stalkosten?????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

stalkosten?????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 22:02

Hebben jullie eral eens van gehoord, als je een paard koopt en je hebt een voorschot gegeven, en je vraagt of de eigenaar hem nog even wil bijhouden tot je het volledige bedrag bij elkaar hebt, dat hij hier stalkosten voor vraagt?

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:03

Ik wist niet eens dat zoiets kon?? Weet ik dat ook gelijk. *LOL*

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:08

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik kan me er best wel iets bij voorstellen als iemand snel zijn/haar paard kwijt wil vanwege kosten e.d

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:09

dat is volgens mij gewoon een kwestie van afspraken maken. zorg zeker dat deze op papier staan en niet enkel mondeling gebeurt zijn.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:55

Het ligt er maar net aan wat je afgesproken hebt.
Stel, je spreekt af om het paard morgen (ik noem maar wat) te betalen en op te halen, en je komt er later op terug omdat je op dat moment geen geld hebt.
De eigenaar zit dan met kosten waar hij niet op gerekend had, normaal gesproken was het paard al opgehaald en had hij deze kosten niet meer gehad.
Dan vind ik het niet meer dan redelijk om deze kosten te vergoeden.

Als je vantevoren afspreekt dat je een paard op een bepaalde datum op komt halen en de eigenaar gaat hier mee accoord, dan zou ik het niet redelijk vinden als er achteraf nog een bijdrage wordt gevraagd.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:50

Tsja, dat hangt er denk ik ook wel vanaf hoelang dat paard nog op stal moet blijven. Een maand stalgeld is al gauw 150 - 200 euro, of zelfs meer. Ik kan me voorstellen dat de eigenaar daar een bijdrage voor vraagt. Als het paard was opgehaald zou hij die kosten niet meer hebben.
Maar zoiets moet imo wel van tevoren duidelijk worden afgesproken.