Paard kopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Paard kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 19:14

Ik rij nu bijna 1.5 jaar. Ik mag waarschijnlijk volgend jaar ofzo een paard hebben. Ik rij in de les B/L1 niveau. Maar ik weet eigenlijk niet zeker of ik dat wel wil. Iedereen zegt van: gewoon doen! Maar ik ben bang dat ik te weinig tijd heb, of het niet leuk vind om alleen maar op 1 paard te rijden. Op zich zou ik wel genoeg tijd hebben, want ik ga 2/3 keer in de week naar verzorgpony's en ik rij ook nog 1 keer in de week in de les. Maar ik zit volgend jaar in de 4e van de middelbare school. Dus misschien dat ik dan minder tijd heb. En mijn ouders hebben totaal geen verstand van paarden, dus de verantwoordelijkheid ligt dan wel helemaal op mij.Wat moet ik doen? Verward

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:18

Als je er niet voor de volle 100% achter staat zou ik het lekker niet doen. Blijf lekker bezig zoals je nu doet en als je op een gegeven moment het idee hebt dat je er wel klaar voor bent kan je altijd nog een paardje kopen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:28

Mijn idee. paard is zo gekocht, maar de tijd om het te blijven doen is toch wel iets anders. Ik zou voorlopig op deze manier doorgaan en eerst school afmaken. Zeker als je nu nog helemaal niet zeker bent van jezelf. Stel dat je het paard of pony vanje leven tegen komt, kun je altijd nog zien...

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:35

Ik dacht dat ook , ik reed zo een 5 jaar toen ik mijn paardje kocht.
Er moet geld zijn , er moet tijd zijn. Wij hebben geld, maar tijd was er te kort, dus staat beauty op een manege.nu heb ik enkel nog te rijden, poetsen ed. Buitenzetten word gedan , gemest word gedaan , gevoerd word gedaan. als er iets is met je paard merken de mensen die er lopen het wel.
Maar anerhalfjaar vindik wel redelijk kort. Maar als je al verzorgponys hebt en echt zeker bent van je stuk zou ik het gewoon doen

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:48

als je er nie zeker van bent of je het wel echt wilt, niet doen!!!
dan kun je beter ff wachten en desnood over een paar jaar een paardje kopen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:50

Ja, iedereen heeft het al zo'n beetje gezegd.... Als ik jou was zou ik het ook niet doen... Het moet natuurlijk niet zo zijn dat als je een paard hebt je er met tegenzin naartoe moet gaan..

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 20:40

Ik zou er sowieso nog een jaar mee wachten. Dus ik zie dan wel verder denk ik. Maar ik zou nooit met tegenzin naar een paard toegaan hoor! En al helemaal niet als het de mijne is! Knipoog Bedankt voor de tips trouwens.

Annetjuh Pling

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:47

Eerst een verzorgpony/paard nemen. Zo kan je zien of je het leuk vindt om op 1 pony/paard te rijden. etc...

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:55

ja ik ben het met de rest eens, als je er niet zeker van bent NIET DOEN! en kijke lekker verder misshien denk je er over een jaar heel anders over!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:58

Tsja, ook ik kan niet anders zeggen dan dat je een paard moet kopen wanneer je er zelf helemaal achter staat. Als je zeker weet dat je voldoende tijd, geld en kennis hebt om een paard goed te kunnen onderhouden.
Wanneer je hieraan twijfelt, dan kun je beter nog een tijdje lekker op je verzorgpony blijven rijden!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:35

Dat jij jezelf deze vraag al durft te stellen, vind ik getuigen van een heel groot verantwoordelijkheidsgevoel!! Daarom hoef je het inieder geval niet te laten..Ik wilde je hier even mijn complimenten voor geven..
Verder, bij twijfel zou ik het niet doen..Als je straks zeker van je zaak bent,kan het altijd nog..Een paard is sneller gekocht,dan verkocht..
Succes!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 20:12

Citaat:
Eerst een verzorgpony/paard nemen. Zo kan je zien of je het leuk vindt om op 1 pony/paard te rijden. etc...


Eh...ik zei dat ik twee verzorgpony's heb...

En KellyenXena? Bedankt! Haha!

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:36

Als ik jou was zou ik voorlopig nog lekker op een manege blijven rijden en voor je verzorgpaardjes zorgen, zeker als je er zelfniet helemaal achter staat. Ten eerste valt er enorm veel te leren, ik rijd nu al 10 jaar, verzorg nu de paarden van ene vrouw die ZZ zwaar nationaal rijdt, nou, ik besef nu pas hoe weinig ik eigenlijk weet (longeren, bandageren enz.) zijn dingen die je weinig tegen komt, nougoed, wacht er in ieder geval nog even mee tot je klaar bent met het 4e jaar van je opleiding! Zal erg schelen.

Groetjesss

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:40

Ik vind het heel verstandig van je dat je er zelf al vraagtekens bij zet.
Blijf lekker op de manege rijden en zoek daarna eerst eens een verzorgpaardje, daarna kun je altijd nog zien of je een eigen paard wil.
Er komt inderdaad ontzettend veel bij kijken.