bijrijdpaard delen met nog 3 anderen>?>?>

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

bijrijdpaard delen met nog 3 anderen>?>?>

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:34

zijn hier ook mensen die hun bijrijdpaard met nog meer bijrijders moeten delen?
ik heb een bijrijdpaard,waar naast ikzelf en de eigenaresse,nog 2 anderen op rijden.en hij loopt soms mee in de manegeles...
iedereen kan komen wanneer hij zelf wilt,dus de kans is groot,dat je komt terwijl r al iemand op zit.oecht hebben zegt de eigenaresse.
Ik kan alleen maar in de weekenden,en ben daar in principe ook voor gevraagd,nu is er dus iemand bijgekomen die ook door de weeks kan,en ook mijn weekenden wil.
het rare is,dat ik 25 euro betaal voor zeg mar 3 dagen,en die andere 2 ieder 50 euro,voor 7 dagen....er klopt dus vanalles niet,
soms loopt het paard dus wel 3 keer op een dag.
is dit zielig?ik vind van wel,maar de eigenaresse zegt dat het makkelijk kan.

wat zouden jullie hiervan vinden??

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:37

ik zou me verzorg paard niet graag delen met zoveel mensen het lijkt zo eigenlijk net een manege paard als ie zoveel moet doen.
ik zou persoonlijk me eigenpaard ook niet aan zo veel mensen ''verhuren'' lijkt me nogal druk maarja die mevrouw moet het zelf weten wel een beetje zonde van je paard.
xxies lau

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:40

Ik zou er wel met de eigenaresse over praten. Je betaalt er toch voor en je hebt met haar afgesproken dat jij in het weekend komt. Het is voor jou banketstaaf dat je niet kunt rijden wanneer iemand anders ook rijdt op jouw dagen.

Een paard kan gerust meerdere uren op een dag lopen maar ik zou toch met de eigenaresse praten over vaste dagen/uren waarop jij kunt rijden. Dat is in ieders voordeel.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:46

Wat onhandig als er geen vaste dagen zijn. Dan loop je dus regelmatig de kans om "voor niets" te komen. Misschien eens met de eigenaresse en die andere 2 bijrijders overleggen of er niet een soort rooster kan worden afgesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:48

ja..........ik heb het net geprobeerd.
ze zegt"ik bemoei me er niet mee"
(nee tuurlijk,zij kan het geld binnen slepen)
en de andere bijrijders zijn ook niet echt voor rede vatbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 15:48

en die anderen betale dus 50 euro.dat is dan gebaseerd op 7 dagen
ik 25,gebaseerd op 3 dagen.
wat dus betekent,dat de dagen elkaar overlappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:55

Lekker zooitje ongeregeld. Ik zou als richtlijn proberen aan te houden, dat het paard maximaal 2 keer op een dag rijdt en toch proberen om samen met de andere medeberijdsters een schema'tje op te stellen. Uiteindelijk is het voor zowel het paard als alle berijders prettig, wanneer alles een beetje netjes verdeeld is.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:03

ik deel mijn verzorgpony met steffi op bokt en nog een ander meisje die eigenlijk nooit komt en dan de eigenarese zelf.
niemand hoeft er wat voor te betalen en iedereen heeft vaste dagen.
ik kom het meest van allemaal Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:34

ja dat is tenminste leuk ja!
ik ga donderdag ook bij een ander meisje kijken die iemand zoekt voor een 21 jarige ruin.
misschien dat dat iets wordt..

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:42

Als hun niet voor rede vatbaar zijn en dus geen afspraken willen maken zou ik ermee stoppen.
Zo is het niet helemaal eerlijk, voor jou niet en voor het paard ook niet...

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:31

het lijkt me niks een paard met nog 2 anderen te delen! je hebt allemaal een andere rij en verzorgstyle dus zou daar niet goed mee overweg kunnen en zoals jij dat verteld zou ik echt om duidelijkheid gaan vragen! en als er niks uitkomt zou ik een ander paard gaan zoeken als ik jou was.
tenzij je natuurlijk te veel van het paard 'houd' om er zomaar mee te stoppen maar dan moet het wel anders geregeld worden...!
maar zo zou ik het niet laten!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:32

Ik rijd een paard van een ander bij.

Zij rijd zelf op ma, di, vr, za longeren en zo. Ik rijd hem op donderdag en haar zoon rijdt hem op woensdag. Ik mag hem ook wel vaker rijden, gister wilde ze me er al in de carrousel mee laten rijden...(heb ik niet gedaan). Soms als ze niet kan vraagt ze me of ik hem wil doen en dan doe ik dat dus als het kan.

Maar ik heb er opzich geen problemen mij dat we er dus eigenlijk met z'n 3en op rijden, zoizo omdat het voor mij maar voor 1 dag is. Maar ik kan met de eigenaresse en haar zoon goed opschieten dus het heeft ook wel wat gezelligs zo haha.

Als ik jou was zou ik het betreffende paard gewoon niet gaan bijrijden, als het zo'n zooitje is. Zo is het voor jou niet leuk maar ook niet echt eerlijk tegen over het paard vind ik.

Op mijn eigen pony laat ik trouwens bijna nooit een ander rijden. Alleen als ik een keer niet kan longeert de eigenaresse van het paard wat ik voor haar rijd mijn pony.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:42

ja, ik zelf zou het er niet mee eens zijn, maar het is beter als je paard verwaarlozen :S ken een paard, die heeft een jaar stil gestaan in dr box! de eigenaresse kwam niet meer opdagen maar betaalde wel gewoon de stalling door (400 euro per maand) paard was helemaal onberijdbaar geworden, mensen zijn menig maal onder dat paard beland als iemand erop reed... eigenaresse was ook doof dus die kon je ook niet zomaar even opballen, beetje vaag allemaal.

maar ik zou het er niet mee eens zijn, voor die prijs zou je 3x kunnen lessen op een manegepaard en dan kan je er zeker van zijn dat je er op kan rijdne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:10

Ik deel mijn eigen paard op het moment met nog een verzorgster, maar in januari komt er nog een bij dus doen we het met zn drieen, waarom? Komt ons allen het beste uit zo, we hebben allemaal niet elke dag tijd, tot nu toe heeft mn merrie er volgens mij geen last van.