vliegen-uitrijdekens: ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

vliegen-uitrijdekens: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 13:27

Wie heeft er ervaring met het rijden met een vliegen-uitrijdeken? Met of zonder hals maakt niet uit, en ik hoor ook graag zowel positieve als negatieve ervaringen. Alvast bedankt! Lachen


[Edit] suffe typo
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-06-04 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

JazzOrlando

Berichten: 1405
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:30

Een vriendin van mij heeft deze:
Afbeelding met zadeluitsparing. Zij is er heel tevreden over. Geen gezeur dat je zelf in je zadel schuift omdat je op de deken zit en lekker snel op en af te doen Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 13:33

Dank je! Ik zoek ook ervaringen met specifiek deze dekens:

Tackshop:
Afbeelding

Divoza:
Afbeelding

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:38

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb toevallig gisteren nog even met een meisje gesproken dat er erg tevreden over was.
Helion staat aan de rand van de Drunense Duinen en het is echt ellendig om te zien hoeveel last paarden (en ruiters Knipoog) van die vervelende vliegen en dazen / horzels hebben.
Het meisje waar ik gisteren even mee stond te praten vertelde dat ze erg tevreden was over de vliegendeken.
Voor de buik en voor de overige onbedekte delen gebruikte ze een spray, en de rest zat fijn verstopt onder de deken.
Ze zagen er allebei erg blij uit, dus ik denk dat het een goed idee is om zo'n deken aan te schaffen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:44

Karin schreef:
Dank je! Ik zoek ook ervaringen met specifiek deze dekens:

Tackshop:
[image]



Van dit materiaal/ merk heb ik een normale vliegendeken. Vind de pasvorm echt waardeloos, flubbert alle kanten op. 1 keer gebruikt en nu ligt hij zielig te zijn in de kast.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:28

ik heb in Brabant altijd met zo'n vliegennet gereden, ik deed hem over het zadel en maakte maar 1 buiksingel vast, de andere bond ik op (dat paste niet goed, die ging steeds los met rijden.

Wat ik wel altijd moest doen, was de deken even weer naar voren trekken na een drafje of galopje (jaja dat deed ik nog in die tijd Haha! )

Morrie woont nu in het Gooi en voor die 10 dazen daar doe ik dat net niet om, ik heb hem al beloofd aan iemand in Brabant die net 2 Norikers heeft aangeschaft.

Ik had wel een behoorlijk groot net, een maatje te groot zeg maar, omdat ik hem over het zadel deed.

Een net voor jezelf is ook wel handig, wie vindt dat ff uit???

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:43

Hé Ka nu moet het niet gekker worden hoor.
Ik zit er namelijk ook aan te denken om de deken die jij boven aan het staan te kopen
Ik ben alleen nog even opzoek naar de 215 versie.

Ik heb voor in de wei de Bucas buzzoff deken, maar die vind ik te duur om tijdens het rijden te gebruiken.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:09

Goede vraag inderdaad! Ik rijd zomers met Jurga buiten, met een vliegendeken erop (geen uitrij) en een vliegenhals met oren eraan aan de voorkant, helemaal ingepakt dus. Ik ben daar wat vliegenoverlast betreft erg tevreden over, maar het is veel werk om alles er fatsoenlijk op te krijgen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 17:14

Ik wil het liefst een deken waar je ook nog een beetje fatsoenlijk tempo mee kunt rijden. Dus niet eentje waarmee je alleen stapritjes kunt maken omdat-ie anders uitscheurt bij de schouders, ik wil wel gewoon flink kunnen draven en galopperen met zo'n ding op, vandaar dat mijn voorkeur nog het meest uitgaat naar eentje die je voor het zadel vastmaakt (als een gewone uitrijdeken) en niet bij de borst. Maar ja, dan heb je weer geen hals.

_Marleen_

Berichten: 2921
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Edam

Re: vliegen-uitrijdekens: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:35

Heeft je paard het niet veel sneller warm met zo'n vliegendeken (met hals)?
En gaan ze niet snel schuren met draven?

Deze van HH vind ik er wel goed uit zien...
Afbeelding

Afbeelding

xxx Marleen

Anoniem

Re: vliegen-uitrijdekens: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:39


Anoniem

Re: vliegen-uitrijdekens: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:21

Ow ja, deze maar dan met zadel uitsparing

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Re: vliegen-uitrijdekens: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:00

Ik heb deze:

Afbeelding

en deze:

Afbeelding

De tweede gebruik ik eigenlijk nooit meer, heeft niet zoveel nut aangezien maar een stukje bedekt is.
De eerste (ook met zadeluitsparing) had ik speciaal gekocht omdat het op de pensionstal waar m'n paard gestaan heeft, stikte van de dazen.
Het is een hele stevige deken (niet zo licht en dun als die van HH), zal zeker niet scheuren
En je redt het makkelijk in een enorme zwerm dazen Ja
Verder kan je de hals er ook afhalen want die is met klittenband vastgemaakt.
Ik weet niet welk merk het is, maar ik heb de deken gekocht bij Hippo's hier in België (Hipporama in Nederland) voor ongeveer 50€.

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Re: vliegen-uitrijdekens: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:02

Oh ja, vriendin van me heeft die van HH.
Ze is er wel tevreden van, maar het is wel al haar tweede deken, want ze zijn niet zo scheurvast.

Anoniem

Re: vliegen-uitrijdekens: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:31

3 jaar oud topic --> slotje.