paardentaxi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 15:12

is er nu over het algemeen veel werk iin het paarden vervoer?? ik houd enorm van autorijden en wil in de toekomst mijn vrachtwagenrijbewijs gaan halen en zit er aan te denken om dan een paardentransportbedrijf te beginnen. is daar nu wel vraag naar?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:05

Er is wel vraga naar, maar om een bedrijfje als zulks rendabel te houden moet je zulke torenhoge bedragen vragen dat de mensen waar je zulks eigenlijk voor opzet dit niet kunnen betalen.
Wij zitten er ook over te denken nl, maar dat betekend dat een van ons zn baan op moet zeggen en een onzekere toekomst tegemoet gaat.
Nu vervoeren we tegen een zeer redelijk tarief paarden van vrienden en kenissen en dat bevalt prima.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:21

Er is zeker vraag naar.... echter is het vaak te duur voor de gewone mens, dus als jij het betaalbaar kan maken.... denk dat er dan zeker animo voor is!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:59

Nope, je kunt het niet doen voor prijzen die nog in verhouding tot de diensten staan. De tijd dat de NVVR drie tot vier keer per jaar een vervoerder inhuurde om de paarden naar een weekend te brengen ligt reeds lang achter ons.
Als bijverdienste kun je het doen, daar zijn er meer van, maar bedenk wel dat je volle mep wegenbelasting voor de vrachtwagen moet betalen, veterinaire keuring, elke vijf jaar, tegen flinke kosten, verzekering, ook voor je lading, daar ben je als prof. vervoerder dus wel verantwoordelijk voor en je gewone WA dekt geen bedrijfsactiviteiten!
Ik denk niet dat het te doen is. Ik heb er ook wel eens aan zitten denken, maar als je dan gaat tellen wat je moet berekenen, nee laat maar, ik houd m'n vrachtwagen lekker prive en als iemand eens mee wil rijden, dan meldt ie dat maar.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:06

als "beroep" niet, wel als kleine bijverdienste. Inderdaad, als je al je kosten eruit zou willen halen en er zelf ook nog van wilt leven, moet je zulke achterlijke prijzen vragen. Bovendien moet je goed kunnen rijden en erg serieus zijn, goed met verschillende paarden om kunnen gaan, goed kunenn laden..............je zit met verzekeringen, aansprakelijkheid, etc etc. Ik zou er niet aan beginnen. Misschien leuk om "erbij" te doen als je parttime werkt, maar verder niet denk ik............

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:28

Ik zoek samen met Vanity vervoer om een pony van Kortrijk (B) naar Brasschaat (B) te brengen ....

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 16:52

sonja ik heb het er al met je over gehad. het word denk ik te duur voor je om mij met mijn auto en trailer uit rotterdam naar jou te laten rijden en dan die pony weg te brengen. maar als je het echt wilt is het prima.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:01

Da's het probleem met die dingen ... het zou veel wijder verspreid moeten zijn Tong uitsteken Zo'n gat in de markt en niemand die het merkt Knipoog (OK, jij wel )

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:49

Er is in België ook een paardentaxi hoor Sonjabelgium. Als je wil, vraag ik het nummer ervan aan mijn vriendin, die maakte er vroeger geregeld gebruik van. Als ik me niet vergis, zit het bedrijfje in de provincie Antwerpen en niet echt gigantisch ver van Mechelen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:27

Jurenko op bokt heeft ook een paardentaxi. Ik heb ze laatst gemaild maar nooit antwoord gehad.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:03

als het betaalbaar is dan wil ik daar samen met vriendin ook graag gebruik van maken volgend jaar van nijmegen naar ede voor 2 paardjes en weer terug

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 23:19

je kunt me altijd even pben over de prijzen. ik rijd in principe overal heen.

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:21

Biepmiep schreef:
Jurenko op bokt heeft ook een paardentaxi. Ik heb ze laatst gemaild maar nooit antwoord gehad.


Ik gebruik Jurenko niet meer maar deze kon niet verwijderd worden vanwege de geplaatste berichten. Biepmiep ik heb je een pb gestuurd.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:37

Voor mij zou het een uitkomst zijn als ik een paardentaxi kan vinden waarmee ik op wedstrijd kan.

Het probleem is vaak dat ze te ver weg zijn(ook bij jou denk ik, lonneke), want voordat ze dan hier zijn ben ik al 50 euro kwijt en dan moet de reis nog beginnen, sorry maar daar begin ik niet aan.

Jurenko, waar zit jij ergens dan??

En Lonneke, wat had je in gedachten wat betreft kosten? of weet je dat nog helemaal niet?

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:54

Pluutje
We zitten nu nog in Elst Gelderland wij gaan verhuizen naar Sneek in Friesland.
Waneer is nog niet zeker.We hopen in de eerste helft van 2004.

Op onze site zullen vermelden waneer wij verhuizen. www.paardentaxi.com

Als wij dan voor iemand in Noord-Holland een paard vervoeren wordt er dan maar 1 x de afsluitdijk berekend. Misschien is dit in combinatie met het lidmaatschap wel interresant voor je.

Stuur a.u.b. geen pb naar Jurenko aangezien ik eigenlijk niet meer onder deze naam meer op bokt ben. Dit komt omdat ik graag hier prive zit en niet voor ons bedrijf.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 01:02

aaah nee plut. nu zit je nog vlak bij mij(nijmegen) en dan niet meer dus dan wordt het voor mij te duur. en bovendien wat moet je nu in friesland joh. daar woont mijn zus. en das echt niks. Lachen doe dus maar de 2e helft verhuizen van volgend jaar

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:46

Teigetje schreef:
Er is in België ook een paardentaxi hoor Sonjabelgium. Als je wil, vraag ik het nummer ervan aan mijn vriendin, die maakte er vroeger geregeld gebruik van. Als ik me niet vergis, zit het bedrijfje in de provincie Antwerpen en niet echt gigantisch ver van Mechelen.


Mechelen is niet bij m'n deur hoor ... het is wel niet zo enorm ver van Brasschaat af voor wie ik het nodig heb, maar de kost is en blijft niet van de poes hé van die bedrijven! Ik weet het wel, ze moeten ook leven en hun eten verdienen ... maar voor de gewone "werkmens" met wat weiland en een paardje blijft het toch een dure bedoening!

THANK GOD zit het in de planning om voor een trekhaak te kijken komend voorjaar (als de belastingen van het huis waar we nu in wonen gekend zijn Misselijk en er hopelijk nog iets overblijft). De zoektocht dan nog voor een goede staat verkerende trailer en ... ik weet nu hoe het is om een trailer nodig te hebben en er geen te hebben, zal dus zeker ook andere dan helpen als het zo ver is. Niet dat ik elke penny dan op wedstrijd zal brengen, maar met beleid ... .