Wat voor huur weitje+container

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Wat voor huur weitje+container

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 20:16

Ik kan een mooi droog weitje (800 m2) + container met box huren. Op een rustige plek vlakbij het bos. Moet dan wel zelf voeren, stro/hemparade en hooi aanschaffen en voor water zorgen. Dus helemaal self-supporten. Wat vinden jullie een redelijke maandhuur. Ik huur het landje tot half april omdat ik dan een weide ga pachten van Staatsbosbeheer en zij willen zelf een tinker kopen die dan op hun landje gaat staan. Lijkt een goed plan. Nu staat mijn tinker nog in volpension waar ze maar een paar uur naar buiten mag in de winter. Ik moet de eigenaar van dit landje nog bellen om over de huur te onderhandelen. Ben benieuwd naar jullie reacties!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:28

Ik weet niet hoe de prijzen bij jullie liggen, maar mij lijkt ong. 50 - 60 euro per maand goed betaald. Je moet tenslotte nog overal zelf voor zorgen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:38

ja zoiets dacht ik ook, misschien iets minder zelfs?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 21:11

Mm, ik dacht ook al aan 35/40 euro/maand, is toch nog 80/90 gulden. Zij hebben die zeecontainer dan net wel gekocht maar die is toch eigenlijk bedoeld voor hun aanstaande paardje. Dus alles wat dat weitje opbrengt gedurende 5 maanden is voor hen meegenomen. Ik denk dat ik aan hooi iets van 25 euro/maand kwijt ben als ik 1/3 pakje per dag neem. Sox zal wel niet veel in de box staan dus aan hemparade (mijn voorkeur) ben ik niet heel veel kwijt denk ik. Ik mis natuurlijk de faciliteiten die ik nu heb zoals water (afspuiten) en binnen/buiten zetten. Maar binnen/buiten zetten hoeft er niet te gebeuren, alhoewel er een aparte af te sluiten box in de container zit.

damaxes
Berichten: 256
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:52

weet waar aan je begint heb het nu ook en ik wil nu echt meer luxe hebben..
je moet echt voor alles zorgen..
je water zomers voor 2 paardjes 80 liter per dag naar wei brengen.. je hooi en hoe je het daar krijgt is ook weer iets..
als het veel regent is de wei zo een blubber boel...
en kan je niet meer rijden....
ik huurde zoiets ook toen der tijd met wei had ik een halve hectare en was toen in totaal met huur van container ... 630 euro per jaar kwijt....
het is goed koop ja maar als ik t nu uitreken ben ik ongeveer netzo veel kwijt als een iets luxere stal met stromend water en net zoveel hooi en stro pakken als ik wil...

succes met je keuze

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:19

mm ik denk dat ondanks dat 40 euro reeeler is , je moet denken aan een huurprijs van 60 euro omdat er al een omheining staat. Ik weet niet of eer een stroomdraad of een hek omheen zit maar meestal wordt daar ook nog huur voor gerekend.

Wij waren aan hooi vroeger 2,5 klein pak per week kwijt per pony, daarnaast kregen ze dan nog een emmer witlofwortel per dag erbij. Maar Sox is wat groter dus ik denk dat je op een pak of 3 in de week moet rekenen.

Als het een loopstal is waar ze vrij in en uit kan lopen dank ik dat je beter houtkrul kan nemen, dit wordt zowiezo veel minder nat, en je hebt minder mest af te voeren, want dat moet je ook nog ergens laten.

Toevallig vroeg iemand mij gister wat ze per maand voor een groot paard zou kwijt zijn met alles erop en eraan. Na wat rekenen met nieuwe prijzen kom je op een 70 euro per maand uit voor hooi, bodembedekking voer ed.

Al met al ben je dan in de wintermaanden veel goedkoper uit dan op een vol pensionstal. Maar je moet er dan wel 2 keer per dag heen ook als het heel slecht weer is.

En als er geen stroom is. Je hebt heel goede kampeerlampen die op batterijen een zee van licht gevenen energie zuinig zijn, dan heb je in ieder geval licht in je stal als je er bent.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:34

Ik huur een wei van een halve hectare, wel zonder schuilstal. De overburen geven water, en de hele buurt voert de paardjes bij ... (breng wel zelf dagelijks nog wortelen mee, brood, een schuif hooi, en een biet). Ik betaal 125 euro voor een vol jaar. Wei is goed omheind.