd. En inmiddels heb ik van mijn ouders gehoord dat ik dat bovenstaande zadel mag aanschaffen, dus tja...
En verder was het wel een aardige vent van divoza, want hij maakte gratis gaatjes bij in de singel en repareerde de keelriem voor fl. 2.50!! a la minute..
Ik heb nog geen problemen met Divoza. Vind het een fijne winkel. Alleen het personeel is af en toe wat.... asociaal/ordinair, weet niet hoe ik het moet zeggen...
Lips are sealed

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 13:04

Een zadel laten zien zonder pony is wel wat moeilijk Knipoog om te beoordelen.

Lieve ouders heb je trouwens Haha!

Opvullen is niet alleen zaligmakend,eerst moet de pony opgemeten worden daar waar het zadel komt te liggen=kamerbreedte.Is dat voorelkaar dan kan evt nog gekeken worden hoe de kussens li en re liggen en dan bijleggen.
Succes.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 13:35

Ik heb je een pb gestuurd! Ja, mijn ouders zijn top! Ze willen ook het beste voor Maggy. De eerste keer bij divoza voor bijna fl. 1000,- (..) aan spullen uitgegeven, terwijl we zelfs al een zadel en hoofdstel hadden. Maar alles moest perfect nieuwe deken, transportbeschermers etc.
Wel tof!!! Andere zien het als verwennerij, maar ik weet dat het hun ook vooral om het dier is. Neem bijvoorbeeld de stal. Compleet voorzien van alle leuke en lekkere dingen voor Maggy. Ja ik ben erg blij met ze....
Maar een beetje off topic geraakt?! Lachen