paardje via dierenbescherming?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 15:17

Aangezien die merrie niet doorgaat Scheve mond\ , ben ik nog steeds op zoek naar een paardje erbij. Liefst eentje waar wat mee te doen is geweest, dus een verwaarsloods o.i.d. Hoe gaat dat bij de DB, en welke kosten zijn eraan verbonden? Ik zag nl. ergens een topic erover, maar kan het niet weer vinden...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 19:54

De dierenbescherming heeft ook een internetsite. Wie weet is het wel http://www.dierenbescherming.nl
Ik zou daar eens informeren. Je zou jezelf als opvangadres aan kunnen bieden.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 11:29

dank je! We hebben uiteindelijk via de dierenambulance en een hele omweg het telefoonnummer gekregen van iemand die gaat over de herplaatsing. Moet morgen haar ff opbellen. Ik ben benieuwd hoe zoiets gaat!

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:47

Ja, dat vind ik nou eens goed! Een paard bij de dierenbescherming vandaan. je leest wel eens van die verhalen van paarden die mishandelt zijn. dan denk ik wel dat ik ze allemaal wel wil kopen! Zo zielig. maar ja ik mag geen eigen paard dus dat gaat ook niet door.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 17:27

als je een paard vindt, laat het ons dan effe weten.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 17:48

haha ja zal ik doen! Haha!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:17

Is echt een goed initiatief! Maar niet altijd evenmooi als je verwacht... Je hebt best kans om een "verknipt" paardje te treffen, waar je gewoon niets meer mee kan.... Hopen dat als het doorgaat dat je een paardje treft die nog niet helemaal verknipt is, en waar je een goede band mee op kan bouwen!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:29

Kevin is ook een paard waar veel mee te doen is geweest, is ook een "verknipt" paard, maar geweldig om daar dag in dag uit mee bezig te zijn hoor!! Ik weet niet wat je achterliggende gedachte is, wil je het paard oplappen en weer verkopen of voor jezelf houden?
De laatste optie is de beste naar mijn idee, ik heb nu bijna 5 jaar werk in Kevin zitten en dat is niet altijd over rozen gegaan, maar nu heb ik ook een paard die voor mij door het vuur gaat!! Kevin is wel onverkoopbaar, hij heeft nou eenmaal streken en rottigheden die je een ander niet aan wil doen en niemand zou hem ook willen kopen, ik wil hem zelf ook niet verkopen hoor, voor geen miljoen!!!
Maar het blijft een onvoorspelbaar paard, vandaar dat hij dus onverkoopbaar is.
Maar ik neem aan dat je het paard gewoon voor jezelf wil? Echt een nobel streven hoor!
Ik zou er ook nog veel meer willen hebben maar de knip is na Kevin, Freddie en Mistral een beetje leeg geraakt, maar ik snak toch ook een beetje naar een paard erbij waar niets aan mankeerd, een beetje lucht tussen alle pijn.
Ik hoop dat je er snel 1 vind!!

Succes!
Groetjes, Tanja.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 22:40

ben blij dat jullie het met me eens zijn, en dat ik geen negatieve reacties heb gekregen. Haha! Ik wil het paardje idd voor mezelf houden. Maar of ie verknipt is, kun je denk ik niet heel direct zien Verward Denk dat kost denk ik wel tijd, omdat ze toch in het begin anders zullen reageren als dat je zelf denkt. Maar goed, ik hoop dat het allemaal gaat lukken, en ik hou jullie op de hoogte!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 23:44

Of ie verknipt is merk je idd pas na een tijdje als je hem gaat leren kennen, maar nogmaals, sla jij je daar goed doorheen met je paard, heb je echt een vriend voor het leven!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:33

Die paarden die door de dierenbescherming terecht komen zijn meestal mishandeld in de zin van verwaarlozing. Niet zozeer omdat er een idioot iets mee uit heeft gehaald. Dus dat verknipte zal wel meevallen.