Paard verkopen op afbetaling...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Paard verkopen op afbetaling...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 21:33

Ik zit een beetje met een dilemma:

Ik heb iemand met intresse voor Maffick.
Zij wou Maffick op afbetaling kopen en daar ging ik mee accoord.

Heel wat gedoe tussendoor wat verder niet belangrijk is, maar nu vroeg ze mij of ze nog minder per maand kon betalen dan afgesproken.

Ik ga hier niet openlijk zeggen hoeveel hij kost en hoeveel zij wil betalen maar het komt erop neer dat er dan 3 jaar over de afbetaling gedaan zou moeten worden.

Ik vind dit nogal lang, niet echt gangbaar.
Ze zegt dat ze kan beloven dat Maffick een goed huis krijgt en ik wil niets liever natuurlijk, ze heeft al 6 paarden en het zag er daar op foto's goed uit.

Maar nou vraag ik me af, als je zo weinig per maand kan betalen , kan je dan wel al die paarden onderhouden?
Ze zegt dat ze haar paarden onderhouden moet, haar auto, kost en inwoning e.d, doet er verder niet toe, maar dan vraag ik me af; Heb je dan wel geld voor een 7e paard ? Verward

Ik weet niet wat ik hiermee moet doen, ik had voor mezelf besloten dat wanneer zij hem niet koopt dat hij dan naar een handelaar gaat.
Misschien banketstaaf maar ik raak hem gewoonweg niet kwijt, hij wordt mij te duur en hij doet verder weinig tot niks meer bij me.
Vind ik ook oneerlijk tegenover hem, hij moet zo gauw mogelijk weer een leuk baasje hebben dat fijn met hem gaat rijden etc.

Ik zit nu met buikgriep dus het enige wat er nou met hem gebeurt is in de wei staan en weer op stal, verder helemaal noppes, want de meid die hem normaal verzorgd als ik ziek ben zit met een gebroken sleutelbeen, dus kan ook niks

Dat terzijde allemaal, maar wat zouden jullie doen?


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 21:42

Ja idd, nou je het zegt; Wie zegt dat ze hem langer dan 3 jaar houdt ?
Zover had ik nog niet eens doorgedacht...

Ben benieuwd wat anderen hiervan zeggen, zit er best wel mee, volgens mij ben ik veel te goedgelovig en goedhartig...


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 21:57

Nee mijn gevoel zegt ook al zwaar dat ik het niet moet doen, en jullie bevestigen dit alleen maar heel erg.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 22:06

Nee vond het al zo vaag, 6 paarden, vreslelijk gek van Maffick, maar heel veel gedoe omtrend de betaling
Ze zou laatst al komen om hem op te halen, bleek de trailer kapot te zijn o.i.d.

Ik vetrouw het niet meer...

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 22:11

Ik heb tegen haar gezegd dat ik nog niets heb besloten, maar ik ben nu er wel over uit, niet doen.
Tis ook eigenlijk gekkenwerk,maarja je gaat nadenken over een goed huis, blablabla ( ik tenminste wel )

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 22:15

Nee nee, er is nog geen geld gestort. Gelukkig niet zeg.
Ik zal haar zo vertellen dat ik ermee afkap

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 22:19

Er is verder ook nog geen deal gesloten hoor, alleen de contracten waren klaar ( voor het eerdere bedrag ) en ze zou hem komen halen.

Maar nu kap ik gewoon de boel af, ze zei ook al: Als je het er niet mee eens ben begrijp ik dat en zijn we evengoede vriendin.

Prima dus

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 13:32

Zamero, ik vindt jouw tijd nog behoorlijk netjes ( voor een half jaartje zou ik nog ja zeggen )

Maar haar maandelijkse bedrag is nou ineens zo zwaar gekelderd dat ik dus 3 jaar met haar opgescheept zou zitten i.p.v een half jaar.
Het bedrag van mijn paard ligt dan ook wel een stukje hoger dan jouw shetlander denk ik Knipoog Dus dan kun je wel nagaan hoe weinig zij ervoor wil betalen.

Ik had zelf al zoiets van : Nee, liever niet, maar jullie hebben me echt de bevestiging gegeven, er is geen kip die met goede argumenten komt waarom ik het wel zou doen.

Heb trouwens niets meer van dr gehoord nadat ik mijn bevestigende mail heb gestuurd, gek he? Knipoog Tong uitsteken

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 14:50

Hoho trouwens Zamero, ik ga mijn shet niet verkopen! Heb ik pas een dikke week.
Het gaat om mijn rijpaard Maffick...
Kleine vergissing even Knipoog

Voor een shet zou ik 3 jaar al helemaal veel te lang vinden, dan zou ze een euro per maand betalen ofzo haha

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 17:14

Ik had haar eerst ook om een grote aanbetaling gevraagd, maar dat kon niet omdat ze net een operatie op haar veulen had laten uitvoeren en daarom krap zat.
Nou ja prima, dan maar gewoon een bedrag per maand blablabla.

Jullie mogen nu opzich ook best wel weten welk bedrag ze op het laatst bood per maand : 75 euro!!
Das toch idioot voor een groot rijpaard?

Als het nou een shettie was geweest, had ik gezegt oke, een paar keer dat bedrag, maar dit ligt toch iets anders...

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 17:31

Aha , iemand met echte eigen ervaring op het gebied ook nog.
Bij jouw is het dus verkeerd gegaan.

In eerste instantie draaide het mij niet om het geld maar om Maffick.
Maar nu ik een nieuwe pony heb ( shetje ) kan ik natuurlijk ook altijd wel een beetje extra geld gebruiken dus dat is nu ook een beetje belangrijk Knipoog

Ik heb haar gezegd dat ze hem altijd mag kopen als ze bv geld kan lenen bij iets/iemand.heb haar wel gezegd dat ik hem nu wel weer duidelijk te koop zet ( had het een beetje laten sussen vanwege haar, ze zou hem in de herfstvakantie komen halen )
Ik hou hem deze maand nog en mocht ik hem dan nog niet kwijt zijn gaat hij naar een handelaar ( probeer wel een beetje een fijne te vinden )
Hij wordt me te duur, en voor hem is het ook niet leuk om maar een beetje te niksen, al helemaal niet met de aankomende winter!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 17:58

Whoops, ben er net een beetje achtergekomen dat deze dame ook op bokt zit...

Is het nu niet erg banketstaaf dat ik hier een topic over haar heb geopend??

( ze reageert trouwens op veel paarden die te koop staan )

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 21:37

Jep ik heb al wat terug,met een voorstel van haar, maar ik ga hier niet verder meer iets over uitwijden op het forum omdat ze dus ook hier zit.Mochten jullie willen weten wat, PB me dan maar
Vind het een beetje banketstaaf om alles neer te zetten en had dat ook niet gedaan als ik van te voren wist dat ze ook een bokker was.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 13:34

Maffick staat nou gewoon weer te koop(voor minder dan ik hier eerst vroeg weliswaar ) tot einde november, dat is echt mijn limiet.
Mocht hij er dannogniet zijn is het pech, maar dan is het gewoon afscheid nemen ennaar een handelaar doen

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 18:12

Zamero( en anderen), ik beweer ook niet dat deze dame slecht zou zijn voor haar paarden en ging ook accoord met het eerste bedrag dat me geboden was.
Contracten had ik al klaar.Ik stemde erop in, leek me leuk als Maffick naar haar toeging.

Maar het punt is dat het maandelijkse bedrag verminderd werd, en daardoor zou het dus 3 jaar gaan duren, en dat is me dus een paar tikkies te lang.
Ik heb nooit gezegd dat ze misschien slecht voor haar paarden zou zorgen, heb alleen gezegd dat ik me dan afvroeg hoe ze dan die paarden kon onderhouden.

Ik heb ook niet gezegd dat ik haar niet zou vertrouwen in de bataling, dat ik bang was dat ik mn geld niet terug zou zien.

Het ging mij gewoon om de duur en de risico's daarvan...

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 18:41

Haleluja prease the lord!! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 26 bezoekers