* help * help* probleempje met halstertouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

* help * help* probleempje met halstertouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 17:12

ik heb een beetje een probleempje
Mijn paard heeft vandaag in 10 minuten 2 halstertouwen gesloopt !!!

Ik moest de stal uitmesten , de andere paarden en mijn paard eerst uit de wei gehaald en laten eten .
Toen heb ik haar dus vastgezet ( buiten ) zodat ik snel de stal kon uitmesten , komt ze opeens in draf de stal binnenlopen ?? Verward Verward Verward

Dus ik met har naar het halstertouw gelopen ---> was het ijzere haakje helemaal kapot
Ik pissig.........en haar ergens anders vast gezet met een ander halstertouw natuurlijk .......verder de stal aan het uitmesten ,
zie ik haar dus weer een ruk geven aan dat touw
EN WEER EEN HALSTERTOUW NAAR DE HAAJE !!!!
En weer die haak naar de knoppe !!! Boos!

Het regende heel zacht en alle paarden stonden op stal .....( ik was alleen daar ) dus ik kan me wel voorstellen dat ze graag 'naar d'r stal wilde , maar dan sloop je toch geen halster touwen ???

Ik baal hier wel een beetje van , want zo kan ik haar dus niet buietn laten staan als dat nodig is .

Weet iemand een oplossing ??

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:32

Vermoedeleijk gaat ze eraan hangen...
Hier zijn verschillende oplossingen voor.
Sommigen zeggen niet vast zetten (lijkt me niet ahndig want dan gata je paard los lopen in jouw geval), of je negeert het hangen, maar dan bestaat er dus wel de kans dat ze idd loskomt.
Of je geen haar een trap onder de kont zodat ze naar voren gaat...

Moeilijk, veel succes in elk geval!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:43

je hebt verschillende dingen tegen het hangen, vraag maar eens na bij de ruitersportzaak, rubbere dingen om ze aan vast te zetten , als ze gaan hangen dan "hangt " dat rubber zo hard terug dat ze wel opgeven, en je hebt speciale hanghalsters
zorg iig dat je haar goed vast zet, dus het touw niet te lang!!! en zet haar op een plaats waar ze niet bang is, misschien klapperde er buiten een zeil ofzo?? een paard vastzetten zonder dat er iemand bij is is zowiezo geen aanrader, zet haar dan even in de bak,wei of paddock

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:45

Die rubberen dingen hebben de neiging te breken op het moment dat er aan gehangen wordt.
Gevolg: dat ding klapt met een rotvaart tegen het hoofd van het paard aan en paard schrikt zich de pleuris...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:05

dan heb je geen goede !! die echt goede (wel prijzig) die gaan echt niet zomaar stuk hoor!