te strakke singel ---> geen lucht meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

te strakke singel ---> geen lucht meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 17:10

vorige week had de verzorger van Bo gewoon op Bo gereden met zadel enz.... ging allemaal goed, en 2 dagen daarna kwam de andere verzorger ff rijden, dus ik doe het zadel op en singel hem aan.. en draai me om, gaat ie lichen en het leek erop dat ie geen adem meer kreeg Scheve mond ik schrok me helemaal kapot en heb meteen de singel losgemaakt en hij stond weer op alsof er niks aan de hand was... Verward ik heb hem daarna nog gelongeerd enz was niks aan de hand maar zijn zadel durfde ik ff niet meer op te doen....

gister heb ik het toch weer geprobeerd... en zodra ik zijn singel strakker deed begon hij zijn hoofd al helemaal omhoog te trekken dus heb ik de singel losjes gelaten en dr toch weer laten rijden... maar hij heeft duidelijk ergens last van.... dat zit met toch niet echt lekker..

we hebben al gecontroleerd op wondjes.. maar kunnen niks vinden..

en als je singel wat te strak zit, krijgt je paard toch niet meteen geen adem meer?? Verward hij is wel erg oud misschien heeft dat er wat mee te maken? ik hoop dat iemand iets meer weet.... Lachen



anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 18:10

maar als er iemand op zit moet hij daar dan toch ook last van hebben als het aan het zadel ligt?? want dan lijkt hij nergens last van te hebben... ik kan me echt niet voorstellen dat ik de singel zo strak heb gedaan.. ik hoefde nieteens kracht te zetten om de singel op dat gaatje te krijgen...

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 20:35

ja goed dan kan ik me nog voorstellen dat als je hem te strak hebt dat je paard geen lucht meer krijgt... maar hij loopt al zolang met zadel en singel en dit is nooit eerder gebeurd, ik heb hem ook echt niet strakker dan normaal gedaan..... en al helemaal niet super hard aan getrokken gewoon ff 1 gaatje strakker.... toen ik hem aansingelde deed hij ook niks, pas toen ik me omdraaide en weg wilde lopen zakte hij in.....

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 20:40

gaatje voor gaatje doe ik sowiezo altijd...daarbij let ik bij hem ook altijd goed op aangezien hij zo oud is enz..... maar ik denk ook al hij ergens pijn zou hebben van het zadel of een plekje bij de singel.. dan gaat hij toch niet liggen alsof hij geen adem meer kan halen..?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 20:41

Oscar schreef:
Annuh, dat was bij mijn paard ook.
Hij wordt al 10 jaar bereden en ik heb ook nooit problemen gehad.
En toch: ineens gebeurde het !

Een paard kan ca. 10 seconden zonder zuurstof zitten voordat er echt iets gebeurd.
Die 10 seconden zijn waarschijnlijk geweest toen jij je net omdraaide en weg wilde lopen.
Dat verklaart ook meteen waarom er niet direct iets gebeurde, je paard heeft immers een "vertraging" van ca. 10 seconden.



mhh ja dat zou natuurlijk kunnen dan..... maar hoe moet dat dan nu verder?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 20:55

ja hier zat alleen niemand op hem het gebeurde al zonder iemand erop... wel eng zometeen was ik weggelopen lag hij daar even later knock-out.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, boemel, MaanNaam en 94 bezoekers