KN Dressuur zadel vs Wintec vzh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

KN Dressuur zadel vs Wintec vzh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 21:09

Voor mijn fjord ben ik op zoek naar een 2e hands lederen dressuur zadel, heb nu n wintec vzh zadel en vind dat dat ding kraakt en piept bij t leven (herkent iemand dit), nu had het ruiterhuis een mooi KN dressuur zadel in de aanbieding, zag er prachtig uit, mooi soepel leer en zat helemaal te wauw, heb alleen 1 ding wat me beetje heeft tegen gehouden; ik ken het hele KN merk niet.

graag zou ik s iets horen van jullie, kenne jullie het en wat zijn jullei ervaringen ermee,? zowel positief als negatief.

alvast bedankt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:45

KN maakt imo hele fijne dressuurzadels. Hij dwingt je niet in een houding en dat vind ik wel fijn. Ze zijn van zeer goede kwaliteit en eigenlijk niet vergelijkbaar met een Wintec. Zo'n KN kost zo'n 1500 euro nieuw, dus als je hem voor een mooi prijsje kan krijgen, dan zou ik het zeker doen. (mits hij past natuurlijk)

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 21:54

met mijn wintec erbij komt het KN zadel op 450 euro, hij is helemaal goed, niet beschadigd en eigenlijl perfect (als ie past dan)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:59

Wat voor Wintec heb je en in welke staat?
Hoeveel kost het zadel zonder inruil?

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 22:00

wintec 2000 zgan, in mei dit jaar gekocht en netjes onderhouden, vraagprijs KN 750

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:01

Dus je "krijgt" 300 euro voor het zadel, dat is best redelijk. Ik zou het doen, als ik jou was!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 22:05

ja vond t zelf ook niet zo'n slechte deal maarja heb nog nooit van KN gehoord maar ondertussen wel t een en ander gevonden op t net erover, en hij kwam ook nog met n euroriding zadel aanzetten die was dus helemaal nieuw maar uit ander leer gemaakt en nieuwprijs was 770, maar was r niet zo weg van.

ik slaap r nog en nachtje over en zal morgen de knoop doorhakken, thanx voor je reacties, groetjes aan mijn hometown city den haag OK dan!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:07

KN heb ik goede ervaringen mee, heerlijk zadel!!
Prijs is inderdaad redelijk, dus als ie past zou ik er ook voor gaan

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:18

Carolinef schreef:
ik slaap r nog en nachtje over en zal morgen de knoop doorhakken, thanx voor je reacties, groetjes aan mijn hometown city den haag OK dan!


Ik zal het morgen doen. Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:00

Mijn wintec pro dressuur 2000 piept ook!!
Eerst dacht ik dat het aan mijn redelijke kont lag Haha!
Maar toen er een meisje van formaat dennenaald op ging zitten piepte die nog even hard.

Hij zit verders wel lekker, maar ga toch sparen voor een echt leren zadel.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:06

Ik denk dat hij met een Euroriding Jade aan kwam zetten. Ze zeggen zelf in Drunen dat dat niet zo'n goede kwaliteit is (Argentijns leder etc.).
Ik ga voor een Euroriding Luxor (met zo'n bruin handje eraan)!
Ik denk dat het een heel reeele ruil is wat je doet, KN zadels zijn heel duur.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:40

Lijkt me een goede deal !
Een KN is qua prijs en kwaliteit niet te vergelijken met een Wintec; 750 euro voor een in goede staat verkerende KN is niet verkeerd.
De Euroriding Jade is het goedkoopste model van dit merk en kwalitatief niet te vergelijken met bijv. de Luxor of de Diamant.
Een nieuwe Jade zou ik niet kopen, dan liever een goede tweedehands Luxor of Diamant.
De Luxor en Diamant zitten nieuw in ongeveer dezelfde prijsklasse als de KN.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:59

KN zijn super zadels!
Ik heb er ook eentje, die is 7 jaar oud, maar dat zie je er absoluut niet aan af. Niet kaal, geen krassen, helemaal niks!

Controleer wel bij een 2dehands zadel heel goed of de kussens recht zijn. Mijn zadel is duidelijk van een erg scheef persoon geweest, was helemaal naar 1 kant gedrukt. Opnieuw op laten vullen, opgelost.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:06

Ik heb een KN van 13 jaar en ik moet er niet aan denken om hem te verkopen het is een zuper fijn zadel.

Maar dat is opzich geen verkeerde deal want een KN zadel 2e hands is heel moeilijk te vinden want haast niemand wil z'n zadel kwijt

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:00

KN, Stubben, Kieffer, Passier en Euroriding zijn zeer bekende merkzadels en vallen ook absoluut onder de A merken. Deal als bovengenoemd, mits passend op je paard, zeker doen. Realiseer je wel dat een dressuur een andere zit heeft dan een veelzijdig en dat springen hoger dan ,5 m een uitdaging wordt!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 02:01

Doe mij maar een KN, een ander zadel hoef ik niet! Goede zadels, gaan lang mee, goede pasvorm voor paard en ruiter, ongedwongen zit en toch stevigheid. Geeft een goed gevoel. Wat wil je nog meer?

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 02:43

Ik heb ook een KN, ZIt heerlijk... Het enige nadeel is dat ik een 17,5 inch heb denk ik wat hij is eigenlijk net iets te klein voor mij. Maar ondanks dat vind ik het een top zadel. KN staat voor Karl Niederhaus. En is als ik het goed heb van Oosterijkse produktie. Ik heb de mijne niet veel betaald en krijg en nu nog(ik heb hem al twee jaar) meer voor terug dan wat ik ervoor betaald heb. Ik geloof dat die winkel toen een fout heeft gemaakt . Het was tijdens de wisseling naar de euro en ik heb in guldens betaald maar had volgens mij euro moeten zijn.. Dus als ie past zeker doen. Met name het oude type is erg gewild..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:51

sabineG schreef:
KN staat voor Karl Niederhaus.


Klopt niet, het is Karl Niedersüß (heb mijn KN toevallig hier naast me staan).
Komt inderdaad uit Oostenrijk.