Hoeveel verdien je in de paardenbranche?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 22:10

Hoi hoi,
Ik weet dat het geen vetpot is in de paardenbranche, maar hoeveel is niet veel? Stel dat je een fulltime baan hebt, met diploma's en zo en je werkt op een manege met stalwerk en lesgeven, wat verdien je dan ongeveer? Oh ja, ik hoef niet te weten dat het zwaar is en zo, ik wil alleen die feiten weten!! Alvast Bedankt! Groetjes Danielle

_________________
**I love Roderick**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Danielle op 2001-10-13 22:11 ]</font>

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:14

Denk aan het spreekwoord.
Mensen met paarden hebben een hemel op aarde, maar als ze sterven valt er niets te erven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:22

Ik denk toch dat je dan de tabellen voor het minumum jeugdloon maar eens ter hand moet nemen. Ik denk dat dat wel reeel is.
Veel stallen betalen hun personeel grotendeels zwart uit . Je moet dan denken aan f10,- per uur zwart en voor een paar uurtjes op de loonlijst.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:26

in de paardenwereld moet je blij zijn met het minimum loon.
das niet veel Haha! ik spreek uit ervaring...
ik werk zelf op een manege en geef daar ook les.
een groot deel van mijn loon gaat op aan de stalling van mijn paard.
plus de rest: ontwormen, smid, enten, veearts ed...
op het net kun je zoeken wat het minimum loon voor jou leeftijd is.
vergis jezelf niet in stalwerk want dat kan best wel tegen vallen.
toedeledoki
gillian

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 10:14

Zeg maar gerust niets. Zeker niet als je nog eigen paarden hebt. Die kosten meer als je verdient. Aan prive-lessen geven verdien je nog het beste. Houd maar rekening met het minimum loon.

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:18

En wanneer je dan zelf een manege of stal beheerd (zal beheren)?
Verdien je dan meer of is dat ook minimaal?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:21

ik wil ook graag de paarden in. He tliefst op een hengstenhouderijw erken of er zelf eentje (zal vast nooit gebeuren), natuurlijk wil ik zelf ook een paardje (of meerdere), maar ik wil iig les gaan geven en dan nog iets anders erbij doen.

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:27

Ik weet nog niet precies wat ik wil worden.
Iets met paarden lijkt me erg leuk.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 14:36

Je kunt alleen veel verdienen als je of: al heel veel geld hebt (dus zelf een fokkerij oid kan oprichten)
of: je heel erg goed bent in de sport, dus dat je paarden kan inrijden of net zo goed bent als Anky, die vraagt iets van 150 gulden per uur priveles

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 15:37

In de paarden valt NIX te verdienen. Als je rijk wilt worden dan moet je iets anders gaan doen.

Ik verdien gewoon het minimumloon

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 15:55

enw at doe jij dan: boxn uit mesten, hihi
Als je paarden fotk (hele goeie) kan je okw el aardig verdienen, Johan (friezen fokker) heeft laatst een veulen voor 10.000 en een veulen voor 8.500 verkocht. Die ene had niet eens een 1e premie, die andere wel.
Maar als je een manege (bleh) of hengstenhouderij(:))), enzo hebt kunje veel verdienen. Ik ben van plan om klein te beginnen, gewoon ergens paardjes stallen (het liefst waar ik eventueel ga werken), en dan er verder mee gaan, beleren zou ik eventueel ook willen doen (hihi)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:00

ooow ja, ik heb ook grootste plannen, zoals een eigen pensionstal ofzo
Maar het is gewoon echt bijna niet mogelijk

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:03

Wat ik doe: veel rijden. longeren. invetten. kleine dingetjes opruimen, ben een soort manusje van alles. Zo nu en dan als mijn baas en zijn vriendin voor de handel op weg zijn mest ik de stallen maar dat is heeeeeel weinig.

Met paardenfokken is wel wat te verdienen maar ook niet bijzonder veel. Denk aan alle DA kosten, Dekgeld, De merrie moet onderhouden worden ed.

Kortom: in de paarden is gewoon WEINIG te verdienen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:08

Ik heb het ook gedaan en ik zal maar niet vertellen wat ik vediende.
Daarnaast is het ook heel zwaar werk en moet je goed tegen gezeik kunnen . Zeker als je op een pension stal werkt.
Les geven is ook niet alles. Zomers is het leuk maar s'winters gaan de lessen gewoon door en sta je daar in die koude bak.
Dan nog al dat uitmest werk Misselijk
Denk er heel goed over na en maak hele duidelijke afspraken met je werkgever.
Er zitten enorme oplichters tussen. Extreme duivel

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:13

Mij leek het ook zo leuk om 'in de paarden' de werken.
Ik had, net als jij, van die dromen en dan maakte het niet als je hard moest werken enzo.

Ik ben toen ook met de opleiding Paardenhouderij begonnen en toen kwam ik erachter...
vooral van de stages. het was echt verschrikkelijk gewoon.
na 2 maanden ben ik ermee gestopt.
wat ik heb geleerd is: je kan alleen wat bereiken in de paardenbranche als je heel veel geld hebt en anders kan je het gewoon vergeten en ben je de rest van je leven stallen aan het uitmesten

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 17:13

Ik ben het eigenlijk ook wel met steef eens, als je bv een houderij(hengsten) of zo wilt hebben moet je eerst wel 10 jaar werken dan kun je misschien een mooie stal kopen waar wei,bakken,stallen inzitten k weet niet hoeveel zoiets kost maar wel meer dan 10 miljoen of zo, nou dan moet je paarden hebben die moesten worden onderhouden ja dat is niet makkelijk! Ik wil ook graag zoiets hebben maar ik trouw gewoon met een rijke vent(hahahaha)

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 17:15

Hoi hoi,
Bedankt voor de reacties, maar ik ben ook niet van plan om full time in de paarden te gaan, het is voor mij een hobby, meer niet, nou ja en een beetje lesgeven aan beginnertjes vind ik ook leuk. Ik was er gewoon nieuwsgierig naar! Om te weten hoe weinig weinig nou is!! Maar minumumloon is wel heel erg weinig!
Groetjes Danielle

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 17:51

Met lesgeven is dus wel wat meer te verdienen, daarom word het ook zoveel zwart erbij gedaan. Lijkt het jouw echt wat om avond in avond uit les te gaan lopen geven?

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 17:56

Nee, joh, absoluut niet, maar ik geef nu op de zaterdag als bijbaantje 2 uurtjes de beginnertjes op de manege les en dat vind ik hartstikke leuk! Ik wil na mijn studie dan 4 dagen per week "gewoon" gaan werken en dan die andere dag wat lesjes of zo! En ik vind die beginners nog het leukste ook! Zo schattig en enthausiast! Groetjes Danielle

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:13

Persoonlijk hoop ik later een huisje te kopen met wat grond erbij (zijn we al druk naar op zoek), dan wil ik graag een bak bij huis. Als ik dan 1 of 2 pensionpaarden erbij zou hebben (moet er natuurlijk wel ruimte voldoende zijn, want we willen ook nog een paardje dat voor de kar kan), dan zou ik qua paarden van mezelf mischien net onderhoudsvrij zijn (in maandkosten). Dat lijkt me wel wat! Bovendien de gezelligheid van anderen over de vloer. Ik weet helemaal niet of het door kan gaan. We moeten eerst een ander huis hebben, 't is alleen allemaal zo duur! Ik heb ook wel eens gedacht om sowieso dat paardje voor voor de kar, en dan die van mij, en als ik dan een bak heb, beginners lesgeven op mijn eigen paarden. Voordeel: mocht ik zwanger worden, dan ben ik verzekerd van dat mijn paarden beweging blijven krijgen. Ik vindt het zelf erg leuk om te doen (lesgeven). Nadeel: vind ik het leuk dat anderen op mijn paarden rijden? Hoe gaan ze met de paarden om. 't Is natuurlijk wel zo dat ik de kids dan zelf opleidt, en dus bijbreng wat ik belangrijk vind, en hoe ik wil dat ze met de beesten om ga....

Toekomst plannen.... zijn erg leuk om te maken!


Wat er van uit komt? Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:32

Veel uren maken, geen priveleven, veel plichten en weinig rechten. en je kunt er niet echt van leven.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:59

Ik denk dat de enige tak in de paardenwereld waar je nog redelijk geld mee zou kunnen verdienen de handel is. Maar om goed geld te kunnen verdienen moet je eerst enorm investeren en waar haal je dat geld vandaan? Ik denk trouwens ook niet dat Anky v. Grunsven veel geld verdient hoor. Okee 150 gulden voor een priveles klinkt veel maar enig idee hoe veel het runnen van zo`n topdressuurstal per jaar kost?

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:07

nou ik wil later graag fysiotherapie bij paarden gaan doen, iemand enig idee hoeveel dat verdient??

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:19

Tsja..niet veel he!Ik wou het ook zo graag, maar door alle verstandige adviezen ga ik maar voor ene middenweg..Paardenhouderij&management, dat is dus meer de management kant op waardoor je niet te praktisch bezig bent, maar nog wel iets met paarden te maken hebt. Kan bij bijv. Larenstein in Deventer of een Has( bijv Den Bosch)
Er is, weet ik sinds afgelopen weekend, ook een soort lerarenopleiding paardenhouderij, de Stoas. Weet ik niet veel van, http://www.stoas.nl vast wel Haha!