verhuren jullie je trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

verhuren jullie je trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 12:45

Hoidiehoi,

Verhuren jullie je eigen trailer wel eens aan anderen? OOk om op wedstrijd te gaan? Ik ben er zelf niet dol op maar sommige mensen kan ik niet weigeren.

groetjes!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:54

Nee,
heeeel af en toe lenen we hem uit of mag er iemand mee rijden, maar liever niet.
Wij hebben voor 10 jaar terug onze eerste trailer gekocht om maar niet van andere te hoeven lenen, ook al gebruikten we hem toendertijd hoogstens 2 keer in het jaar.
Voor die paar tientjes of dat bosje bloemen koop je niets als je trailer beschadigt. Ik zelf weet wat voor maleur het meebrengt om dan die schade vergoedt te krijgen, je krijgt er alleen maar scheve gezichten van en zelf mag je naar het aanhangwagenbedrijf heen en weer sjezen.

Voor het huren van trailers heb je speciale bedrijven OK dan!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:03

Nee, leen hem niet uit. Wil wel een paard meenemen naar wedstrijd o.i.d. als we er zelf heen gaan, en af en toe brengen we iemand ergens heen. Maar dan rijdt Dorus dus zelf met onze eigen auto en trailer, uitlenen doe ik niet. Heb vaak genoeg gezien wat voor ellende dat kan geven als je schade hebt.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:17

1x uitgeleend gelijk het neuswiel kapot..
Dus dat doen we ook niet meer

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:26

Als je afspraken maakt over wat te doen in geval van schade, dan kan het best. Iedereen is verzekerd (WA) voor schade aan derden, dus dat kan het probleem niet zien. Bij ons op stal verhuurt iemand een super mooie 1 1/2-paardstrailer voor 20 euro per dag.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:37

Never! Ik wil iemand best ergens heen brengen maar ik leen hem absoluut niet uit.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:55

Saar4 schreef:
Never! Ik wil iemand best ergens heen brengen maar ik leen hem absoluut niet uit.


Voor ons hetzelfde verhaal, we brnegen met alle liefde iemand weg maar uitlenen/verhuren nee daarvoor ben ik te zuinig op mn trailertje....

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:57

mijn schoonvader huurt hem dus wel uit en voor een echt klein bedrag per dag, alleen wel aan bekende mensen en mensen van de stal zelf én hij wil je rijbewijs of een kopie ervan hebben ivm schade of diefstal.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:58

nee, nooit. Mijn moeder is er veel te zuinig op, zelfs aan mij uitlenen gaat met moeite Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:05

Tessebes schreef:
Als je afspraken maakt over wat te doen in geval van schade, dan kan het best. Iedereen is verzekerd (WA) voor schade aan derden, dus dat kan het probleem niet zien.

Klopt, bij ons is het ook allemaal via de verzekering gegaan, en wat er dan mis gaat? Op zich niets, maar wat schiet je er mee op?
Je wacht weken tot maanden op je geld,
zelf moet je de trailer laten repareren wat veel tijd kost en waardoor je zelf zonder zit.
en in mijn geval wer de trailer niet mooier van de reparatie.
Daarna werden we door diegene die met mij toen meereed ook nog scheef aangekeken dat we zo moeilijk deden; "Zo slecht hebben jullie het toch niet?"

Ik heb misschien 8 keer iemand ergens mee naar toe genomen en in meer dan de helft van de gevallen sloopte het gast-paard wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:32

Nee
Ik leen hem hoogstens uit als iemand helemaal in nood zit, maar anders niet. En bij nood denk ik aan DA oid, niet aan concours.
Ik heb geen zin in het gedoe als er wat kapot is, of het gezeik, dat was al en heeft mijn paard niet gedaan.
Wij hebben er zelf ook hard voor moeten werken om hem te kopen omdat ik graag op concours wilde, dat moet een ander dan ook maar.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:28

De trailer hebben we vroeger wel eens uitgeleend. En echt alle beschadigingen aan die trailer zijn veroorzaakt door andere paarden/mensen.
De vrachtwagen lenen we absoluut niet uit. Wel rijdt mijn vader in geval van nood andere paarden/pony's naar een DA ofzo.
Maar verhuren/lenen, nee echt niet...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:34

In geval van nood zou ik het wel doen, bijv. als een paard met spoed naar de kliniek zou moeten.
Onze trailer heb ik nooit uitgeleend, wel een keer aan iemand aangeboden die zonder trailer zat.
Van die persoon weet ik zeker dat ze er netjes mee omgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:39

Absoluut niet (veewagen dan), in geval van nood ga ik midden in de nacht met stalgenoten naar kliniek of weet ik wat, en als ik een plekje vrij heb kan er altijd iemand (met een braaf paard!!!) mee, maar verder niet.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:17

Ja, wij lenen onze trailer wel eens uit aan een kennis. We vragen er natuurlijk wel een kleine vergoeding voor... dat gaat dan naar het trailerspaarpotje, voor onderhoudt enz. Knipoog Nu gaat dat wat moeilijker, want wij gebruiken de trailer zelf nu volop.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:24

Ik heb nog geen trailer maar ga er binnenkort wel eentje kopen.
Dan zal ik hem denk ik niet uitlenen, maar ik denk wel dat ik dan mensen zal wegbrengen tegen kleine vergoeding (ligt eraan hoever het is).

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:26

In principe niet, tenzij het een hele goede bekende is of in noodgevallen (zo is mijn trailer laatst naar Utrecht geweest met een paard dat koliek had)

Wegbrengen tegen kleine vergoeding is leuk, maar de vergoeding is nooit klein als je uitgaat van benzine kosten (zijn hoger als je met trailer rijdt), afschrijving en iets voor jouw tijd. Als je het uitrekend zal het reuze tegenvallen wat je in rekening moet brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:53

No way! ik heb mezelf heel veel dingen moeten ontzeggen om deze trailer aan te kunnen schaffen en dus ben ik er heel zuinig op.
Als de nood aan de man is en er staat een paard met koliek oid dan mogen ze me uit bed bellen, daar rij ik altijd voor. Maar als iemand een trailer wil hebben voor concours of een grote strandrit dan kunnen ze altijd terecht bij een trailerverhuur bedrijf.

boemel

Berichten: 8384
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:08

Nee, ik leen de trailer niet uit.

Ik weet hoe lastig het kan zijn om zonder trailer te zitten, maar ik heb daar geen zin in. Er hoeft maar 1x een idioot paard in je trailer te staan en er kan iets kapot zijn. Dan moet je altijd maar weer zien hoe het opgelost wordt. Of een ander maakt de trailer niet goed schoon.

Als iemand echt nood heeft, dan wil ik natuurlijk best helpen, maar voor normale dingen moeten ze maar een trailerverhuurbedrijf zoeken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:17

Nee, in principe niet. Iemand wegbrengen naar het een of 't ander is wel bespreekbaar. Hangt helemaal van de situatie af, een noodgeval is wat anders dan op concours. Ik wil wel zelf mee en zelf rijden. Het is een splinternieuw ding. De eerste kras die er onherroepelijk op gaat komen maak ik dan toch liever zelf.
Eigenlijk heel dubbel en niet erg aardig, want ik heb zelf altijd dankbaar gebruik gemaakt van mensen die hem wel uit willen lenen... Die personen kan ik dan ook niet weigeren als ze het vragen, maar die vragen het toch niet, want die hebben zelf een trailer Haha!
Verhuren aan een onbekende doe ik echt niet, dan gaan ze maar naar een bedrijf.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:26

Ik val dus in herhaling, nee ik leen mijn trailer niet uit (uitzonderingen daargelaten)

in geval van nood rij ik zelf met mijn trailer en auto voor een ander

Zo heb ik Irene een aantal keren geholpen, de laatste keer heb ik met haar auto en trailer gereden omdat ze zelf geen E rijbewijs heeft Ach gut

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:35

grappig al die reacties, lenen jullie net zo slecht je auto uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:54

Klopt, die leen ik ook niet uit.
Net als de andere spullen waar wij hard voor hebben gewerkt.
Mijn vriend draait nog elke week over uren en ik niet meer door gezondheids redenen, maar 55 uur was voor mij eerst ook vrij normaal.
Daarom kun je je soms wat meer permiteren, willen anderen dat ook, moeten ze er ook maar voor gaan werken, heel simpel.
Want idd als je dan eens wat uitleent, is er bijna altijd wat stuk, maar dat word niet gemeld.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:48

onze trailer lenen we alleen uit aan mijn oom en tante. Wij hebben die van hun ook ruim een jaar iedere week geleend en als zij eens met twee paarden weg moeten dan lenen ze onze twee-paards trailer.

Daar staat tegenover dat mijn oom me ook weleens wil rijden als mijn ouders niet kunnen en dat schade netjes afgehandeld wordt


Mijn auto krijgt niemand Mijn neefje liet op de terugweg uit frankrijk een vriend even rijden...Auto total-loss in de vangrail en doordat het een eenzijdig ongeval was geen cent van de verzekering gekregen (en de betreffende vriend niet verzekerd) ...Weg geld en weg auto!

Ik ben trouwens helemaal slecht in dingen uitlenen Bloos
En als je het dan eens doet moet je weken, zo niet maanden, zeuren om het terug te krijgen Verdrietig

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 01:18

Onze staleigenaar heeft een trailer en wij kunnen die huren voor 7,50 per dag!
Zolang je de trailer maar weer leegmaakt/schoonmaakt na afloop.