CHAPS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 19:54

even een vraag over chaps...!
- wat kosten ze gemiddeld?
- waar moet ik op letten bij aanschaf?
- jullie mening erover?
Haha! Haha!

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:29

Komt ie hoor:
- Vanaf ca. 50 koop je al een paar eenvoudige chaps.
Deze zijn dan meestal gemaakt van suede, met een vrij simpele sluiting (meestal klitteband).
Chaps kun je kopen in allerlei prijsklasses, tot ongeveer 300 gulden voor de duurste modellen.
Ook zijn er chaps met elastiek te koop, soms gecombineerd met een rits en/of klitteband.
Mijn ervaring is dat je voor ongeveer 125 gulden een paar degelijke chaps kunt kopen die vrij lang meegaan.
- Let op of ze goed passen, laat de verkoper/ster in de winkel even meekijken of ze goed zitten.
Chaps met rits zijn heel handig, maar let wel op de kwaliteit van de rits, die is nogal kwetsbaar.
- Ik vind ze wel fijn hoor !
'k Moet er wel bij zeggen dat ik met laarzen iets meer steun heb, en daardoor een rustigere beenligging; maar da's persoonsgebonden denk ik.....
Succes !

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:34

Ik heb met chaps juist meer steun dan met mijn gladde rubberen laarzen. Ook zakken mijn schoenen tenminste niet af (rijd heel rot als je laarzen gaan zakken.)

Pas de chaps met de schoenen waarmee je gaat rijden, anders loop je het risico dat het niet over de schoen past.
Ik heb er tijden over gedaan tot ik chaps vond die mij pasten (kieffer, nepsuede, met elastiek en rits, ongeveer f100,-) en toen moest ik andere schoenen omdat ze daar niet overheen konden...

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:40

Ik heb ook die kiefer chaps. En ik ben er erg te vreden mee. Ik heb ook hele simpele suede gehad en die waren ook goed. Maar die kiefers vind ik fijner. Ik ga in ieder geval niet meer terug naar rubber rijlaarzen(ik heb ze wel voor als ik een keer echt door de blubber moet, maar wel 2 maten te groot anders kom ik er niet in of uit). Heel misschien ooit leren rijlaarzen(als ik een keer geld over heb Haha! ). Maar jodh pur laarsjes alleen doen het ook goed(voor als je te lui bent om je chaps aan te trekken).
XXX
Ciska