hoeveel kan ik ongeveer vragen voor mijn pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

hoeveel kan ik ongeveer vragen voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 19:31

Ik ben van plan mijn pony te verkopen. Ik studeer nu namelijk en ben alleen in de weekenden thuis. Door de week rijd 1/2 x iemand ander voor mij haar. Maar ik vind het niet eerlijk tegenover haar. Ze staat wel in de wei, maar krijgt te onregelmatig beweging qua rijden en het is beter voor haar als iemand er nog veel plezier mee kan hebben.

Maar het probleempje is dus; ik heb totaal geen enkel idee wat ik moet vragen. Ze is een merrie van 13 jaar,1.54m, M1-dress startgerechtigd bij de paarden en kan echt veel meer. Ik kan bijvoorbeeld met haar ook gewoon een eenvoudige wissel rijden. Het is een superlieve en betrouwbaar paard. Bij de vorige eigenaar (ze was 6 toen ik haar kocht) was ze MII startgerechtigd. Zij was ook behoorlijk actief in het wedstrijdrijden. Dat begon bij mij pas later een beetje. Officieel heeft ze geen papieren, maar de vader is wel bekend: Aram.
Aangezien ik niet kan scannen heb ik geen foto's van haar hier.

Ik weet dat het lastig is te zeggen, terwijl er geen foto is en je het paard natuurlijk niet kent. Maar een indicatie zou handig zijn...

Alvast super bedankt!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:01

Jammer dat je geen foto hebt. Watvoor kleur is ze?
Ook erg jammer dat ze geen papier heeft want dat scheelt natuurlijk ook wel.
Maargoed, 13 jaar, redelijk/goed gepresteerd, kan meer, grote maat.. Braaf en betrouwbaar. Leuk paardje dus voor een ruiter die nog wat beginnend is maar toch ver wil komen in de sport, denk ik.
Aangezien de prijzen op dit moment erg hoog liggen denk ik dat je wel zo'n 3500 euro voor haar kan vragen.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar kijk veel rond op marktplaats e.d. en heb me ook beziggehouden met het taxatietopic, dus hopelijk heb je hier wat aan.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:43

k denk dat je zo'n 1500 euro kan vragen dat is wel redelijk want ze doet op dit moment niets en 13 jaar is redelijk aan de leeftijd! ( niet erg hoor! ik heb mn pony op zn 13e gekocht)
Ze heeft helaas geen papieren anders ging de prijs ook weer om hoog maar omdat ze meer zou kunnen presteren in de sport maakt dat opzich niet veel uit ( milkshake loopt ek en zn ouders zijn niet bekend)
Ik denk dat je wel rond de 1500 euro kunt vragen.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:44

Ik denk rond de 2500 euro.. dat vanwege haar leeftijd en omdat ze geen papieren heeft. De prijzen liggen wel aardig hoog geloof ik maar worden tegen de winter altijd weer lager, dus dan zou ik 2000 euro zeggen

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 10:39

errug bedankt voor jullie ' prijzen'! Nu heb ik ongeveer een ideetje.