voor bokkers die hun ruiterbewijs hebben (gehaald)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

voor bokkers die hun ruiterbewijs hebben (gehaald)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 16:38

Heey ik ga zondag mijn ruiterbewijs (proberen te) halen en ik vroeg me af of de vragen erg moeilijk zijn met theorie en waar ze op letten met praktijk. Vooral met buiten voorop rijden ben ik neit zo'n ster Schijnheilig maar wie kan mij helpen en/of geruststellen? Haha! alvast bedankt

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:44

Wees jezelf, zorg dat je laat zien dat je het paard onder controle hebt en de verkeersregels kent. Verder kijken ze of je een onafhankelijke zit hebt, kunt lichtrijden, soms ook de verlichte zit. En dan natuurlijk stap, draf en galop. Wij moesten zelfs een klein sprongetje doen, naast elkaar. Maar achter elkaar werd al goedgekeurd.
De theorie vond ik best zwaar, maar als je goed hebt geleerd, dan lukt het je wel.
Succes! Lachen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:54

Ik heb het heel erg makkelijk gevonden.. Me theorie vond ik dan wel wat zwaarder maar als je een beetje leert lukt dat ook wel.. En voor de praktijk moest ik een rondje door de bak stukje lichtrijden en doorzitten en een volte draaien. Toen naar buiten een sprongetje gemaakt en een galopje.. Thats all.. Had een leuke beoordeling want je hebt eigenlijk alleen onvoldoende en voldoende bij mij hadden ze allebei doorgestreept en goed neer gezet.. " trots"

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:18

Buiten alle evt. gevaarlijke situaties vermijden. Mocht je de weg even niet meer weten, stop dan VOOR de kruising en vraag het even na o.i.d.. Ik had bij mij in de groep een meisje die middenop de kruising bedacht dat ze eigenlijk niet meer wist waar ze heen moest. Tja, als je midden op een kruising stil gaat staan ben je dus gezakt....
Duidelijk achterom kijken, voor je ergens langs gaat/ afslaat en duidelijk richting geven...
Succes!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:22


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:34

Ik vond de theorie moeilijker dan het rijden.
Je moest eerst laten zien dat je stap draf en galop goed beheerst, toen een stukje verlichte zit en een klein sprongetje. (60 cm) en toen op de weg rijden let erop dat als je over een smalle brug rijd je in het midden rijd zodat ze je niet kunnen inhalen op een brug.
Een meisje ging bij ons helemaal aan d erechter kant rijden en was dus gezakt! veel suc6

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:41

bij mij werd het allemaal afgeraffeld.. en had ooknie het idee dat het erg professioneel was.. een ventje met zown zwarte zonnebril op.. twas nog net geen blues brother Haha!

de theorie vond ik ontzetendsimpel.. heb weinig geleerd.. wist veel al doormijn opleiding.. maar was met 10 miuten klaar en had er niet veel fout..

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:12

ik vond het allemaal erg makkelijk. Alle vragen hadden wij al in proefexamens gehad.
Ook het rijden stel niet zo veel voor. Als je je paard goed onder controlle hebt ben je zo door

succes alvast

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:14

Ik vond het vreselijk makkelijk, voor de theorie ben ik dan ook foutloos geslaagd. Praktijk stelde ook niks voor. Kan het eerst beste penny meisje nog in mijn ogen, maar dat hangt natuurlijk ook van de examinator af!

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:52

heyz,

Ik vond die ook heel makkelijk.. als je kan doorzitten, deftige cirkel kan galoperen ben je er al door.(voor de dressuur dan) Het springen gaat ook best wel hoor.. gewoon rechte lijnen rijden en dat is ook ok!

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:55

Niks om je druk over te maken hoor...ik was 11 ofzow toen ik het haalde.
Alleen was die vent bij ons wel heel erg oneerlijk..hopen dat jij een ander heb!

Veel succes hoor!En vooral niet druk over maken!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:59

Ik wil het ook een x halen maar dat springen moet dat nu buiten op een weiland?

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:12

Wij hebben gesrprongen in de buitenbak.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:37

Oh, de vorige groep bij ons van de manege moest het perse in het weiland doen en dan moest het ook uit galop.
Dat wisten ze niet dus ze hadden het nooit buiten geoefend.

Djangogirl in ieder geval heel veel succes en het komt vast wel goed hoor!

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:55

Het komt allemaal wel goed! Ik ben de eerste keer gezakt omdat de manegpony waarop ik zat nog nooit in het weiland gesprongen had en dat dus erg 'eng' vond. Maar de 2e keer geslaagd met alles goed en 3voldoendes Lachen je kan me verslag nog ergens lezen bij VvdD

Succes in ieder geval! Haha!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 16:00

hej bedankt iedereen me pony is best wel een schijterd en we moeten op een andere stal het halen dus ik hoop dat ie niet weigert Scheve mond
theorie maak ik me het meest zorgen over maar het is multiple choice toch dus dan valt het wat minder zwaar..

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 16:07

Ik vond het erg makkelijk, in de theorie ha ik een paar foutjes, en in praktijk geen een.
Terwijl ik toen een jaar of 10 was.
Maar ik weet niet of er tussentijds veranderingen zijn geweest.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 16:12

Een schietgebedje en gaan met die banaan. Ik heb hem op ponykamp gehaalt. Was toen 14. Had nog nooit gesprongen en die week voor het eerst buiten gereden. En netjes geslaagt. Ik vond het dus een eitje.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:00

Cinzano"]
Je kan op de site van manege de Prinsemolen een proef examen theorie doen: http://www.geocities.com/prinsemolen/kwis/index.html
[/quote]

Zijn wel erg makkelijke vragen of ligt dit nu aan mij Verward Zijn ze wel reeƫl?

[quote="Llewella schreef:
Ik vond het erg makkelijk, in de theorie ha ik een paar foutjes, en in praktijk geen een.
Terwijl ik toen een jaar of 10 was.
Maar ik weet niet of er tussentijds veranderingen zijn geweest.

Je mag je ruiterbewijs pas halen vanaf je 13de...?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:17

Klopt deze vraag wel?

3. 's Nachts moet je je licht aan hebben, Wat is de nacht?

*van zonondergang tot zonsopgang
*30 min voor zonsondergang tot 30 min na zonsopgang
*1 uur voor zonsondergang tot 1 uur na zonsopgang

Het 2e heb ik toch echt geleerd bij auto theorie Lachen
Maar nu is ineens antwoord 1 goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:26

Antw. 1 is de nacht. Maar je moet licht voeren vanaf antw. 2 Ik denk dat je dus de vraag niet helemaal snapt, ik eigenlijk ook niet... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:28

maar in de schermer (die 30 min dus) licht aan is toch ook wel raadzaam lijkt me ?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:55

Llewella schreef:
Ik vond het erg makkelijk, in de theorie ha ik een paar foutjes, en in praktijk geen een.
Terwijl ik toen een jaar of 10 was.
Maar ik weet niet of er tussentijds veranderingen zijn geweest.

Je mag je ruiterbewijs pas halen vanaf je 13de...?!
[/quote]


Ze bevelen het aan vanaf 12 jaar, maar het mag ook eerder, ik heb het ook eerder gedaan, maar sommige jongere kinderen zijn dan nog niet in staat om die theorie echt goed te leren.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:16

de praktijk moet tegenwoordi g buiten in een weiland of ander niet omheind groot stuk land. Een sprong van 60 cm moet je kunnen maken en netjes meekomen
verder wegrijden van de groep, dravenzonder beugels, eengalopje maken
Daarna eenstuk iop d eweg, met een aantal kruisingen. Om de beurt voorop, waarbij je moe t laten zien rekening te houden met de groep achter je. Dus nie t in je eentje oversteken, mar wachten totdat iedereen aangesloten is en je samen over kunt steken.
De theorie moe t je goed leren, want er kunnen pittige vragen tussen zitten. Maar het is prima te doen hoor

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:30

Bij ons waren ze erg streng op het bewaren van afstand ten opzichte van geparkeerde auto's. Zorg dat je daar niet te dicht langsrijdt, dus. En je hand uitsteken als je van richting veranderd.
Verder vond ik de theorie reuze meevallen.