Dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 21:31

Even een verhaal vooraf. Ik werd via via gevraagd of ik van iemand een paardje eens per week wilde rijden, klonk wel leuk en besloot dat ik maar eens op bezoek moest gaan.
Vandaag ben ik wezen kijken bij die mensen, overigens hele lieve vrouw met 3 mooie paarden. Het paard waar het omgaat is een 4 jarige merrie, een echt knuffeldier maar moet nog veel leren met het rijden. Nadat ze gelongeerd was ben ik erop gestapt. Ze snapte nog niet alles maar opzich ging het wel redelijk, ik denk dat een heel ervaren ruiter zou zeggen dat ze netjes liep maar ik ben een beetje een schijtert wat dat betreft. Telkens met haar hoofd op en neer, ze is nog erg stram in de mond en met de draf vloog ik bijna uit het zadel. Ik zat behoorlijk gespannen omdat ik een beetje bang was.
Mijn vader die ik had mee genomen was erg enthousiast vooral toen hij hoorde dat ik elke maand een wedstrijdje mocht rijden. Die wedstrijden doen mij niet veel vanwege mijn gezondheid, denk dat dat te zwaar wordt maargoed....

Nu is mijn vraag, wat is een goede oplossing, morgen bel ik de mensen op om te zeggen of ik het wel of niet doe, en zit dus echt met een dillema. Aan de ene kant is het misschien niet wat voor mij omdat ik een angsthaas ben maar aan de andere kant is het ook weer een uitdaging. ALS ik het doe, ben ik wel van plan om goede instructie te nemen....

Wie helpt mij verder?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:37

Ik zou het wel doen hoor!
Je kan het toch altijd proberen.
Gaat het niet, dan kunnen ze toch altijd nog op zoek gaan naar een andere berijder.

Leuke uitdaging JOH!!

Succes!!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 21:38

Heej leuke reactie, je hebt eigenlijk wel gelijk hoor....maar toch, ik denk dat ik een slapeloze nacht tegemoet ga!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:41

als je goeie instructie neemt dan moet het helemaal lukken! Je moet zowieso heel erg wennen aan een paard dit was de eerste keer dat je erop zat, weet je hoe zenuwachtig ik was toen ik voor het eerst op mijn paardje stapte :S ik zou het gewoon proberen, stoppen kan altijd! succes en slaap nou maar gewoon lekker vannacht want het is nergens voor nodig om niet goed te slapen Lachen !

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:48

ik zou het gewoon doen!!! je akn er alleenmaar van leren. misschien kom je over je "angsten" heen. en als je een goede instructische neem dan gaat het helemaal goed komen. en als het uiteindelijk toch niet lukt kun je er altijd over gaan pratenmet de eigenaresse.

heel erg veel succes er mee en slaap toch maar lekker he

groetjes

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:22

He Clien!!

Ik zou het ook gewoon doen hoor!! Leuke uitdaging en met een beetje hulp kan je altijd verder komen.
Succes ik hoor het wel!!!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 10:16

Zucht....ik weet het dus echt niet, gister was ik heel enthousiast maar vind het een beetje engig, ik denk dat ik vanavond gewoon bel en zeg hoe ik erover denk, misschien heeft ze zelf een goede oplossing, in elk geval bedankt voor de leuke reacties!

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:26

Angst en paarden zijn nooit een goede combinatie! Als jij al bang op een paard gaat zitten en er gaat dan echt wat mis, heb je kans dat je alleen nog maar banger wordt!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:45

Als jij zorgt voor goede begeleiding, kan je het doen. Denk erom dat een 4-jarige behoorlijk onverwacht uit de hoek kan komen. Ik denk dat je er verstandig aan doet, zeker in het begin, elke keer dat je gaat rijden, er iemand bij zet die weet waar hij/zij over praat. Goede begeleiding kan geven. Dat zal voor jou ook een stuk rustiger zijn zeg maar, dan wordt je zelf meer ontspannen en heb je meer vertrouwen. Dan komt het allemaal helemaal goed!
Ik wens je er heel veel succes mee, en geniet ervan dat je weer af en toe kunt rijden! Het is je van harte gegunt hoor!!!

Dat je in het begin een beetje gespannen bent is natuurlijk ook helemaal niet gek! Je moet dat paard ook eerst nog helemaal leren kennen toch? Dat gaat naar verloop van tijd wel weg hoor!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 11:12

Zucht...iedereen heeft goede reacties...weet echt niet wat ik moet, ik leg het maar ff bij me neer. In elk geval bedankt!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:09

DOEN, ik heb zelf een jonge ruin, toen hij net zadelmak was, wilde ik er zo snel mogelijk zelf op, maar toen ik ging draven en de rem niet kon vinden, vond ik er niets meer aan, wilde er gelijk af. nu gaat het gelukkig al veel beter, ik red me helemaal zelf met hem, maar als ik denk dat hij te fris is longeer ik hem gewoon voor het rijden. ik vertrouw hem nog steeds niet 100%, maar het gaat steeds beter.
datzelfde geld denk ik voor jou ook, ik zou het gewoon proberen en met goede begeleiding redt je het best. het vertrouwen moet toch langzaam groeien, geef het een kans!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:22

Gewoon doen meid! Je krijgt er alleen maar meer zelfvertrouwen van! En met goede instructie ook nog een betere rijstijl! Ik vind dat je ook (of vooral) van jonge paarden veel kunt leren. Je moet niet te snel schrikken, altijd rustig gedragen, maar wel op z'n donder geven als hij echt vervelend is. Gewoon goed gaan slapen hoor! Als je eenmaal een paar keer er op gereden hebt zal je je afvragen waar al die drukte nou voor was! :-D

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 23:02

Ik wilde jullie even op de hoogte houden hoe het nu verder is gegaan. Heb de hele dag zitten dubben en heb het er goed met mijn ouders, bokkers, klasgenoten enz overgehad haha denk dat iedereen helemaal gek van me werd!
Ik heb zoals gezegt de vrouw vanavond gebeld en heb gevraagd of het mogelijk was om het een maandje te proberen. Dat vond ze goed maar ze vertelde wel dat ze deze week nog iemand kreeg die ook naar Spoetnick kwam kijken, eerlijk gezegt wist ik dat niet. Ze belt me als dat andere meisje het niet doet. De reden dat ze dat meisje nog liet komen: ze woonde in de buurt, en heeft meer tijd dan dat ik heb. Ik moet er een eindje voor rijden en moet dus maar zien of ik de auto van huis mee kan krijgen omdat mijn ouders die ook zo nu en dan nodig hebben...
Aan de ene kant baalde ik, maar moet zeggen dat ik me nu een beetje uhhh opgelucht voel...zat zo te stressen vandaag, en er komt vast nog wel eens iets anders leuks op mijn pad!

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:07

en en?? weet je al wat meer?? doe je het nu wel voor een paar dagen in de week. hoop voor je dta als het niet is gelukt je als nog een leuk beesie tegen komt

xxxxgroetjes

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 21:44

Happy17 schreef:
en en?? weet je al wat meer?? doe je het nu wel voor een paar dagen in de week. hoop voor je dta als het niet is gelukt je als nog een leuk beesie tegen komt

xxxxgroetjes

Zie bericht hier boven! Hoop ook dat ik op den duur weer fijn kan paardrijden wat ooow wat mis ik het Verdrietig

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:36

ik hoop het ook voor je!!! ik mis het ook soms heel erg! kan namelijk niet altijd rijden als ik dat wil. wel veel in de vakanties of als 1 van die meiden ziek wordt ofzo. keb nu wel met 1 van die meisjes afgespoken dat als me vinger weer beter is (die is namelijk gebroken) met paarden hoe kan het ook anders Haha! dan hoef ik maar te belle en ik mag rijden

groetjes