Hoe laat ik mijn paard stilstaan met opstijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Hoe laat ik mijn paard stilstaan met opstijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 15:23

Ik heb sinds een paar weken een paard, Nashville. Ze is heel erg lief. Is altijd als fokmerrie gebruikt en ik ga er nu dressuur mee rijden. Nu moet ik haar nog veel leren. oa. stilstaan bij opstijgen. Hebben jullie tips? Zodra ik eindelijk op haar zit gaat ze er met een noodgang van door. Wat kan ik doen?



Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 15:55

Wat ik tot nu toe elke keer geprobeerd heb is heel boos worden, Ho roepen, teugels heel strak houden, haar achterwaarts duwen. Dit helpt niet. Het gekke is dat als ik een paar rondjes gereden heb en ik stap af en weer op ze heel netjes blijft staan. Ook halthouden tijdens het rijden doet ze braaf.

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 06:51

Heel erg bedankt voor alle tips! Ik ga het dit weekend proberen, dus jullie horen het maandag!

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 09:08

zaterdag heeft iemand me geholpen. naast me gestaan en ze was heel lief! zondag was ik alleen. Maar na een paar keer proberen lukte het. Ik stap nu ook 2 of 3 keer af om het te oefenen net zoalng tot het de 1e keer lukt!

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 14:19

Het maffe is dat zodra ik de bak in loop ze al heel erg onrustig is. Ze wil al meteen weglopen. Aansingelen in de bak lukt ook niet, loopt ze ook weg. Ik heb een nadeel dat ik niet altijd iemand bij me heb die me helpt met opstijgen. Als ik er eenmaal op zit, me iets naar voren buk om een snoepje te geven is ze al weer weggevlogen. Dus dan heb ik haar niet beloond voor het stilstaan bij opstijgen en moet haar tegelijk weer straffen omdat ze wegloopt zonder dat ik haar toestemming heb gegeven hiervoor.

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 14:23

ze kan heel goed stilstaan, behalve als ik de bak in kom... hoe kan ik dat leren?

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 14:40

Ik denk omdat ik eigenlijk de eerste ben die echt serieus op haar rij. Ze is altijd voor de fok gebruikt en er hebben altijd kleine kinderen op gereden. ik denk niet dat ze pijn heeft, want na 3 rondjes inlopen is ze onzettend braaf, loopt goed, bokt niet enz. Ik druk ook wel eens op haar rug voor en na het rijden om te controleren of ze ergens op reageert, maar dat is niet het geval. Het is denk ik echt onwetendheid, ze snapt niet waarom ze stil moet staan.

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 15:42

Ik ben nog nooit met haar ongezadeld de bak ingegaan. Met poetsen, longeren, opzadelen enz staat ze wel netjes stil.

Nashville8

Berichten: 41
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 16:14

super goede tip! ga het proberen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Trendiction, Ubermetrics en 35 bezoekers